Šetřící dieta

Trpíte-li často nadýmáním, nevolnostmi, zácpou, vaše tělo nejspíše volá SOS po pořádném úklidu trávicího systému. 

Pomozte mu šetřící dietou, která sice neslouží primárně k hubnutí, ale nabídne lehčí stravu a dokáže stabilizovat proces zpracování potravy.

Ulehčete žaludku a střevům

Princip šetřící diety spočívá v tom, že zařazujete do jídelníčku lehké pokrmy, se kterými si váš žaludek a střeva snadno poradí. Ulehčíte trávicímu systému. Šetřící dieta je vhodná především, když se často potýkáte s chronickými záněty žaludku, žlučníku či jater, nadměrně trpíte zácpou či průjmy.

Přestože během diety musíte z jídelníčku vyloučit řadu potravin, jako například tučné a tuhé maso, tučné a hodně kořeněné uzeniny, potraviny s výraznou chutí, jako jsou plísňové sýry, ale také kynuté výrobky, máslové krémy, živočišné tuky a smažená jídla, i tak může být vaše strava poměrně pestrá.

Ovšem dejte pozor na to, že musíte vynechat i nadýmavé druhy zeleniny a ovoce. Ze zeleniny působí nadýmání zejména kapusta, zelí, cibule, česnek, okurky, papriky, ředkvičky a především luštěniny. Pokud jde o ovoce, největší nebezpečí se skrývá především v kyselejších druzích a takových, které mají tužší slupky a zrníčka. Rozhodně tedy vynechejte například angrešt nebo rybíz. Naprostou samozřejmostí je i to, že se vyhýbáte pití alkoholu, především destilátů. Nevhodné je i celozrnné pečivo.

Výhody šetřící diety:

  • Nenamáháte trávení

  • Vyhýbáte se těžkým tučným jídlům

  • Konzumujete menší množství sacharidů

Nevýhody šetřící diety:

  • Musíte vynechat některé druhy potravin

  • Nejsou povoleny některé způsoby přípravy jídel, zejména smažení, grilování a fritování

  • Při dlouhodobém dodržování tělu mohou chybět některé důležité látky

Jídelníček při šetřící dietě na 3 dny:

1. den

Snídaně: Rohlík s tvarohovou pomazánkou;

Dopolední svačina: Koktejl z polotučného (případně odtučněného mléka) a jahod;

Oběd: Dietní vývar z kuřete;

Odpolední svačina: banán;

Večeře: Polévka z ovesných vloček, rozmixovaná na kaši

2. den

Snídaně: Houska s dietní šunkou;

Dopolední svačina: Koktejl z polotučného (případně odtučněného mléka) a banánů;

Oběd: Rajská polévka s nudlemi;

Odpolední svačina: oloupané strouhané jablko;

Večeře: Dušené telecí s rýží

3. den

Snídaně: Bílý chléb s medem;

Dopolední svačina: Koktejl z polotučného (případně odtučněného mléka) a jahod;

Oběd: Dušené kuře s bramborem;

Odpolední svačina: Dušená mrkev;

Večeře: Dietní hovězí vývar


Pití: káva (jedině melta), bílá káva, bylinkový čaj, neperlivá voda

Jezte pestrou a vyváženou stravu

I když se pro tuto dietu většinou rozhodnete ze zdravotních důvodů, hubnutí je s ní samozřejmě také spojeno, protože vynecháváte tučná a sladká jídla. Můžete zhubnout i cca 4 kilogramy za měsíc. Ovšem jakmile se stav vašeho trávení stabilizuje, nasaďte pestrý jídelníček. Žádná dieta, ani ta šetřící není z dlouhodobého hlediska vhodná. Potřebujete jíst pestrou a vyváženou stravu, aby vaše tělo dostávalo všechny potřebné živiny.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Středomořská dieta

Základem stravování štíhlých obyvatel na jihu Evropy je jejich středomořský jídelníček, který zahrnuje snad všechny zásady zdravého jídla. Proto se jimi můžete inspirovat a vyzkoušet tak středomořskou dietu.  Pokračovat ve čtení

Proč jsou Francouzky tak štíhlé? Nemohou provozovat bílý sex

Francie a jídlo k sobě neodmyslitelně patří. Tento pohodový národ je plný gurmánů, kteří jsou schopni vydržet u jídla i několik hodin. Mohlo by se proto zdát, že jejich figury vzhledem ke zvyku vychutnávat si každé sousto budou trpět na kráse. Opak je ale pravdou a například takové Francouzky se chlubí velmi pěknými postavami. Pokračovat ve čtení

Ženy vs. muži v hubnutí: Proč něžné pohlaví shazuje kilogramy pomaleji?

Proč jde mužům hubnutí snadněji, než ženám? Jaké chyby ve shazování kilogramů obě pohlaví dělají? A co do jídelníčku bychom měli zařadit, pokud chceme redukovat svou váhu? Známe odpovědi na tyto i další otázky v hubnutí žen a mužů. Pokračovat ve čtení

3 nejhorší diety: Na takové hubnutí raději zapomeňte

Existují nejrůznější diety, se kterými lze zhubnout za velmi krátkou dobu. Naštěstí už většina populace ví, že zdravé hubnutí je především o vyvážené stravě, pravidelném pohybu a velmi pozvolném shazování kilogramů. Přesto vám představíme 3 nejhorší diety, které za žádnou cenu nezkoušejte. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

1 659 463 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?