Jak efektivně zhubnout přes břicho?

Většina z nás sní o plochém břichu. Nikdo v této oblasti těla nechce nosit faldy nebo dokonce nevzhlednou pneumatiku. Ideálním stavem je vytvořit si pevný pekáč buchet, to znamená, že se z plochého bříška vyrýsují svaly.

Jak zhubnout břicho?

Docílení plochého břicha je vždy součtem správného stravování a vhodného pravidelného posilování. Samotným posilováním bez zdravé stravy mnoho nedokážete. Obdobně je tomu i naopak - bez pohybu, i když se správným zdravým jídelníčkem, kýžený efekt také nepřijde.

Připravili jsme proto pro vás několik rad, jak nejlépe zhubnout břicho.​

Plán stravování

Strava má obrovský vliv na tuk, který se usazuje na břiše, tedy viscerální tuk

Právě tento druh tuku má také největší negativní vliv na vznik srdečně-cévních chorob (jejich následkem je například mozková mrtvice, infarkt myokardu), takže je v zájmu každého, aby se snažil nebezpečného viscerálního tuku zbavit.

Pomůže k tomu vhodný stravovací režim s vyloučením některých potravin. Dejte si pozor na zbytečné kalorie. Velmi důležitá je také pravidelnost v jídle během dne. A nezapomínejte na pitný režim!


Plán cvičení

První část se týká cvičení. Myslíte-li to s vyrýsováním  svalů na plochém bříšku vážně, naordinujte si cviky na hubnutí břicha.

Vytvořte si plán cvičení. Nejlepší je, když se budete posilování břišních svalů věnovat denně. Stačí třeba 20 minut posilování a za krátkou dobu už uvidíte rozdíl mezi počátečním a současným stavem.

Pamatujte na odpočinek. Břišní svaly také musí regenerovat, aby mohly správně růst a rýsovat se. Zařaďte proto do svého tréninkového plánu každý čtvrtý den odpočinek.

Rizikové potraviny z hlediska usazování tuku na břiše

  • uzeniny
  • mléčné výrobky
  • smažené pokrmy
  • sladké perlivé nápoje
  • cukrovinky, sušenky, zákusky
  • chipsy
  • jídlo z fast foodů​

Nejúčinnější cviky na břicho

  • Přímé břišní svaly výborně procvičí poctivé zkracovačky

Ležíte na zádech s nohama pokrčenýma v kolenou a zvedáte se z polohy vleže tahem nahoru s odlepením lopatek od země. Pokud kotník levé nohy opřete o pravé koleno a zvedáte trup, který zároveň točíte pravým ramenem k levému kolenu, procvičujete i vnitřní šikmé břišní svaly.

  • Zvedání pánve je dalším účinným posílením přímých a šikmých břišních svalů. 

Ležíte na zádech s rozpaženýma rukama. Vztyčíte nohy a dostanete je do polohy kolmé k zemi. Nadechnete se. S výdechem zvedáte pánev od země. Cvik musíte provádět tahem, ne švihem, jinak cvičení nemá smysl.

  • Na svaly bříška je také vhodný pomalý leh-sed

Lehněte si na záda. Pokrčte nohy v kolenou, roztáhněte je na šířku pánve. Ruce vzpažte nad hlavu, dejte ale pozor, abyste získali dostatečnou stabilitu v lopatkách. Zvedejte hlavu a rolováním i celý trup až do sedu. Zastavte se a vracejte se rolováním zpátky na zem.

  • Další z cviků je určený pro posílení šikmých břišních svalů a rotátorů, svalů obepínajících páteř.

Opět ležíte na zádech, nohy pokrčené v kolenou a zvednuté tak, aby kolena byla nad kyčlemi. Upažte ruce dlaněmi vzhůru. Snažte se přetáčet kolena na jednu a na druhou stranu, a to až do okamžiku, kdy lopatky i ramena jsou stále na zemi.

