Jak začít (bezbolestně) s posilovnou

Chtěli byste začít cvičit a chybí vám k tomu odvaha? Chodíte kolem posilovny v okolí vašeho bydliště a říkáte si měl/a bych už konečně vejít dovnitř? Poradíme, jak se do cvičení vrhnout.

Nepochybujte o sobě a rozhodněte se

Zapomeňte na otázky, které se vám honí hlavou jako například to, že se vám někdo bude smát, že jste tlustí či naopak hubení a nemáte svaly. Nebo že nemáte na sebe to správné oblečení, nevíte jak cvičit. Sbalte si pohodlné bavlněné triko a tepláky a vydejte se do blízké posilovny.

Nebojte se přiznat, že s cvičením nemáte zkušenosti. Kvalitní posilovna se pozná podle toho, že vám v ní trenéři ochotně a zkušeně poradí, jak začít. Provedou vás celou posilovnou, vysvětlí, co bude pro vás pro začátek nejlepší, a cviky vám ukážou.

Přestaňte se stydět

Nestyďte se. Už při první návštěvě posilovny nejspíš poznáte, že to není místnost plná dokonalých svalovců. Jistě, pár z nich tady potkáte, ale stejně tak zde objevíte i další muže a ženy, kteří mají podobné problémy jako vy. To určitě podpoří vaše sebevědomí a snahu. Pocítíte, že v tom nejste sami. A to vám dodá chuť cvičit.

Vyberte si to správné místo

Nekupujte si permanentku hned při první návštěvě první posilovny. Někdy není od věci projít si víc posiloven v okolí. Některá vám nemusí vyhovovat, protože vám třeba nesedne prostředí nebo lidé.

Důležité je, abyste tam chodili rádi, byli tam milí lidé, na které se budete těšit. I to vás ve vašem úmyslu podpoří. Návštěva posilovny není jenom o cvičení, ale i o odreagování se, uvolnění z každodenních starostí.

Najměte si trenéra

I když třeba najdete na internetu ukázkové hodiny a cvičení, není nic lepšího, než když vám všechno ukáže skutečný profík. Najměte si proto trenéra, který vás provede úskalími začátku cvičení. Až vám přejdou cviky do krve, možná stačí jen občasná konzultace, ale do té doby si nechte poradit.

Vyplatí se to, protože trenér vám přesně vysvětlí jak cvičit, abyste správně a efektivně namáhali svaly a minimalizovali nebezpečí zranění. Zároveň bude opravovat vaše chyby během cvičení.

Udělejte si čas

Počítejte s dostatečným časem na cvičení, alespoň se dvěma hodinami. Zkušený rutinér v posilovně zvládne převlékání, cvičení i sprchu třeba za 50 minut, ale vy se se vším teprve seznamujete. Proto potřebujete více času. Nespěchejte.

Nepřicházejte najedení

Nechoďte do posilovny najedení. Měli byste vyrazit minimálně hodinu po posledním jídle. Cvičit s plným žaludkem je naprosté hazardérství.

Naopak po skončení cvičení si můžete nějaké drobné zdravé občerstvení dopřát, abyste doplnili energii. Také během tréninku můžete pít, nejlepší je čistá neperlivá voda. Mějte s sebou proto lahev. Pijte ale přiměřeně, ať nemáte plný žaludek vody.

Rozehřejte se a naučte se správnou techniku cvičení

Po příchodu do posilovny se nejprve rozehřejte. Myslete na to, že máte svaly a klouby ztuhlé a v nerozcvičeném stavu byste se mohli zranit, například si natrhnout šlachy apod.

Když začínáte cvičit, první dva měsíce slouží k tomu, abyste si zpevnili svaly, protáhli ty zkrácené a také se samozřejmě naučili správnou techniku cvičení. S tím vším vám trenér pomůže. Přibližně po dvou měsících už dostatečně zesílíte a můžete si zvolit náročnější program. Například můžete pracovat s větší vahou apod.

Najděte si motivaci

Důležité je také se na cvičení motivovat. Každému pomůže něco jiného. Někoho motivuje lepší tělesná kondice, získání optimální tělesné váhy, jiného tvarování postavy.

Vyberte si takovou motivaci, která bude ve vašem případě skutečně fungovat a požene vás dál. Nezapomeňte, že cvičení by vás mělo hlavně bavit.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 169 304 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?