Jak efektivně hubnout podle typu postavy

Genetika má velký vliv na to, jakou mají lidé postavu. To, jakým způsobem budeme mít rozložený tuk v těle, je dáno už při narození. Poměr pasu a boků je geneticky dán z jedné poloviny, obvod pasu ze dvou třetin.  Ke kterému typu patříte Vy?

Obecně rozlišujeme podle ukládání tuku tři typy postav: jablko, hruška (nebo také přesýpací hodiny) a pravítko. Typ postavy si vybrat nemůžeme, ale způsob, jak hubnout, ano. Jak by měl vypadat jídelníček na hubnutí u konkrétního typu a které cviky jsou ideální?

Jablko

U tohoto typu postavy, která má nadbytek tukových buněk především kolem pasu, si hlídejte především sacharidy. Postava typu jablko je riziková v tom, že se kolem vnitřních orgánů hromadí takzvaný viscerální tuk, který zvyšuje riziko vzniku srdečních chorob. V oblasti pasu je pro tento typ hubnutí nejtěžší.

Jídelníček

Zařaďte do jídelníčku zdravé tuky, které jsou v oříšcích a v semínkách. Naleznete je také v avokádu a v olivovém oleji. A rozhodně uberte sacharidy. Nezapomeňte na vlákninu, která je v luštěninách, celozrnných obilovinách, v ovoci a v zelenině.

Pokud jste typ postavy jablko, k obědu zkuste například dušený nebo grilovaný plátek drůbežího masa, okořeněný kvalitním pestem. Přílohy si dejte jen poloviční porci, zato si dopřejte velkou misku zeleninového salátu s opraženými dýňovými a slunečnicovými semínky, zakápnutého olivovým olejem.

Jako inspirace na pokrm z avokáda poslouží výtečný recept na avokádovou polévku.

Cvičení pro typ jablko

Tato postava se potřebuje zaměřit na hubnutí v oblasti břicha. Dopomoci k tomu můžou cviky na břicho pro spalování tuků a posilování břišních partií. Tuk v těchto místech může být zdraví nebezpečný! Spalovat můžete pomocí kardia, alespoň třikrát týdně, po dobu 40 minut. Posilování břicha bude mít dobrý vliv také na správné držení těla, což samo o sobě působí esteticky.


Hruška

Typ postavy hruška si ukládá tukové zásoby hlavně v oblasti boků, stehen a zadečku. Horní část těla přitom zůstává relativně štíhlá. Jako první hubnou v oblasti břicha, ale hubnutí stehen a celkově spodních partiích je velice těžké.

Jídelníček

Omezte tuky, a to hlavně ty nezdravé, které jsou ve smažených jídlech a ve sladkostech. Tuky si vaše tělo ukládá velmi lehce, naopak ukládat energii ze sacharidů a bílkovin mu jde těžce. Proto se zaměřte na celozrnné pečivo, luštěniny, ovoce a zeleninu. Dodržujte přitom zásady kalorických tabulek, ovoce je totiž také zásobárnou sacharidů. Bílkoviny dodávejte tělu v podobě rybího a drůbežího masa.

Typ hruška může bez výčitek vyzkoušet celozrnné těstoviny s pečeným lilkem a cuketou a cherry rajčátky nebo salát z červené řepy s polníčkem, česnekem a s vlašskými ořechy. Pokud máte cuketu obzvlášť v oblibě, vyzkoušejte další jedinečné recepty z cukety.

Cvičení pro typ hruška

Vynahraďte si celodenní sezení a cvičte cviky, při kterých se musí stát. Zapojíte tak více svalů a spálíte větší množství kalorií. Také nezapomínejte na kardio, nejlépe běh přibližně 45 minut třikrát týdně. Posilujte třikrát týdně, zaměřte se na ramena a na horní část těla, abyste vyvážili rozdíl mezi horní a spodní částí, kam se vám nejvíce ukládá tuk.

Pravítko

Postavu typu pravítko poznáte podle stejnoměrné postavy, u které chybí rozdíl mezi šířkou ramen, pasu a boků. Pokud zrovna tito lidé nemají problém s váhou, je jejich postava až chlapecká. Při ztloustnutí se jim tuk ukládá nejvíce v oblasti pasu, což je stejně rizikové, jako u jablka.

Jídelníček

Tento typ si nejlépe poradí se zdravými tuky. Při snaze o hubnutí do svého jídelníčku zařaďte tučnější rybí maso, libové maso, olivový olej, avokádo, ořechy a semínka. Také nezapomínejte na sacharidy a vlákninu, které najdete v ovoci, zelenině a v luštěninách.

Rozhodně vyzkoušejte velkou mísu míchaného salátu ze zelených listů s avokádem, pečenou treskou a červenou cibulí. K tomu se hodí celozrnná pečená bagetka s olivovým olejem a bylinkami. Pokud hledáte inspiraci pro zásobení se vlákninou, vyzkoušejte např. cizrnový humus.

Cviky pro typ pravítko

Vaše rovná postava přímo volá po silovém tréninku, kterým své tělo vytvarujete na patřičných místech. Posilujte s větší zátěží, abyste vyladili poměr svalů a tuku a vyrýsovali na svém těle ty správné křivky. Kardio cvičení stačí dvakrát týdně, posilování třikrát týdně.


Ať už jste jakýkoliv typ postavy, základem správného hubnutí je motivace. Nejdříve si pečlivě srovnejte v hlavě, jakého cíle chcete dosáhnout a běžte si za tím. Nespěchejte! Rychlé hubnutí není zdravé, dokonce Vám může způsobit neoblíbený Jo-Jo efekt. Pokud byste přece jen zatoužili po prvních časných výsledcích, můžete vyzkoušet čaj na hubnutímatcha čaj. Nečekejte desítky kil dolů za okamžik, dokáže Vás ale pořádně povzbudit a nakopnout organismus k výsledkům. Hodně štěstí!


16.08.2018 - autor: Tomáš Podvín

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Proč jsou Francouzky tak štíhlé? Nemohou provozovat bílý sex

22.01.2017

Francie a jídlo k sobě neodmyslitelně patří. Tento pohodový národ je plný gurmánů, kteří jsou schopni vydržet u jídla i několik hodin. Mohlo by se proto zdát, že jejich figury vzhledem ke zvyku vychutnávat si každé sousto budou trpět na kráse. Opak je ale pravdou a například takové Francouzky se chlubí velmi pěknými postavami. Pokračovat ve čtení

Ženy vs. muži v hubnutí: Proč něžné pohlaví shazuje kilogramy pomaleji?

08.12.2016

Proč jde mužům hubnutí snadněji, než ženám? Jaké chyby ve shazování kilogramů obě pohlaví dělají? A co do jídelníčku bychom měli zařadit, pokud chceme redukovat svou váhu? Známe odpovědi na tyto i další otázky v hubnutí žen a mužů. Pokračovat ve čtení

Jaké přílohy můžete jíst při hubnutí?

08.09.2016

Zda-li řešíte hubnutí nebo se více zajímáte o životní styl, neměli byste ve svém jídelníčku rozhodně podceňovat přílohy. Někdy se to ani nezdá, ale tato součást pokrmu, může z daného jinak zdravého jídla udělat hotovou kalorickou bombu. Pokračovat ve čtení

Pestrý jídelníček

27.08.2016

Máme pro Vás snadné řešení pro zdravé hubnutí a konečně ten správný pestrý jídelníček, díky kterému můžete shodit přebytečné kilogramy bez jojo efektu. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 306 180 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?