Jak hubnou muži?

Je všeobecně známo, že muži mají lepší spalování tuků a lépe přibírají na svalech, než-li opačné pohlaví. To ale neznamená, že někdy nepotřebují shazovat přebytečné kilogramy, tedy hubnout.

Obecně se dá říci, že kila navíc jsou noční můrou spíše pro ženy než muže. Dámy si totiž každý den kladou otázku, co si vezmou na sebe, aby se svému okolí líbily, muži se podobnými problémy většinou tolik nezabývají. Proto často nad nadváhou mávnou rukou a situaci začnou řešit až tehdy, kdy už začíná jít do tuhého a nedopnou ani velké sako. V takovou chvíli ale už může jít o zdraví, proto by také přibývající kilogramy neměli podceňovat.

Pozor na riziko břišního tuku

Ve chvíli, kdy už se ručička váhy přehoupne z pole nadváhy do obezity je totiž situace o dost složitější. Recept, jak zhubnout, už nefunguje tak rychle. Je potřeba dlouhodobě zabrat, zaměřit se nejenom na zdravou stravu, ale i na cvičení.

Když ženy přibírají, většinou se jim tuk usazuje na stehnech a bocích, i když jsou i ženy, kterým špeky hyzdí bříško. U mužů je to právě naopak: Veškerý tuk se shromažďuje v oblasti břicha a právě tam je ze zdravotního pohledu nejrizikovější. Hrozí pak srdečně-cévní komplikace, hlavně infarkt. Platí tedy, že by muži neměli toto nebezpečí podceňovat. Zjistí-li, že jim pneumatika na břiše nebezpečně přibývá, měli by se včas pustit do hubnutí.

Muži hubnou lépe než ženy

Když se rozhodnou pro shazování kilogramů, mohou těžit z toho, že hubnutí pro muže je v určitých ohledech snazší. Muži mají lepší spalování tuků než ženy, a proto jsou jejich pokroky během hubnoucí kúry snazší a rychleji viditelné. To samozřejmě přináší i mnohem větší motivaci pro další hubnutí.

Obvykle muži během stejné námahy, jako ženy, dokážou spálit více kalorií. Také jejich bazální energetický výdej je větší než u žen, to vše jim při hubnutí samozřejmě hraje do karet. Velmi často se tak stává, že mužům stačí zařadit do svého života větší množství pohybu a probrat jídelníček, aby se vyvarovali největších chyb proti jeho zdravé skladbě. Pokud se jim podaří provést tato dvě opatření, obvykle už hubnutí probíhá poměrně hladce.

Důležité je vydávat energii a spalovat

Ženy mají nevýhodu v tom, že jakmile sníží příjem kalorií, jejich tělo na to okamžitě zareaguje ukládáním energie do tukových zásob. Jejich organismus je častěji vystavován různým dietám, a proto už předpokládá, že opět nastávají hladové doby. Snaží se tedy na ně šetřit. Navíc mají na starosti péči o děti, musí jim dát život a pečovat o ně, i kvůli této biologické danosti si dělají zásoby do budoucna.

Muži naopak energii hodně vydávají, protože byli od pradávna stavěni na hledání potravy, lov a obranu rodného hnízda. Dnes už nemusí lovit, aby opatřili rodině potravu, ani každodenně bránit své děti před nájezdem nepřátelských kmenů, a proto tolik energie nevydají, nespálí přijaté kalorie. To je třeba změnit.

Je třeba překonat lenost

Pokud začnou muži pravidelně cvičit, výdej energie se rázem zvýší. Jeden poctivě provedený trénink jim pomůže spálit kalorie z opulentní večeře a ještě nabudí adrenalin. Ideální je silové cvičení, které pomáhá lépe spalovat a navíc budovat svaly.

Není ale nutné, aby všichni muži hned běželi do posilovny a zvedali tam těžké činky. Důležité je, vybrat si takový pohyb, který je bude bavit a budou ochotni si pro něj vyhradit čas alespoň dvakrát týdně.

Obecně jsou muži v tomhle směru línější. Zatímco ženy se donutí jít hodinu aerobiku, protože tam potkají kamarádky, u mužů tahle motivace tolik nefunguje. Často raději zůstanou doma. Podstatné proto je naučit se překonat lenost. Brát cvičení jako součást denního programu.

Stačí lehce upravit jídelníček

Také je důležité stanovit si správný jídelníček na hubnutí pro muže. Jaké jsou nejčastější chyby, kterých se muži ve stravování dopouštějí?

  • Dopřejí si pivo nebo víno s přáteli a nezůstane u jedné sklenky

  • Jedí hodně uzenin

  • Zařazují do jídelníčku dost tučného masa

  • Stravují se nepravidelně

Jak proti tomu bojovat? Stačí postupovat po krocích. Omezit víno či pivo s přáteli. Tučné uzeniny nahradit jejich dietnějšími variantami. Jíst pravidelně, připravovat si doma svačiny, třeba si i do práce nosit jídlo v krabičce, pokud nemají možnost koupit si poblíž pracoviště jídlo, které není kalorickou bombou. Mít vždy po ruce něco zdravého, když muže přepadne hlad. Při hubnutí si muži mohou dopřát o něco více potravin, než ženy právě proto, že lépe spalují. Zároveň je ale třeba dát pozor na pravidelnost v jídle. Rozhodně by neměli hladovět.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 169 304 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?