Jak hubnout v práci?

Překážkou v úspěšném hubnutí bývá práce, které zabírá velké množství našeho dne. Po náročném dni se jen málokomu chce ještě cvičit nebo jít běhat a přivstat si ráno také není pro každého. Proto tu máme pár tipů, jak úspěšně hubnout v práci, i když máte sedavé zaměstnání.

Základem je správné stravování

Ať už je vaše zaměstnání jakéhokoliv typu, nejdůležitější je pravidelná a vyvážená strava. Zde platí již známe pravidlo 5 jídel denně. Pokud tedy pracujete např. od 8 do 16 hod., je ideální, pokud se nasnídáte ještě doma. V práci pak nesmíte zapomenout na dopolední svačinu, oběd a následně ještě odpolední svačinu. Večeři si pak dáte opět doma. Jednotlivá jídla by mezi sebou měla mít rozestup 2 až 3 hodiny, konkrétní časy se ale odvíjí od jednotlivých pauz.

Pokud namítáte, že máte v práci pouze obědovou pauzu, nemusíte mít strach. Takovou svačinku, kterou si přinesete připravenou již z domova, stihnete sníst během pár minut, které si může každý udělat.

Velký důraz pak dávejte na oběd, a to především jakou formu zvolíte. Ideální samozřejmě není návštěva nějakého fastfoodu či podobného bistra.

Zvolit byste měli takovou restauraci, kde si můžete být jisti, že vám jídlo připraví dietním způsobem. Pokud nikde v okolí vaší práce takové místo nenajdete, není nic jednoduššího, než si obědy připravovat doma a v práci si je pouze ohřívat.

Občerstvení na pracovišti

Čím dál více firem nabízí benefit v podobě občerstvení na pracovišti. Neomezený přístup tekutin je v práci běžný, nyní se ale můžete setkat i s občerstvením pro zaměstnance v podobě ovoce, sendvičů či jiných pochutin, které mají dodat pracovníkům energii.

Zároveň je to ale výhodou pro vás, pokud chcete zhubnout. Nemusíte si tak lámat hlavu se svačinou, kterou si připravíte doma, ale jednoduše sáhnete po jablku a máte po starostech. Velkým plusem tohoto benefitu je, že většina položek v občerstvení je zdravých, jelikož těžká jídla by zaměstnancům příliš energie nedodala, spíše naopak.

Spoustu firem s tímto benefitem můžeme najít i na Slovensku, s jejichž vyhledáním vám pomůže portál eKariera.sk.

Přidejte dávku pohybu

Všichni dobře víme, že pro úspěšné hubnutí je potřeba spojit jak vhodnou stravu, tak určitou dávku pohybu. To může být v souvislosti s vaší prací složité, je ale potřeba si nastavit režim a toho se pokud možno co nejvíce držet. Základem jsou alespoň dva dny v týdnu, které věnujete intenzivnějšímu tréninku. Je na vás, zda zvolíte pár kilometrů běhu nebo například skupinovou lekci cvičení. Každopádně si ale stanovte přesné dny a ideálně i čas, kdy tak učiníte.

Další možností je samozřejmě i cvičení doma. Jeho výhodou je, že ho můžete praktikovat v podstatě kdykoliv, aniž byste museli shánět hlídání pro děti nebo si rezervovat hodinu ve fitness centru. Neberte to ale na lehkou váhu. I v tomto případě je důležitá pravidelnost, kterou budete dodržovat.

S tou vám může pomoci i obyčejný kalendář, do kterého si zaznamenáte termíny cvičení a k nim klidně i cviky, které budete dělat. Možností je ale samozřejmě mnoho, včetně aplikací v chytrém telefonu, které vám pomohou jak se samotnými cviky, tak s připomenutím, že je čas jít cvičit

Ideální je ale k těmto tréninkům připojit ještě lehké cvičení v práci v průběhu dne. Máte strach z toho, že budete muset klikovat uprostřed kanceláře plné zvědavých kolegů? Toho se nemusíte obávat. Dodržet pohyb v rámci i sedavé práce je jednodušší, než se zdá.

Začít můžete hned cestou do práce, kterou můžete absolvovat pěšky nebo na kole, pokud je to možné. Dalším přítelem zdravého a štíhlého těla jsou schody. Pokud máte v práci výtah, pokuste se ho vzdát a svižným krokem si vyjít do patra po schodišti. Ani pokud narazíte na eskalátor, nemusíte se nechat jen vézt, ale ideálně ho vyběhnout.

Cvičit se dá ale i v kanceláři, často dokonce přímo na kancelářské židli. Základem je protažení těla během dne. Stačí vám k tomu pár minut pauzy mezi prací, kdy si protáhnete končetiny a záda, což vám může dodat i určitou dávku energie.

Teď ale ke cvikům na židli. K těm nejznámějším, a zároveň velmi účinným, patří například stahování hýžďových svalů. Tento cvik můžete dělat bez povšimnutí okolí klidně několik minut. Stejně tak funguje i zatahování břišních svalů. Zkusit můžete mimo jiné také předkopávání nohou na židli. Fantazii se ale meze nekladou, využít tak můžete i jiných míst nebo předmětů v kanceláři, které by vám mohly s pohybem pomoci.

Sportovní akce v práci

Většina firem pořádá pravidelně teambuildingy, jejichž smyslem je především utužení vztahů mezi zaměstnanci. Ty probíhají na různých místech a obsahují různé aktivity, často jde ale o nějakou sportovní akci. Taková možnost je pro vás mnohem lepší, než pracovní akce v hospodě u piva.

Příjemnou aktivitou je například bowling, který je spojením jak zábavy, tak pohybu. V letních měsících jde často třeba i o volejbal nebo jiné týmové sporty. Výjimkou nejsou ale ani vícedenní výlety na kole nebo nějaká turistika. Plno takových akcí poskytuje svým zaměstnancům například společnost Tipli, kde najdete kolektiv plný sportovců.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

Chci jídelníček ZDARMA

2 207 623 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?