Jak zhubnout přes boky?

Mít krásné štíhlé nohy, vypadat k nakousnutí dobře v těch neuvěřitelně těsných kalhotách a nemuset se v plavkách stydět za přebytečné faldíky na hýždích... O tom sní snad každá žena. Jak ale zhubnout boky a stehna efektivně a trvale?

Jak zhubnout boky

Pro mnohé je ukládání tuků na bocích trápením, které zdánlivě nebere konce. Zkoušení nejrůznějších diet a hladovění nepomáhá, nebo se po čase dostaví známý jo-jo efekt, takže pracně shozená kila jsou v okamžiku zpátky. Efektivní a trvalé hubnutí břicha a boků (tedy těch nejproblematičtějších partií) přitom závisí hlavně pestrém jídelníčku a pravidelném pohybu. Přinášíme vám několik tipů, které hubnutí boků usnadní.


Stravování s rozumem

Dodržování zdravějších stravovacích návyků není tak těžké, jak by se mohlo zdát. Není přece nutné drasticky hladovět, stačí jíst zdravě a s rozumem.

  • Nepřejídejte se! Mnoho lidí se během dne odbývá a večer pak vyplení ledničku do posledního zbytku. Daleko vhodnější ale je dávat si několik pravidelných jídel denně a najíst se do příjemné sytosti.
  • Hledejte alternativy. Smažená a tučná jídla často vypadají na pohled velmi chutně, ale tělu nedodají téměř žádné potřebné živiny a vitamíny. Snažte se taková lákadla maximálně omezit a spíš hledat jiné možnosti, které ale nakonec mohou být stejně chutné nebo i chutnější. Zapovězené jsou například smažené pokrmy a jídla z fast foodů, uzeniny, bílé pečivo, tučné maso, omáčky s knedlíky. Místo toho zkuste do svého jídelníčku zařadit více zeleniny a ryb, bílé pečivo nahraďte celozrnným, vyzkoušejte obiloviny, cereálie a luštěniny
  • Pozor také na sladkosti. Často si pochutnáváme na zákuscích, hřešíme čokoládou a do těla tak dostáváme opravdu velké množství zbytečných cukrů. A přitom mnoho potravin je samo o sobě přirozeně sladkých. Místo kupovaných dobrot je lepší udělat si lahodný ovocný salát, namíchat si vlastní směs cereálií z ovesných vloček, semínek, oříšků a medu.
  • Dodržujte pitný režim. Důvodem, proč se vám za žádnou cenu nedaří zhubnout boky a stehna, může být zadržovaná voda. To ovšem vůbec neznamená, že by člověk neměl pít. Naopak pitný režim je velice důležitý. Zadržovaná voda může být způsdobena například nadměrnou konzumací soli kofeinu nebo alkoholu. Vhodným pomocníkem při odvodnění a detoxu je třeba zelený čaj nebo voda s citronem.

Pravidelný pohyb

Bez dostatečného pohybu by zkrátka hubnutí boků a stehen nebylo možné. Nejvhodnější je vytvořit si vlastní cvičební rutinu, která se dá pravidelně dodržovat. Podstatou hubnutí boků a stehen jsou dva typy cvičení - ty, které spalují přebytečné tuky a ty, které tvarují a zpevňují. 

Cvičení zaměřená na spalování tuků, to jsou jednoduše řečeno aktivity, při kterých se pěkně zapotíte a zadýcháte. Mezi ty nejúčinnější patří běh, jízda na kole či koloběžce, aerobik, tanec nebo populární zumba. Cvičení, která pomůžou vytvarovat a zpevnit křivky, se zaměřují spíše na posilování a protažení svalů, jako například jóga nebo pilates. Vhodné je oba tyto typy kombinovat. 

Účinné cviky na boky

  • Most. Stavění mostu je velmi oblíbeným cvikem, který lze provádět v různých obměnách. Výchozí poloha je v leže na zádech, ruce podél těla a nohy pokrčené s chodidly na podložce. Pravidelně dýchejte a s výdechem zvedejte pánev ze země a spouštějte zpátky na zem. Při každém zdvihu se snažte co nejvíc zpevnit bříško a hýždě. Klíčem je nezvedat boky přehnaně vysoko, ale pracovat se zpevňováním pánve.
  • Dřepy. Dřepy jsou nejen účinné, ale také mají neskutečně mnoho zajímavých a zábavných variant. Základem dobře provedeného dřepu je správný postoj. Postavte se, záda rovná, nohy na šířku ramen, špičky nohou směřují dopředu. Pomalu jděte do dřepu, udržujte rovná záda a snažte se za žádnou cenu nepředklánět. Dbejte na to, aby se kolena nedostala před palce. Obměnou může být například dřep s výpadem nebo dřep s široce rozkročenýma nohama a prsty u nohou směřujícími do stran.
  • Zvedání nohy. Výchozí pozice tohoto cviku je v leže na boku, jednu ruku si dejte pod hlavu a druhou mějte před sebou a udržujte s ní stabilitu, kotníky nohou jsou u sebe. Pravidelně dýchejte a s výdechem zvedejte nohu nahoru a zase pokládejte. Tento cvik je možné obměnit tak, že se snažíte současně zvedat obě nohy nad podložku a zase pokládat. 

Jak zhubnout boky za týden?

Kdo by nechtěl zhubnout v bocích snadno a rychle, jenže to tak docela nefunguje. Radikální a rychlá snaha shodit přebytečná kila nakonec může vést ke zdravotním obtížím a nebo nemusí být vůbec účinná. Cesta za trvale krásným a zdravým tělem spočívá spíš ve změně životního stylu, ve zdravější životosprávě a pravidelném pohybu s mírnou intenzitou. Pokud tedy opravdu chcete být sami se sebou a se svým tělem spokojeni, snažte se netlačit na pilu, užívejte si pohyb, experimentujte s jídelníčkem a přestaňte se stresovat hladověním a neustálým počítáním kalorií.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

Chci jídelníček ZDARMA

2 174 627 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?