Americká dieta

Dieta, která ve svém názvu nese slovo americká, přišla z USA. Stala se tam hitem internetu. Slibuje nejenom úspěšné shazování nadbytečných kilogramů, ale i ovlivnění metabolismu, a to prý i na tři roky dopředu. Jak je to možné a na jakých principech tato dieta funguje?

Přísný režim a minimum kalorií

Americká dieta se zakládá na velice přísném řádu, který je třeba dodržovat. Jídlo se konzumuje v přesně dané hodiny. První v 8 hodin ráno, další ve 12 hodin a poslední v 18 hodin. Povolena jsou jenom určitá jídla a člověk by měl denně vypít minimálně 3 litry tekutin, a to neslazené neperlivé vody. 


Cílem diety je dát tělu přesný řád. Organismus si zvykne, že vždy přesně v danou hodinu dostane najíst, a proto nebude uchovávat tukové zásoby na horší časy. Naopak se jich začne zbavovat. Správné dodržování pitného režimu navíc podpoří odvodňování a detoxikaci celého organismu. Dieta se drží 14 dní.

Pro koho se dieta hodí?

Je vhodná jako krátkodobý detoxikační program. Problémem jsou ale dlouhé pauzy mezi jídly a s tím spojené hladovění. To nemusí vyhovovat každému. Nedostatek jídla znamená zároveň málo energie. Zejména lidé, kteří vyvíjejí během dne velkou fyzickou aktivitu, protože pracují tělesně, s tím mohou mít velké problémy. Zároveň je nutné dodržet přesné časy jídla, což každému neumožňuje jeho pracovní režim.

Kdo by se jí měl vyvarovat?

Dodržování americké diety se nedoporučuje lidem s vysokým krevním tlakem a také těm, kteří trpí chudokrevností nebo mají poruchy ledvin. Zapomenout by na ni měli i lidé s metabolickými poruchami.

Výhody americké diety:

  • Dochází k rychlému shazování kilogramů.

  • Rozproudí metabolismus.

  • Pomůže zbavit tělo škodlivých látek.

Nevýhody americké diety:

  • Energetický příjem je velmi nízký a tělu proto chybí energie.

  • Během diety dochází k hladovění.

  • Po skončení diety může velice rychle dojít k jojo efektu.

  • Nutnost dodržovat přesné časy jídel.

Jídelníček při americké dietě na jeden den:

Snídaně: Šálek kávy doplněný jednou kostkou třtinového cukru

Oběd: 2 vejce natvrdo, dušený špenát, rajče

Večeře: biftek se zeleninovým salátem

Dejte si pozor na jojo efekt

Z popisu principů diety a ukázky jídelníčku je zřejmé, že energetický příjem je skutečně minimální. Je třeba také upozornit, že jde o nevyváženou stravu, ve které chybí některé složky, proto doporučovaných 14 dní je maximum, po které se podobné diety dají dodržovat.

I když slibují velký váhový úbytek 7-10 kg za čtrnáct dní, je velice pravděpodobné, že po ukončení diety dojde k jojo efektu. Jak se mu vyhnout? Jedinou cestou je dodržovat časy jídel i nadále. Nemusíte už dále hladovět, ale omezujte tuky a cukry. Zařaďte do jídelníčku zeleninu. Snažte se také více hýbat. Pokud budete dodržovat tato omezení, snížíte tím pravděpodobnost vzniku jojo efektu.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 169 304 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?