Hubnutí břicha z praxe

Mezi nejširší skupinu lidí, bojící s nepříjemnými faldíky na bříšku, patří především maminky na mateřské. Miminko už je dávno pryč z bříška, zato ženy vypadají stejně, jako před porodem. O svůj příběh se s námi podělila maminka Bára.

Už je to šest měsíců, co se Barče narodil krásný a zdravý chlapeček. Během těhotenství přibrala 25 kg a neuvěřitelných 13 cm přes břicho. Holt těhotenství si žádá své. 

Po porodu upravila jídelníček (v souladu s kojením) a jako tip doporučuje vydatnou a zdravou snídani. Do dvou měsíců se dostala z 90 kg (při výšce 168 cm) na přijatelných 80 kg.

„V té době jsem se opět začala sama sobě líbit,“ říká Bára. „Nebyla jsem žádná vychrtlina, ale byla jsem průměrně spokojená. Nejvíce mi ale na sobě vadilo škaredé, špekaté břicho.“

Za následující čtyři měsíce zhubla dalších 10 kg a 8 cm přes břicho! Jak sama potvrdila, břicho je sval a žádá si pravidelné posilování. Zdravá strava nestačí. Začala obden cvičit doma (především klasický leh-sed) a v posledních týdnech přidala i návštěvu fitness centra.

Hubnutí břicha je dlouhodobý proces, Báru čeká ještě dlouhá cesta, ale už teď může být na sebe hrdá. Držíme palce i do budoucna.

Každému trvá hubnutí břicha jinak dlouho

Každý má ale trochu jinou tělesnou konstituci, proto opravdu plochého břicha dokáže docílit jenom málokdo a velmi v tomto případě záleží také na typu postavy

Ideálním stavem břicha je pekáč buchet, to znamená, že se z plochého bříška vyrýsují svaly. Jak už ale bylo řečeno, každý se tuku na břiše zbavuje jinak, pro každého je hubnutí břicha jinak úspěšné a trvá jinak dlouho.

Chcete vědět, jak jste na tom momentálně s váhou? Vyzkoušejte BMI kalkulačku.

24.09.2018 - autor: Lucie Vintrová

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Nedaří se vám zhubnout bříško? Vše začíná u stravy

24.08.2018

Většina z nás touží po pevné a štíhlé postavě, ale často dochází k tomu, že na určitých problematických partiích nedokážeme shodit tuk, i kdybychom se rozkrájeli. Redukční diety a tvrdá dřina v posilovně nepomáhají, tak v čem je problém? Pokračovat ve čtení

Není hubnutí jako hubnutí: Proč jsou pravidla pro každého jiná?

26.02.2017

Jednou z nejčastějších otázek, která nám do Pestrého Jídelníčku chodí, je ohledně doporučeného denního příjmu. Téměř každá druhá žena se při svém hubnutí bojí jíst v takovém množství, které jí je dle parametrů předepsáno, a po přečtení nepravdivých článků v bulvárních plátcích si myslí, že je nutné přijmout maximálně 5 000 kJ za den. Pokračovat ve čtení

Proč jsou Francouzky tak štíhlé? Nemohou provozovat bílý sex

22.01.2017

Francie a jídlo k sobě neodmyslitelně patří. Tento pohodový národ je plný gurmánů, kteří jsou schopni vydržet u jídla i několik hodin. Mohlo by se proto zdát, že jejich figury vzhledem ke zvyku vychutnávat si každé sousto budou trpět na kráse. Opak je ale pravdou a například takové Francouzky se chlubí velmi pěknými postavami. Pokračovat ve čtení

Štíhlí a krásní po Novém roce: Jak nastartovat hubnutí?

11.01.2017

Čas se nám přehoupl do Nového roku a spousta z nás je nemile překvapená při pohledu na váhu. U většiny totiž ukazuje o pár kilo víc, než před Vánocemi. My vám proto dnes poradíme, jak se opět dostat na svou původní váhu či dokonce jak zhubnout ještě více a mít tak svou vysněnou postavu. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 266 794 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?