Jak efektivně zhubnout stehna a zadek?

Místa na lidském těle, kde se usazuje tuk, jsou především břicho, stehna a zadek. Pokud jste se svou postavou nespokojení, nejspíše řešíte obliny právě v těchto partiích. Dá se efektivně zhubnout bez plastických operací a liposukce?

Základem strategie, jak zhubnout zadek a stehna, je vytvořit si vhodný dlouhodobý stravovací a cvičební plán. Důležité je nespěchat. Nic není hned. Pokud chcete mít výsledek natrvalo a bez nepříjemného jojo efektu, dejte si na čas.

Obecné rady

Chcete-li se zaměřit na hubnutí stehen a zadku, musíte postupovat komplexně. Začněte snižovat podíl tuku v celém těle, až se propracujete k jednotlivým partiím. Jako pomocníka můžete použít bmi kalkulačku, díky které ihned poznáte, zda máte normální váhu či trpíte obezitou.

Cvičte pravidelně a nespěchejte – rychlé hubnutí stehen a zadku neodbourá hlubší podkožní tuk. Může vám zůstat celulitida a hrozí jojo efekt.


  • Jezte malé porce, ideálně 5-6 krát denně.
  • Dodržujte pitný režim.
  • Hlídejte si množství bílkovin, které konzumujete.
  • Zdravě se motivujte k hubnutí.
  • Vyhýbejte se stresovým situacím, které brzdí spalování tuků.
  • Zaměřte se na silový trénink s krátkými přestávkami.
  • Kombinujte posilování a aerobní činnost.
  • Nezapomínejte na dostatečnou regeneraci těla po cvičení.

Hubnutí stehen

Jestliže máte postavu typu hruška, je pro vás obtížné shazovat kilogramy od pasu dolů. Ať už vás trápí bochánky v podobě tuku na vnějších stehnech anebo potřebujete zhubnout vnitřní stranu stehen, poradíme vám.             

Cviky na hubnutí stehen

  • Skákání přes švihadlo
  • Sprint
  • Běh do schodů
  • Rychlé výpady
  • Jumping
  • Intenzivní silové tréninky



Tip: Jak postupovat při výpadech, abyste je cvičili správně? Poradíme vám. Dalších cviků na hubnutí je opravdu mnoho, vyzkoušejte.

  1. Srovnejte záda, zpevněte břišní svalstvo. Nepropínejte ale nohy v kolenou.
  2. Vykročte jednou nohou dopředu, krok nesmí být ani příliš dlouhý ani krátký.
  3. Druhá zadní noha jde do pokleku.
  4. Úhel přední nohy musí být 90 °, koleno zadní nohy se může lehounce dotknout země.
  5. Koleno přední vykročené nohy nesmí přesáhnout špičku této nohy.
  6. Zvedáte se nahoru.
  7. Vracíte se zpět do výchozí pozice.

Hubnutí zadku

Další problémovou partií jsou hýždě. Tak jako u stehen, je důležité dodržet základy zdravé stravy a pravidelný sport. Klíčem je zrychlit metabolismus, ale překvapivě taky pomůže, když se začnete otužovat.

Když se polijete studenou vodou, tělo se bude snažit teplotu vyrovnat a zahřát se. Musí přitom aktivovat svaly a začne o něco více pálit tuky. Chladná voda navíc vypíná pokožku, zlepšuje imunitu a pomůže, pokud jste zimomřiví. S otužování začínejte pozvolna.


Cviky na hubnutí zadku

  • Svižná chůze
  • Krátký a rychlý běh
  • Jízda na bruslích
  • Silové dřepy se zátěží
  • Cvičení na leg pressu
  • Lekce twerku


Tip: Jak vybrat vhodné oblečení?

Pozitivní efekt při hubnutí stehen a zadku může mít i oblečení. Sáhněte po „sauna kalhotách“ na cvičení, efekt prohřívání urychluje hubnutí.


Vhodná strava

Klíčem k hubnutí je úprava vašeho jídelníčku na míru a to snížením příjmu „nezdravých“ tuků. Mezi ně patří především ztužené tuky nacházející se například ve smažených jídlech či sušenkách. Skladování přijatých sacharidů a bílkovin stojí tělo víc vydané energie. Zaměřte se raději na celozrnné pečivo, luštěniny, kuřecí a rybí maso.

Jak zrychlit metabolismus

Rychlost metabolismu ovlivňuje spousta věcí. Některé, jako jsou genetika a věk, nemůžeme ovlivnit. Ale to, jak se hýbeme a jíme, je jenom na nás. Důležité je nehladovět, protože při dietách si tělo začne vytvářet rezervy. Asi vás moc nepřekvapí, že do zásob se s oblibou ukládají právě nezdravé tuky.


Potraviny, které podporují hubnutí stehen a zadku

  • Ke každému jídlu si přidávejte zeleninu, v létě nejlépe syrovou a čerstvou, na podzim a v zimě tepelně upravenou v páře. 
  • Jako šesté jídlo je vhodné zařadit proteinový koktejl. Jeho konzumace pomáhá zachovávat a budovat svalovou hmotu a zároveň odbourávat přebytečný tuk.
  • Výborná je pro tvorbu svalů konzumace lehce stravitelného masa, především krůtího a kuřecího, ale také různých druhů ryb.
  • Na snídani a oběd si dopřávejte komplexní sacharidy jako celozrnný chléb, knäckebrot, celozrnné těstoviny, brambory, bulgur, rýže natural, fazole, cizrnový salát, červená čočka.

18.09.2018 - autor: Miriam Blahová

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Cvičení doma? Zkuste skákání přes švihadlo

07.09.2018

Patří švihadlo mezi retro pomůcky, které si pamatujete akorát ze školy? Nebo má ve světě fitness stále co „říct“? Druhá možnost je správně. Švihadla mají mnoho pozitivních účinků a jsou perfektně skladovatelná. Vyzkoušejte je v rámci domácího cvičení. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 292 199 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?