Hubnutí podle typu postavy

Genetika má velký vliv na to, jakou mají lidé postavu. To, jakým způsobem budeme mít rozložený tuk v těle, je dáno už při narození. Poměr pasu a boků je geneticky dán z jedné poloviny, obvod pasu ze dvou třetin.  

Obecně rozlišujeme podle ukládání tuku tři typy postav: jablko, hruška (nebo také přesýpací hodiny) a pravítko. Typ postavy si vybrat nemůžeme, ale způsob, jak hubnout, ano.

Jablko

U tohoto typu postavy, která má nadbytek tukových buněk především kolem pasu, si hlídejte především sacharidy. Postava typu jablko je riziková v tom, že se kolem vnitřních orgánů hromadí takzvaný viscerální tuk, který zvyšuje riziko vzniku srdečních chorob. V oblasti pasu je pro tento typ hubnutí nejtěžší.

Zařaďte do jídelníčku zdravé tuky, které jsou v oříšcích a v semínkách, avokádu a v olivovém oleji, a uberte sacharidy. Nezapomeňte na vlákninu, která je v luštěninách, celozrnných obilovinách, v ovoci a v zelenině.

Hruška

Typ postavy hruška si ukládá tukové zásoby hlavně v oblasti boků, stehen a zadečku. Horní část těla přitom zůstává relativně štíhlá. Jako první hubnou v oblasti břicha, ale hubnutí ve spodních partiích je velice těžké.

Omezte tuky, a to hlavně ty nezdravé, které jsou ve smažených jídlech a ve sladkostech. Tuky si vaše tělo ukládá velmi lehce, naopak ukládat energii ze sacharidů a bílkovin mu jde těžce. Proto se zaměřte na celozrnné pečivo, luštěniny, ovoce a zeleninu. Bílkoviny dodávejte tělu v podobě rybího a drůbežího masa.

Pravítko

Postavu typu pravítko poznáte podle stejnoměrné postavy, u které chybí rozdíl mezi šířkou ramen, pasu a boků. Pokud zrovna tito lidé nemají problém s váhou, je jejich postava až chlapecká. Při ztloustnutí se jim tuk ukládá nejvíce v oblasti pasu, což je stejně rizikové, jako u jablka.

Tento typ si nejlépe poradí se zdravými tuky. Při snaze o hubnutí do svého jídelníčku zařaďte tučnější rybí maso, libové maso, olivový olej, avokádo, ořechy a semínka. Také nezapomínejte na sacharidy a vlákninu, které najdete v ovoci, zelenině a v luštěninách.

Co jíst podle typu postavy

Pokud jste typ postavy jablko, k obědu zkuste například dušený nebo grilovaný plátek drůbežího masa, okořeněný kvalitním pestem. Přílohy si dejte jen poloviční porci, zato si dopřejte velkou misku zeleninového salátu s opraženými dýňovými a slunečnicovými semínky, zakápnutého olivovým olejem.

Typ postavy hruška by mě vyzkoušet celozrnné těstoviny s pečeným lilkem a cuketou a cherry rajčátky, a k tomu salát z červené řepy s polníčkem, česnekem a s vlašskými ořechy.

Typ postavy pravítko si určitě pochutná na velké míse míchaného salátu ze zelených listů s avokádem, pečenou treskou a červenou cibulí. K tomu se hodí celozrnná pečená bagetka s olivovým olejem a bylinkami.

Všechny typy postav nesmí zapomínat na pitný režim. Nejlepší je pramenitá voda bez bublinek, neslazený zelený nebo bylinkový čaj a čerstvé zeleninové a ovocné šťávy.

Bez cvičení to nejde

I když nejdůležitější je pestrý jídelníček, musíte do svého životního stylu zařadit i pravidelnou pohybovou aktivitu. To, co jíme, ovlivňuje naši postavu až ze 70 procent. Zbývajících 30 procent je ale stále dost na to, abychom cvičením tělo zpevnili, dodali mu pružnost a dotvarovali. Cvičení podle typu postavy je zacílené na konkrétní problematické partie.

Cvičení pro typ jablko

Tato postava potřebuje tvrdé cvičení pro spalování tuků a posilování břišních partií. Tuk v těchto místech může být zdraví nebezpečný! Spalovat můžete pomocí kardia, alespoň třikrát týdně, po dobu 40 minut. Posilování břicha bude mít dobrý vliv také na správné držení těla, což samo o sobě působí esteticky.

Hruška musí posilovat

Vynahraďte si celodenní sezení a cvičte cviky, při kterých se musí stát. Zapojíte tak více svalů a spálíte větší množství kalorií. Také nezapomínejte na kardio, nejlépe běh přibližně 45 minut třikrát týdně. Posilujte třikrát týdně, zaměřte se na ramena a na horní část těla, abyste vyvážili rozdíl mezi horní a spodní částí, kam se vám nejvíce ukládá tuk.

Pravítko se musí zpevnit

Vaše rovná postava přímo volá po silovém tréninku, kterým své tělo vytvarujete na patřičných místech. Posilujte s větší zátěží, abyste vyladili poměr svalů a tuku a vyrýsovali na svém těle ty správné křivky. Kardio cvičení stačí dvakrát týdně, posilování třikrát týdně.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Proč jsou Francouzky tak štíhlé? Nemohou provozovat bílý sex

Francie a jídlo k sobě neodmyslitelně patří. Tento pohodový národ je plný gurmánů, kteří jsou schopni vydržet u jídla i několik hodin. Mohlo by se proto zdát, že jejich figury vzhledem ke zvyku vychutnávat si každé sousto budou trpět na kráse. Opak je ale pravdou a například takové Francouzky se chlubí velmi pěknými postavami. Pokračovat ve čtení

Ženy vs. muži v hubnutí: Proč něžné pohlaví shazuje kilogramy pomaleji?

Proč jde mužům hubnutí snadněji, než ženám? Jaké chyby ve shazování kilogramů obě pohlaví dělají? A co do jídelníčku bychom měli zařadit, pokud chceme redukovat svou váhu? Známe odpovědi na tyto i další otázky v hubnutí žen a mužů. Pokračovat ve čtení

Jaké přílohy můžete jíst při hubnutí?

Zda-li řešíte hubnutí nebo se více zajímáte o životní styl, neměli byste ve svém jídelníčku rozhodně podceňovat přílohy. Někdy se to ani nezdá, ale tato součást pokrmu, může z daného jinak zdravého jídla udělat hotovou kalorickou bombu. Pokračovat ve čtení

Pestrý jídelníček

Máme pro Vás snadné řešení pro zdravé hubnutí a konečně ten správný pestrý jídelníček, díky kterému můžete shodit přebytečné kilogramy bez jojo efektu. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

1 739 403 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?