Sportování v zimě? Zkuste netradiční snowtubing nebo sněžnice

Patříte mezi lidi, kteří sice docela rádi cvičí, ale když nastane podzim a zima, mají pocit, že je lepší nevystrčit nos z tělocvičny? Vyvedeme vás z omylu.

Venku se dá trénovat i v zimě a nemáme tím na mysli jenom lyžování, skateboarding a bruslení. Existuje spousta outdoor aktivit, které se dají provozovat bez ohledu na to, že přišla zima a venku jsou třeba hromady sněhu.

Rozběhněte se zasněženou krajinou

Odborníci vám potvrdí, že zimní pohyb na sněhu přináší vyšší spalování tuků. Nebojte se proto se teple obléci a vyrazit ven. Už pěkná dlouhá zimní procházka vám pěkně provětrá plíce a tělo bez ohledu na to, zda je venku sníh nebo nikoli. Běhat se dá i v mrazu. Má to svůj půvab. Pro běhání v zimě je ovšem předpokladem, že si koupíte kvalitní zimní obuv na běh a funkční bundu a kalhoty. Nezapomeňte také na čepici, šálu a rukavice. I když máte pocit, že jste otužilí, mrazivý vzduch, který kolem vás při běhu proudí je nebezpečný a může rychle způsobit nepříjemné a nebezpečné omrzliny.

Když se rozhodnete běhat, zjistíte, že zasněžená zimní krajina má při běhání také svůj půvab. Samozřejmě při náledí běh raději vynechejte, aby se vám nepřihodil úraz. Jinak ale není důvod zůstávat doma. Zaběhat venku si můžete i o vánočních svátcích. Budete mít pocit, že jste pro sebe udělali něco dobrého a jenom jste nelenošili.

Zaposilujte si - hodí se lavička i schody

Dobře oblečení si klidně můžete dát třeba hodinku cvičení venku. Pokud máte blízko park s lavičkami, zkuste si tam zacvičit. Lavička vám poslouží stejně dobře jako posilovací stroj. Hodí se na boční výstupy, tricepsové kliky, klika s nohama nahoře, výskoky. Můžete přibrat třeba i partnera a zacvičit si společně například sit-up, kdy ze sedu spouštíte trup na lavici, a partner vám drží nohy. Při cvičení se zahřejete, ovšem je-li příliš velká zima, sezení vynechejte. Také blízké schody vám nabídnou spoustu možností k tělocviku. Můžete po nich běhat, skákat žabáky. I zimní park je všestrannou tělocvičnou.

I sáňkování je pohyb

Je-li sníh, nabízí se celá řada dalších aktivit. Už samotné odhrabávání sněhu pořádně posiluje ruce lépe než jakýkoli stroj. Pokud by vám chyběl trénink na nohy, můžete přeskakovat hromady sněhu.

Úplně nejlepší je vzít ven také děti, pokud je máte. Stavění sněhuláka, pořádná koulovačka, to vše je příjemná a různorodá sportovní aktivita, při které spálíte spoustu kalorií a ještě se vyblbnete a pobavíte. S dětmi je legrace. Procvičíte si ruce při válení koulí ze sněhu, při běhu při koulovačce se zadýcháte a protáhnete si nohy. Nevynechejte ani sáňkování. S potomky posvištíte dolů z kopce, při tahání sáněk nahoru si zase trochu zaposilujete. Všechny popsané pohybové aktivity vám pomohou s bojem proti tukovým faldíkům a rozproudí metabolismus.

Na běžkách spálíte více tuku

Samozřejmě nezanevřete ani na lyžování. Kdo bydlí na vesnici, může sjíždět nejbližší kopec. I ve městě se dá s lyžemi vyrazit za město nebo do blízkého většího parku. Ovšem pokud jste zdatnější lyžaři a chcete si opravdu zajezdit, vyrazte do hor. Vyplatí se i cesta autem na otočku, když přijedete ráno a koupíte si permanentku na celý den, užijete si bílých plání do sytosti. I když nejoblíbenější je sjezdové lyžování, pokud chcete opravdu efektivně protáhnout všechny svaly a shazovat kilogramy, doporučuje se zvolit běžecké lyžování. Kdo má v blízkosti zamrzlý rybník nebo umělé kluziště, rozhodně by měl ze skříně vytáhnout brusle.

Zapřáhněte psy

Jestliže vás ale sjezdovky nebo běžky omrzely, zkuste i něco originálního. Například chůze na sněžnicích může být velice zábavným dobrodružstvím, při kterém také spálíte nějaké kalorie. Možná vám to zpočátku moc nepůjde, ale o to víc si užijete legrace. Při zimní procházce horskou krajinou si potom budete připadat jako za starých časů.

O zábavu se vám postará třeba také snowkiting, pouštění draka na sněhu. Řiditelný drak vás klidně povozí například na snowboardu nebo lyžích. Budete-li mít někde v horách příležitost, zajímavou zábavou je i mushnig, tedy jízda se psím spřežením. Zkusíte si jaké to je zapřáhnout psy do saní, ovládat je. Výčet neobvyklých sněžných aktivit tím ovšem ani zdaleka nekončí. Na své si přijdou nejenom milovníci neobvyklých zážitků, ale i adrenalinu. Skijöring představuje jízdu na lyžích za motorkou, koněm, autem, či sněžným skútrem. Můžete si ho vychutnat nejenom v horách, ale i v nižších polohách. Novým sněžným sportem je také snowtubing, jízda na nafukovací duši ve sněhové dráze. Ze svahu se také můžete spustit v průhledné gumové kouli neboli zorbing.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Novoroční výzva 2017

Nový rok bývá časem nových začátků. Lidé si říkají, co všechno po Novém roce změní, jak budou žít jinak, zdravěji, lépe pracovat se svojí energií, více cvičit. Všechna tato předsevzetí jsou pěkná, důležité je ovšem vytrvat. Podstatné je nebýt ve svém snažení sám, být něčím motivován. V tom mnohdy pomůže společná výzva, která se pro vás stane cestou zlepšit svoje zdraví a tělesnou kondici. Pokračovat ve čtení

Cvičení pro budoucí maminky: Jak se lépe připravit na příchod miminka?

Když se dozvíte, že se ve vašem bříšku rodí nový život, je to samozřejmě důvod k radosti. Ovšem rozhodně to není důvod k tomu, abyste od této chvíle čekaly se založenýma rukama, co se bude dít, a pro jistotu se vyhýbaly cvičení. Je velice důležité přistupovat ke svému těhotenství aktivně, dobře se přichystat na porod a udržovat si tělesnou kondici. Jako budoucí maminka ji budete potřebovat. Pokračovat ve čtení

Cvičení na míči: Zpevňujte své tělo při zábavném posilování

Pořídili jste si velký nafukovací míč, občas si na něj sednete a tím všechny vaše aktivity s tou cvičební pomůckou končí? To je ale velká škoda. Velký gymnastický míč totiž patří mezi sportovní náčiní, které mohou všechny věkové kategorie využít k rozmanitým cvikům.  Pokračovat ve čtení

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 485 164 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?