Chcete pevnější prsa? Tyto rady a cviky na prsní svaly vám pomohou

Velikost poprsí u žen je samozřejmě z velké míry dána dědičností. Avšak pevnost prsních svalů, ať u mužů či u žen, můžete hodně ovlivnit vy sami. 

Většina mužů si myslí, že mít velké poprsí je pro ženy výhra. Jistě, otáčí se za nimi muži, občas jsou terčem různých více či méně vtipných poznámek, ale v konečném důsledku o žádné velké štěstí nejde. Mnohdy může jít o docela nepříjemný problém, ženu trápí bolesti zad, krční páteře i jiné potíže.

Výhrou jsou jenom pevná prsa, která drží tvar. Proto se vyplatí posilovat i prsní svaly, a to platí jak pro ženy, tak i pro muže. Nabízíme vám proto recept, jak nemít na hrudi klepající se tukovou hmotu, ale pevná ňadra v případě žen a vypracované prsní svaly u mužů.

Základem je zdravý jídelníček a cvičení

Pestrý jídelníček byste měli dodržovat, ať už se v posilování zaměřujete na kteroukoli část svého těla. Na prsou se stejně jako na břiše má snahu usazovat tuková tkáň. Tukové polštářky se neobjevují jenom kolem pasu, ale i na prsou. Proto je třeba zabránit jejich nadbytečnému usazování.

Na velikost prsou má vliv dědičnost i jídelníček. Zdravou stravou můžete spoustu věcí ovlivnit. Chce-li mít přirozená, pevná prsa, odpusťte si jednoduché sacharidy. Jinak můžete očekávat, že veškerá nespálená energie, kterou pomocí sušenek, dortíků a čokolád dostanete do svého těla, se přemění na tuk, který skončí mimo jiné i na vašich prsních partiích. Dále je cílem nehladovět, jíst maximálně každé 3 hodiny. Vaše tělo pak nebude mát potřebu vytvářet zásoby na horší časy, které se promítnou i na hrudníku.

Musíte dostatečně pít

V neposlední řadě dodržujte dostatečný pitný režim. I on má podstatný vliv na vaši látkovou výměnu. Pravidelné pití nejlépe čisté neperlivé vody pomůže dosáhnout kýžený výsledek. Dejte pozor hlavně na kalorické doslazované nápoje, kterých se pokud možno vyvarujte. Znamenají opět skrytý zásobník energie, kterou obtížně spalujete, a tudíž se mění na tuk. Kromě toho správná hydratace organismu pomáhá i pleti.

Samozřejmostí je i dostatek vitamínů a minerálů v jídelníčku. Pokryjete je denní konzumací ovoce a zeleniny. Platí, že zeleninu si můžete v jakémkoli množství a obávat se nemusíte ani ovoce. S cukrem v něm obsaženým si tělo poradí mnohem snáze, než s tím rafinovaným.

Pozor na tuk a sůl

Vyřaďte z jídelníčku tučná a smažená jídla. Zaměřte se i na omezení soli, vyřaďte uzeniny, chipsy, tavené sýry. Překračování denní dávky soli má vliv nejenom na krevní tlak a ledviny, ale stává se příčinou zadržování vody, což vašim prsům také nepomůže.

Důležité je také omezovat výrobky z bílé mouky jako zdroj jednoduchých cukrů, který opět má za následek tvorbu tukových polštářů. Pozor je třeba dávat rovněž na skryté cukry v majonézách, dresinkách apod. Naopak je třeba vsadit na zdravé nenasycené tuky v rybách, rostlinné bílkoviny v luštěninách.

Čtyři oblasti, které vám pomohou k pěkným ňadrům

Jídelníček je jedna věc, ale bez pohybu se vypracovaných prsních svalů rozhodně nedočkáte. Máte-li pocit, že by váš hrudník potřeboval větší pevnost, právě naše doporučené cviky mohou být impulsem, jak to provést. Výhodou je, že nemusíte chodit nikam do posilovny. Tento trénink tvoří cvičení doma, takže si můžete vše bez potíží přizpůsobit svému dennímu harmonogramu.

I když budete preferovat cviky na prsa, rozhodně byste neměli zapomínat ani na další tělesné partie. Nejvhodnější je, jakmile dosáhnete určitých cílů ve tvarování prsních svalů, stanovit si cvičební plán, který bude rovnoměrně zohledňovat různé svalové skupiny v těle. Výborné je kombinovat také aerobní a anaerobní cvičení. Ve stručnosti platí, že hubnutí a formování postavy v oblasti ňader by se mělo skládat ze čtyř základních kapitol:

  • Uplatňování popsaných zásad zdravé výživy

  • Aerobní cvičení

  • Posilovací cviky

  • Dostatečný pitný režim

Jak na krásný dekolt

K pěkně vypracovanému hrudníku vám pomůže posilování prsních svalů. O které svalové partie jde? Skupinu prsních svalů tvoří celkem tři svaly, a to velký prsní sval, malý prsní sval a přední sval pilovitý. Záleží také na tom, jak k posilování přistupujete. Extrémní intenzita posilování může znamenat i zkracování prsních svalů a následně kulatější záda. Zároveň tím také ženy ztrácejí svoji ženskost. Někomu se možná vypracované kulturistky líbí, ale většina populace dává naštěstí přednost přirozenosti.

U žen například platí, že když budou hubnout a zároveň prsa posilovat, promítne se to do celkového zmenšení ňader. Takže dámy, chcete-li mít krásný dekolt, je podle odborníků důležité prsa zejména často protahovat a při posilování se zaměřit na spodní část trapézového svalu. Jestliže si vytvoříte cvičební plán zaměřený na tyto dvě věci, rovnáte si postavu, což má na polohu prsních svalů a jejich zvýraznění velký vliv. Pozitivně se to promítne i na vašem novém sebevědomí.

Cviky na prsa

Kliky

Tento velmi známý avšak hodně účinný cvik by neměl při posilování prsních svalů chybět. Začínejte ve vzporu (jinak v planku nebo v prkně) na dlaních, kdy ruce jsou dostatečně daleko od sebe a ramena máte stáhnutá od uší. Dbejte na nepropadání se v bedrech. Začátečníci mohou kliky cvičit na kolenou, pokročilejší s nataženýma nohama na špičkách a sportovci si můžou dát nohy na vyvýšené místo. S nádechem krčte ruce do pozice, kdy máte nos u země a ramena pod úrovní loktů. S výdechem se opět vracejte do výchozí pozice.

Stlačování dlaní

Postavte se rovně s nohama na šíři ramen a zpevněným bříškem. Zvedněte lokty minimálně do úrovně prsou, obě dlaně o sebe střídavě opřete (například že prsty pravé ruky budou směřovat k tělu a levé ruky ven). Na daný časový úsek zatlačte proti sobě dlaněmi a poté povolte. Strany rukou střídejte.

Rozpažování

K tomuto cviku budete potřebovat buď 2 stejně těžké činky nebo například pet lahve naplněné vodou. Lehněte si zády na podložku nebo na lavici a do každé ruky si vezměte závaží (činky, lahve, apod.). Nejprve předpažte nad úroveň hrudníku. S nádechem pak plynule dávejte ruce od sebe až do rozpažení, s výdechem zpět. Snažte se neprohýbat v bedrech – komu se nedaří, můžete pokrčit nohy v kolenou a zvednout nohy do 90° v kyčlích.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 170 451 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?