Hubnutí podle typu postavy

Genetika má velký vliv na to, jakou mají lidé postavu. To, jakým způsobem budeme mít rozložený tuk v těle, je dáno už při narození. Poměr pasu a boků je geneticky dán z jedné poloviny, obvod pasu ze dvou třetin.  

Obecně rozlišujeme podle ukládání tuku tři typy postav: jablko, hruška (nebo také přesýpací hodiny) a pravítko. Typ postavy si vybrat nemůžeme, ale způsob, jak hubnout, ano.

Jablko

U tohoto typu postavy, která má nadbytek tukových buněk především kolem pasu, si hlídejte především sacharidy. Postava typu jablko je riziková v tom, že se kolem vnitřních orgánů hromadí takzvaný viscerální tuk, který zvyšuje riziko vzniku srdečních chorob. V oblasti pasu je pro tento typ hubnutí nejtěžší.

Zařaďte do jídelníčku zdravé tuky, které jsou v oříšcích a v semínkách, avokádu a v olivovém oleji, a uberte sacharidy. Nezapomeňte na vlákninu, která je v luštěninách, celozrnných obilovinách, v ovoci a v zelenině.

Hruška

Typ postavy hruška si ukládá tukové zásoby hlavně v oblasti boků, stehen a zadečku. Horní část těla přitom zůstává relativně štíhlá. Jako první hubnou v oblasti břicha, ale hubnutí ve spodních partiích je velice těžké.

Omezte tuky, a to hlavně ty nezdravé, které jsou ve smažených jídlech a ve sladkostech. Tuky si vaše tělo ukládá velmi lehce, naopak ukládat energii ze sacharidů a bílkovin mu jde těžce. Proto se zaměřte na celozrnné pečivo, luštěniny, ovoce a zeleninu. Bílkoviny dodávejte tělu v podobě rybího a drůbežího masa.

Pravítko

Postavu typu pravítko poznáte podle stejnoměrné postavy, u které chybí rozdíl mezi šířkou ramen, pasu a boků. Pokud zrovna tito lidé nemají problém s váhou, je jejich postava až chlapecká. Při ztloustnutí se jim tuk ukládá nejvíce v oblasti pasu, což je stejně rizikové, jako u jablka.

Tento typ si nejlépe poradí se zdravými tuky. Při snaze o hubnutí do svého jídelníčku zařaďte tučnější rybí maso, libové maso, olivový olej, avokádo, ořechy a semínka. Také nezapomínejte na sacharidy a vlákninu, které najdete v ovoci, zelenině a v luštěninách.

Co jíst podle typu postavy

Pokud jste typ postavy jablko, k obědu zkuste například dušený nebo grilovaný plátek drůbežího masa, okořeněný kvalitním pestem. Přílohy si dejte jen poloviční porci, zato si dopřejte velkou misku zeleninového salátu s opraženými dýňovými a slunečnicovými semínky, zakápnutého olivovým olejem.

Typ postavy hruška by mě vyzkoušet celozrnné těstoviny s pečeným lilkem a cuketou a cherry rajčátky, a k tomu salát z červené řepy s polníčkem, česnekem a s vlašskými ořechy.

Typ postavy pravítko si určitě pochutná na velké míse míchaného salátu ze zelených listů s avokádem, pečenou treskou a červenou cibulí. K tomu se hodí celozrnná pečená bagetka s olivovým olejem a bylinkami.

Všechny typy postav nesmí zapomínat na pitný režim. Nejlepší je pramenitá voda bez bublinek, neslazený zelený nebo bylinkový čaj a čerstvé zeleninové a ovocné šťávy.

Bez cvičení to nejde

I když nejdůležitější je pestrý jídelníček, musíte do svého životního stylu zařadit i pravidelnou pohybovou aktivitu. To, co jíme, ovlivňuje naši postavu až ze 70 procent. Zbývajících 30 procent je ale stále dost na to, abychom cvičením tělo zpevnili, dodali mu pružnost a dotvarovali. Cvičení podle typu postavy je zacílené na konkrétní problematické partie.

Cvičení pro typ jablko

Tato postava potřebuje tvrdé cvičení pro spalování tuků a posilování břišních partií. Tuk v těchto místech může být zdraví nebezpečný! Spalovat můžete pomocí kardia, alespoň třikrát týdně, po dobu 40 minut. Posilování břicha bude mít dobrý vliv také na správné držení těla, což samo o sobě působí esteticky.

Hruška musí posilovat

Vynahraďte si celodenní sezení a cvičte cviky, při kterých se musí stát. Zapojíte tak více svalů a spálíte větší množství kalorií. Také nezapomínejte na kardio, nejlépe běh přibližně 45 minut třikrát týdně. Posilujte třikrát týdně, zaměřte se na ramena a na horní část těla, abyste vyvážili rozdíl mezi horní a spodní částí, kam se vám nejvíce ukládá tuk.

Pravítko se musí zpevnit

Vaše rovná postava přímo volá po silovém tréninku, kterým své tělo vytvarujete na patřičných místech. Posilujte s větší zátěží, abyste vyladili poměr svalů a tuku a vyrýsovali na svém těle ty správné křivky. Kardio cvičení stačí dvakrát týdně, posilování třikrát týdně.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 

Kam dál?

Ženy vs. muži v hubnutí: Proč něžné pohlaví shazuje kilogramy pomaleji?

Proč jde mužům hubnutí snadněji, než ženám? Jaké chyby ve shazování kilogramů obě pohlaví dělají? A co do jídelníčku bychom měli zařadit, pokud chceme redukovat svou váhu? Známe odpovědi na tyto i další otázky v hubnutí žen a mužů. Pokračovat ve čtení

Jaké přílohy můžete jíst při hubnutí?

Zda-li řešíte hubnutí nebo se více zajímáte o životní styl, neměli byste ve svém jídelníčku rozhodně podceňovat přílohy. Někdy se to ani nezdá, ale tato součást pokrmu, může z daného jinak zdravého jídla udělat hotovou kalorickou bombu. Pokračovat ve čtení

Pestrý jídelníček

Máme pro Vás snadné řešení pro zdravé hubnutí a konečně ten správný pestrý jídelníček, díky kterému můžete shodit přebytečné kilogramy bez jojo efektu. Pokračovat ve čtení

Počítání kalorií není při hubnutí samospasitelné

Je samozřejmé, že při hubnutí snižujete kalorický příjem, ale vždy se zamyslete také nad skladbou své stravy, aby i při nižším kalorickém příjmu vaše tělo dostalo všechny živiny, které potřebuje.

Pokračovat ve čtení

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 260 169 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?