Jak na novoroční předsevzetí v hubnutí?

Pro mnoho lidí bývá Nový rok synonymem pro předsevzetí. Ne každý se během roku stravoval podle zásad zdravé výživy a o Vánocích spousta z nás završila uplynulý rok pořádnou kalorickou náloží. Na Silvestra si takoví lidé slibují, že v novém roce zhubnou. Udělat něco se svou postavou je jedním z nejčastějších novoročních úkolů.

Kdy je ta správná doba zhubnout?

Odpověď je jednoduchá. Kdykoli, kdy jste pevně přesvědčeni, že to chcete udělat pro sebe. Důvody jako nový partner, blížící se dovolená, třídní sraz nebo právě Nový rok, jsou sice pěkné, ale většinou to není ta správná motivace. Při prvních těžkostech si řeknete, že hubnutí nestojí za to, a s dietou je konec. Navíc hrozí jojo efekt a začínat můžete zase znova.

Hubněte pro sebe

Novoroční předsevzetí je dobrým startovacím momentem, ale začít můžete kdykoli. Důležité je, dát si splnitelný cíl, a kromě úpravy stravovacích návyků se zaměřit také na cvičení. Uvědomte si, že aby byl výsledek trvalý, je potřeba navždy změnit svůj životní styl. Proto se nejprve zamyslete a uvědomte si, jestli se nacházíte v takové situaci, kdy si tuto zásadní změnu můžete dovolit.

V klidu si sedněte a zapište si všechny výhody, které vám úprava hmotnosti přinese. Může to být zlepšení zdravotního stavu, lepší fyzická kondice, získání společenské prestiže, možnost lépe se oblékat a další. Kdykoli budete mít chuť s hubnutím přestat, vraťte se k tomuto seznamu. Vrátí se vám elán a motivace stále něco pro sebe dělat.

Čím začít

Když už se rozhodnete s hubnutím začít, jednou z věcí, která vám vaše úsilí usnadní, je vyzkoušet náš Pestrý jídelníček. Získáte tak jídelníček sestavený přesně na míru a budete mít jistotu, že se stravujete zdravě, abyste dosáhli požadovaného výsledku.

Pestrý jídelníček a na živiny bohatá a správně sestavená strava je tím nejdůležitějším. Jezte vyvážená jídla a do jídelníčku neváhejte zařadit dostatek zeleniny. Dbejte na pravidelnost, nehladovte, mezi jídly dodržujte pauzu dvě až tři hodiny. Nezapomínejte na snídani. Hodně lidí ji vynechává, v dobré víře, že tak zhubnou, ale taková snaha je kontraproduktivní.

Dodržujte pitný režim

Pro správné hubnutí je naprosto nezbytné dodržování pitného režimu. Orgán odpovědný za skladování a mobilizaci mastných kyselin jsou játra, a ta se bez dostatečného zásobení vodou neobejdou. Jsou z 95 procent tvořena z vody, tudíž voda je pro ně naprosto nepostradatelná. Játra nejen že odbourávají škodlivé látky a zbavují tělo toxinů, ale v játrech se také ukládají vitamíny rozpustné v tucích.

Novoroční předsevzetí zhubnout má správné načasování. Právě po Vánocích a silvestrovských oslavách je dobré pročistit organismus a detoxikovat ho pomocí krátkého půstu, třeba ovocného, a zvýšit příjem tekutin. Potom už najeďte na zdravou stravu a kromě jídelníčku dodržujte zmíněný pitný režim. Vypijte 2 až 3 litry tekutin denně formou čisté vody a zelených a bylinných čajů.

Pohybem ke zdraví

Druhým nejčastějším novoročním předsevzetím po přání zhubnout je začít cvičit. Cvičení a hubnutí jdou spolu ruku v ruce. Pohybovou aktivitou redukci váhy podpoříte a urychlíte a výsledky budou trvalejší. Zvolte si takový sport nebo pohyb, který vám bude vyhovovat, a věnujte se mu alespoň třikrát týdně. Volte raději kardio cvičení, ale můžete ho prostřídat i s anaerobními aktivitami.


Kromě sportu zařaďte pohyb do každodenních aktivit. Přestaňte používat výtah a choďte pěšky, také místo jízdy po eskalátorech raději vyjděte schody. Choďte na procházky, vystupte z autobusu o jednu zastávku dřív, v městské dopravě neseďte, ale stůjte. Jestliže máte sedavé zaměstnání, několikrát denně se pořádně protáhněte.

Žádný stres!

Hledáte-li marně cestu, jak zhubnout, uvědomte si, že kromě jídla a cvičení hraje svou roli také psychika. To, že jste změnili jídelníček a začali cvičit je chvályhodné, ale zaměřte se také na vaši psychickou pohodu. Stres totiž může mít na svědomí, že se vám hubnutí nedaří.

Pokud nejste v dobrém psychickém rozpoložení, se vždy nejvýrazněji odrazí na zažívání. U lidí s nadváhou jsou deprese nebo nízké sebevědomí docela častým jevem. Tyto negativní emoce způsobují vyplavení látek zpomalujících metabolismus a ukládání nadměrných tukových zásob. Zamyslete se, zda-li starosti, které si děláte, nejsou zbytečné a začněte se na život dívat z té pozitivní stránky. Uvidíte, že potom vše půjde lépe – nejenom hubnutí!

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 169 304 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?