Šetřící dieta

Trpíte-li často nadýmáním, nevolnostmi, zácpou, vaše tělo nejspíše volá SOS po pořádném úklidu trávicího systému. 

Pomozte mu šetřící dietou, která sice neslouží primárně k hubnutí, ale nabídne lehčí stravu a dokáže stabilizovat proces zpracování potravy.

Ulehčete žaludku a střevům

Princip šetřící diety spočívá v tom, že zařazujete do jídelníčku lehké pokrmy, se kterými si váš žaludek a střeva snadno poradí. Ulehčíte trávicímu systému. Šetřící dieta je vhodná především, když se často potýkáte s chronickými záněty žaludku, žlučníku či jater, nadměrně trpíte zácpou či průjmy.

Přestože během diety musíte z jídelníčku vyloučit řadu potravin, jako například tučné a tuhé maso, tučné a hodně kořeněné uzeniny, potraviny s výraznou chutí, jako jsou plísňové sýry, ale také kynuté výrobky, máslové krémy, živočišné tuky a smažená jídla, i tak může být vaše strava poměrně pestrá.

Ovšem dejte pozor na to, že musíte vynechat i nadýmavé druhy zeleniny a ovoce. Ze zeleniny působí nadýmání zejména kapusta, zelí, cibule, česnek, okurky, papriky, ředkvičky a především luštěniny. Pokud jde o ovoce, největší nebezpečí se skrývá především v kyselejších druzích a takových, které mají tužší slupky a zrníčka. Rozhodně tedy vynechejte například angrešt nebo rybíz. Naprostou samozřejmostí je i to, že se vyhýbáte pití alkoholu, především destilátů. Nevhodné je i celozrnné pečivo.

Výhody šetřící diety:

  • Nenamáháte trávení

  • Vyhýbáte se těžkým tučným jídlům

  • Konzumujete menší množství sacharidů

Nevýhody šetřící diety:

  • Musíte vynechat některé druhy potravin

  • Nejsou povoleny některé způsoby přípravy jídel, zejména smažení, grilování a fritování

  • Při dlouhodobém dodržování tělu mohou chybět některé důležité látky

Jídelníček při šetřící dietě na 3 dny:

1. den

Snídaně: Rohlík s tvarohovou pomazánkou;

Dopolední svačina: Koktejl z polotučného (případně odtučněného mléka) a jahod;

Oběd: Dietní vývar z kuřete;

Odpolední svačina: banán;

Večeře: Polévka z ovesných vloček, rozmixovaná na kaši

2. den

Snídaně: Houska s dietní šunkou;

Dopolední svačina: Koktejl z polotučného (případně odtučněného mléka) a banánů;

Oběd: Rajská polévka s nudlemi;

Odpolední svačina: oloupané strouhané jablko;

Večeře: Dušené telecí s rýží

3. den

Snídaně: Bílý chléb s medem;

Dopolední svačina: Koktejl z polotučného (případně odtučněného mléka) a jahod;

Oběd: Dušené kuře s bramborem;

Odpolední svačina: Dušená mrkev;

Večeře: Dietní hovězí vývar


Pití: káva (jedině melta), bílá káva, bylinkový čaj, neperlivá voda

Jezte pestrou a vyváženou stravu

I když se pro tuto dietu většinou rozhodnete ze zdravotních důvodů, hubnutí je s ní samozřejmě také spojeno, protože vynecháváte tučná a sladká jídla. Můžete zhubnout i cca 4 kilogramy za měsíc. Ovšem jakmile se stav vašeho trávení stabilizuje, nasaďte pestrý jídelníček. Žádná dieta, ani ta šetřící není z dlouhodobého hlediska vhodná. Potřebujete jíst pestrou a vyváženou stravu, aby vaše tělo dostávalo všechny potřebné živiny.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 170 451 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?