Glykemická dieta

Vyzkoušejte dietu bez omezování se. Stačí jen lehce poupravit stávající způsob stravování a kila půjdou sama dolů. Glykemická dieta je moderní způsob hubnutí, kdy se netrápíte nesmyslnými zákazy a přesto zhubnete až 1,5 kilogramu za týden.

Glykemický index je základ

Jak sám název diety napovídá, je hubnutí podporováno potravinami se správnou hodnotou glykemického indexu. Z jídelníčku jsou vyřazeny nevhodné potraviny s vysokým glykemickým indexem a naopak se konzumují potraviny s nízkým glykemickým indexem. Ty totiž nemají příliš velký vliv na hladinu krevního cukru a my po jejich konzumaci nepociťujeme chuť na sladké nebo tučné jídlo.

Princip diety

Každý, kdo se zajímá o zásady zdravé výživy a už se někdy pokoušel zhubnout, ví, že hlavní zásadou je nejen pestrý jídelníček, ale také pravidelnost. Díky pravidelnému přísunu energie má organismus energii pro pohyb, pomocí kterého jde hubnutí rychleji.

Taková energie je v pomalu se uvolňujících sacharidech, a ty proto v jídelníčku nesmějí chybět. Principem diety podle glykemického indexu je zdravé stravování, konzumace pomalých sacharidů a prevence hladu.

Vhodné potraviny

Aby byl efekt diety co největší, jezte potraviny s glykemickým indexem pod 50. Zároveň hlídejte jejich kvalitu, protože organismu musíte dodat co možná nejvíce zdraví prospěšných látek. Čtěte etikety na potravinách a dávejte pozor na složení.

Vhodnými potravinami s glykemickým indexem pod 50 jsou výrobky z celozrnné, především z pohankové mouky, celozrnné těstoviny, neloupaná rýže, luštěniny, sója, vlašské ořechy, nejrůznější semínka, listová a kořenová zelenina, rajčata, lilky, papriky, zelí, brokolice, cibule a česnek a houby. Z ovoce si vybírejte méně sladké druhy, ze sladkostí kvalitní vysokoprocentní čokoládu.

Nevhodné potraviny

Mezi nejméně vhodné potraviny při této dietě řadíme všechny potraviny, které nepatří do zdravého stravování. Je to především bílé pečivo, všechny výrobky z bílé mouky, cukr a všechny sladkosti. Ani těstoviny, slazené jogurty a slazené nápoje, a dokonce ani med nejsou vhodné.

Výhody

Můžete jíst bez omezení bez pocitu hladu;

Zvýšený příjem vlákniny detoxikuje tělo;

Pestrý jídelníček;

Dieta vás finančně nezruinuje;

Jde o dlouhodobou dietu bez jo-jo efektu

Nevýhody

Jde o změnu životního stylu;

Některé potraviny si musíte odepřít;

Než si na změnu zvyknete, budete muset stále plánovat;

Na začátku diety vás bude honit mlsná

Ukázkový jídelníček glykemické diety

1. den

  • Snídaně: Pohankové vločky s mlékem a se skořicí;

  • Svačina: Nízkotučný jogurt s chia semínky;

  • Oběd: Hovězí steak a zeleninový salát;

  • Svačina: Nízkotučný tvrdý sýr a vlašské ořechy;

  • Večeře: Velká mísa zeleninového salátu s praženými dýňovými semínky a brynzou

2. den

  • Snídaně: Nízkotučný jogurt s ovocem a vlašskými ořechy;

  • Svačina: Tofu s rajčaty a pestem;

  • Oběd: Grilovaná kuřecí prsa s jogurtovým dipem s čerstvými bylinkami;

  • Svačina: Ovoce;

  • Večeře: Marinovaný uzený losos a zeleninový salát

3. den

  • Snídaně: Ovesné vločky s mlékem a ovocem;

  • Svačina: Směs ořechů a semínek;

  • Oběd: Zeleninový salát s uzenou makrelou a olivami;

  • Svačina: Nízkotučný jogurt;

  • Večeře: Vaječná omeleta se sýrem a se zeleninou

Proč držet glykemickou dietu

Při této dietě jíte potraviny s nízkým glykemickým indexem, hubnete a děláte také něco pro své zdraví. Zlepšíte si zažívání a ochráníte organismus před vznikem rakoviny tlustého střeva, rakoviny prsu či slinivky břišní. Předejdete též riziku srdečních potíží, vzniku cukrovky a mrtvice a posílíte svůj imunitní systém.

09.01.2016

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Octová dieta: Vyzkoušejte jablečný ocet při hubnutí

05.12.2016

Chcete účinný prostředek na hubnutí, který vám pomůže spalovat tuky? Vyzkoušejte jablečný ocet. Jeho příznivé působení na štíhlou linii rozhodně není žádným výmyslem. Právě z těchto faktů vychází dosti úspěšná octová dieta. Pokračovat ve čtení

Vyzkoušejte tradiční podzimní polévky, které probudí i zlenivělý metabolismus

01.10.2018

Jste také jako většina lidí na podzim nešťastni z každého spadlého listu ze stromu? Cítíte, jak vám s přibývajícími dny ubývá energie? Máme pro vás jednoduché řešení, jak lépe probudit svou ospalou podzimní náladu a podpořit metabolismus. Zařaďte do svého zdravého jídelníčku podzimní polévky, které vás nejen zahřejí.  Pokračovat ve čtení

Jaký jídelníček je vhodný pro zdravý životní styl?

10.09.2018

Při zdravé životosprávě není potřeba mnoho volného času na zdlouhavé vyvařování, ani velké finanční rezervy na nákup potravin, jak si mnozí lidé mohou myslet. Je to pouze o uvědomění si jednoduchých zásad zdravého životního stylu. A my vám teď rádi ukážeme, jaké to jsou. Pokračovat ve čtení

Potraviny a jejich glykemický index

27.08.2018

Možná jste už od výživových odborníků slyšeli, že byste měli do svého jídelníčku zařadit potraviny s nízkým glykemickým indexem, protože jsou zdravější. Málokdo ale přesně ví, co si vlastně má pod pojmem glykemický index potravin vlastně představit. Proto tento pojem vysvětlíme a popíšeme vám, k čemu je dobré jeho hodnoty znát a řídit se jimi při sestavování jídelníčku. Pokračovat ve čtení

Snadné hubnutí s chia semínky

04.07.2018

Chia semínka obsahují hodně živin a současně velmi málo kalorií. Ne nadarmo se jim také říká superpotravina. Znáte veškeré výhody a účinky tohoto hubnoucího zázraku? Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 265 756 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?