Jarní dieta: Vychutnejte si sílu cibulky a mladých kopřiv

Jaro se velice rychle blíží, doslova už ťuká na dveře. Po zimě býváme trochu zpohodlnělí a rozjedení. Ať chceme či ne, nejspíš budeme mít problém dostat se do jarního oblečení, protože jsme přes zimu nějaký ten kilogram přibrali. Nastává proto nejvyšší čas na jarní očistu spojenou s dietou. Nový život, s nímž je jaro úzce spojeno, k tomu přímo vybízí.

Nadopujte se novou energií

Jarní dieta by měla dodat novou energii. Díky ní snáze překonáte typickou jarní únavu, stav, který vzniká po dlouhé zimě, kdy tělo už takříkajíc tělo mele z posledního. Docházejí mu zásoby, trpí deficitem vitamínů, jeho imunita je v útlumu, v chřipkových obdobích hrozí nebezpečí onemocnění, zkrátka potřebujete pořádně dobít. Rozhodně byste neměli pojímat jarní detox stylem, že budete po dobu jednoho dne pít pouze zeleninové či ovocné šťávy a potom se znovu pustíte do tučných a sladkých pokrmů. Taková dieta nemá žádný smysl. V jarní dietě a očistě jde především o to, vytvořit si jídelníček v takové skladbě, která bude pro lidské tělo lehce stravitelná, nebude ho příliš zatěžovat. Přitom ale musí tělu dodat dostatek sacharidů, bílkovin i kvalitních, především nenasycených tuků, dále vitamínů a minerálů.

Jezte sezónní potraviny

Problémem je zjara často skutečnost, že tělo je zatěžováno těžko stravitelnými pokrmy typickými pro zimu. Velké množství energie musí vynaložit na to, aby vyloučilo z těla ven odpadní látky. K tomu využívá i antioxidanty a minerály, jež má v rezervě. Veškerou energii tak spotřebuje na tyto úkony a už nemá prostor k tomu, posilovat imunitu a čistit orgány. Proto je jarní očista velmi důležitá. Podle odborníků existují různé formy jarní diety, záleží na vás, jakou si vyberete.

Doporučuje se jíst sezónní potraviny typické pro danou oblast. Přinesou vám první jarní nášup vitamínů ve formě, na kterou je vaše tělo zvyklé. Významně tak posílíte organismus v boji s bacily a pomůžete mu v očistě. Vynikajícím pokrmem, který nemůže v žádné jarní dietě chybět, je jarní cibulka, která má velkou sílu. Dále je už k dispozici čerstvá růžičková kapusta, řeřicha, polníček, začínají ředkvičky, hlávkový salát, skladem je kořenová zelenina. Očista zároveň nastartuje tělo k hubnutí a snáze si poradíte s kilogramy nabranými během zimy.

Výhody jarní diety:

  • Přizpůsobíte svůj život aktuálnímu ročnímu období, tedy nastartujete se do nové sezóny, podpoříte jarní očistu
  • Využijete sezónní potraviny nabízené na jarních farmářských trzích
  • Zvýšeným množstvím zeleniny doplníte vitamíny a minerály, které vám po zimě chybějí
  • Iniciujete odbourávání kilogramů nabraných v zimě

Nevýhody jarní diety:

  • Je třeba si hlídat důležité látky, které tělo potřebuje po celý rok – nelze se stravovat jenom zeleninou, tělo potřebuje i kvalitní sacharidy, tuky a bílkoviny
  • Sezónní jarní potraviny nejsou k dispozici všude a vždy
  • Je třeba mít při tvorbě receptů fantazii, aby jídlo nebylo jednotvárné – jíst pouze zeleninu také nestačí, je třeba kombinovat s dalšími výživovými složkami

Jídelníček při jarní dietě na 3 dny:

1. den

Snídaně: Plátek celozrnného chleba, dietní kuřecí šunka, 3 ředkvičky

Dopolední svačina: Hruška

Oběd: Jehněčí maso na česneku, kaše z růžičkové kapusty, salát z cherry rajčátek a polníčku

Odpolední svačina: Mrkvový salát

Večeře: Jarní salát s kuřecím masem, rajčaty, ředkvičkami, jarní cibulkou, ledovým salátem a kukuřicí

2. den

Snídaně: Celozrnný rohlík s pomazánkou z Lučiny s jarní cibulkou, rajče

Dopolední svačina: Jablko

Oběd: Rizoto s krůtím masem, hráškem, kukuřicí a baby karotkou

Odpolední svačina: Salát z jarních kopřiv

Večeře: Rajčatová polévka s kroužky jarní cibulky

3. den

Snídaně: Omeleta z vaječných bílků posypaná řeřichou, plátek žitného chleba, listy hlávkového salátu

Dopolední svačina: Jablečné pyré s vlašskými ořechy

Oběd: Pečená přírodní kuřecí prsa, rýže natural, ředkvičkový salát

Odpolední svačina: Kedlubnový salát

Večeře: Pórková polévka

Nízkotučná nízkokalorická volba

Jarní dietu můžete praktikovat týden a využít přitom do jídelníčku maximum toho, co roste bezprostředně po roztání sněhu. Výborné jsou pestré jarní saláty, ve kterých mají velkou nutriční hodnotu kromě mladých cibulek už zmiňované ředkvičky, kopřivy, mladé výhonky řeřichy. Můžete zhubnout jeden či dva kilogramy za týden, především jde ale o regeneraci organismu po zimě, složením se jarní dieta podobá nízkokalorické a nízkotučné stravě.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 

Kam dál?

Asijská dieta: Buďte štíhlí díky rýži

Pokud hledáte cestu, jak shodit přebytečné kilogramy a oblíbili jste si asijskou kuchyni, můžete spojit příjemné s užitečným. Budete jíst pokrmy, které vám chuťově vyhovují a navíc kila budou utěšeně mizet. Zkuste to. Každý jsme trochu jiný, každému vyhovují jiné stravovací návyky a chutě a možná právě tohle je pro vás cesta, jak docílit štíhlejší postavy. Pokračovat ve čtení

Valentýnský jídelníček: Pokrmy mohou být zdravé i plné lásky

Svátek svatého Valentýna už klepe na dveře. Pochutnejte si v tento den se svojí drahou polovičkou na výborném jídle, u kterého se nebudete muset bát případného porušení zásad zdravé výživy. Pokračovat ve čtení

Jídelníček proti celulitidě: Jak se zbavit pomerančové kůže?

Velkou část žen začne dříve nebo později trápit celulitida. Dolíčkovitá kůže připomínající kůru pomeranče není jenom estetický problém. Spousta žena sahá po drahých kosmetických přípravcích, ovšem ne všechny vědí, že tyto potíže můžete hodně ovlivnit správnou stravou. Pokračovat ve čtení

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 415 430 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?