Americká dieta

Dieta, která ve svém názvu nese slovo americká, přišla z USA. Stala se tam hitem internetu. Slibuje nejenom úspěšné shazování nadbytečných kilogramů, ale i ovlivnění metabolismu, a to prý i na tři roky dopředu. Jak je to možné a na jakých principech tato dieta funguje?

Přísný režim a minimum kalorií

Americká dieta se zakládá na velice přísném řádu, který je třeba dodržovat. Jídlo se konzumuje v přesně dané hodiny. První v 8 hodin ráno, další ve 12 hodin a poslední v 18 hodin. Povolena jsou jenom určitá jídla a člověk by měl denně vypít minimálně 3 litry tekutin, a to neslazené neperlivé vody. 


Cílem diety je dát tělu přesný řád. Organismus si zvykne, že vždy přesně v danou hodinu dostane najíst, a proto nebude uchovávat tukové zásoby na horší časy. Naopak se jich začne zbavovat. Správné dodržování pitného režimu navíc podpoří odvodňování a detoxikaci celého organismu. Dieta se drží 14 dní.

Pro koho se dieta hodí?

Je vhodná jako krátkodobý detoxikační program. Problémem jsou ale dlouhé pauzy mezi jídly a s tím spojené hladovění. To nemusí vyhovovat každému. Nedostatek jídla znamená zároveň málo energie. Zejména lidé, kteří vyvíjejí během dne velkou fyzickou aktivitu, protože pracují tělesně, s tím mohou mít velké problémy. Zároveň je nutné dodržet přesné časy jídla, což každému neumožňuje jeho pracovní režim.

Kdo by se jí měl vyvarovat?

Dodržování americké diety se nedoporučuje lidem s vysokým krevním tlakem a také těm, kteří trpí chudokrevností nebo mají poruchy ledvin. Zapomenout by na ni měli i lidé s metabolickými poruchami.

Výhody americké diety:

  • Dochází k rychlému shazování kilogramů.

  • Rozproudí metabolismus.

  • Pomůže zbavit tělo škodlivých látek.

Nevýhody americké diety:

  • Energetický příjem je velmi nízký a tělu proto chybí energie.

  • Během diety dochází k hladovění.

  • Po skončení diety může velice rychle dojít k jojo efektu.

  • Nutnost dodržovat přesné časy jídel.

Jídelníček při americké dietě na jeden den:

Snídaně: Šálek kávy doplněný jednou kostkou třtinového cukru

Oběd: 2 vejce natvrdo, dušený špenát, rajče

Večeře: biftek se zeleninovým salátem

Dejte si pozor na jojo efekt

Z popisu principů diety a ukázky jídelníčku je zřejmé, že energetický příjem je skutečně minimální. Je třeba také upozornit, že jde o nevyváženou stravu, ve které chybí některé složky, proto doporučovaných 14 dní je maximum, po které se podobné diety dají dodržovat.

I když slibují velký váhový úbytek 7-10 kg za čtrnáct dní, je velice pravděpodobné, že po ukončení diety dojde k jojo efektu. Jak se mu vyhnout? Jedinou cestou je dodržovat časy jídel i nadále. Nemusíte už dále hladovět, ale omezujte tuky a cukry. Zařaďte do jídelníčku zeleninu. Snažte se také více hýbat. Pokud budete dodržovat tato omezení, snížíte tím pravděpodobnost vzniku jojo efektu.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 

Kam dál?

Středomořská dieta

Základem stravování štíhlých obyvatel na jihu Evropy je jejich středomořský jídelníček, který zahrnuje snad všechny zásady zdravého jídla. Proto se jimi můžete inspirovat a vyzkoušet tak středomořskou dietu.  Pokračovat ve čtení

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 415 430 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?