Jak účinně zhubnout po porodu?

Čerstvé maminky jsou nadšené ze svého nově narozeného potomka, ovšem mnohem méně nadšené jsou ze své postavy. Těhotenství se na jejich postavě bezesporu podepíše nějakými kilogramy navíc. Ovšem ne každé ženě se po porodu daří tyto kilogramy shazovat tak rychle, jak by si představovala. 

Pro některé ženy pak může být velmi stresující, když vidí kamarádky, kolegyně nebo prostě jiné ženy, které hubnou s lehkostí a už krátce po porodu jsou zpět na své původní váze.

Ani ženy, kterým se to tak rychle nepodaří, by ale neměly být smutné. Obecně se říká, že stejně dlouho, jako jste v těhotenství kilogramy nabíraly, je budete také ztrácet.

Přinášíme účinné tipy, které pomohou zhubnout.

Každá žena hubne jinak dlouho

Především je potřeba uklidnit ty ženy, které mají pocit, že hubnou příliš pomalu. Těhotenství každé ženy totiž je individuální záležitostí. Neexistuje univerzální recept na to, kolik a do jaké doby by žena měla zhubnout.

Hubnutí po porodu není snadné. Některým ženám to jde rychle a snadno, jiným hůře. Proto není pro psychiku čerstvé maminky dobré, aby se tím nějak výrazně trápila.

Recept, jak zhubnout po porodu existuje. Je především nutné postupovat rozumně a po jednotlivých krocích. Po porodu v době kojení by žena rozhodně neměla experimentovat s nějakými radikálními dietami nebo dokonce tabletami na hubnutí. Ohrožuje tím nejenom sama sebe, ale hlavně svého potomka. Ten nyní potřebuje kvalitní výživu v podobě mateřského mléka. A aby žena měla kvalitní mléko, potřebuje vyváženou stravu a pestrý jídelníček s ohledem na miminko.

Kojení jako účinná dieta

Ostatně už samo kojení je vlastně dobrou dietou. Pokud kojí žena často, jde dost náročný energetický proces, díky kterému spaluje poměrně velké množství kalorií. Takže dámy, pokud chcete hubnout, dopřávejte miminku dostatek mateřského mléka. Tím pomůžete i sobě docílit co nejdříve optimální postavu.

Kromě toho kojení uvolňuje v těle ženy hormony, které organismu pomáhají, aby se vrátil zpátky do normálního stavu před těhotenstvím. Hormony pak mají schopnost ovlivnit i metabolismus, který následně lépe spaluje.

Optimální je podle odborníků hubnutí během kojení cca 2 kg za měsíc. Vězte se, že plné kojení miminka může spálit až 2200-3000 kJ denně. To je skutečně hodně. Kojením žena odbourává tukové zásoby, které během těhotenství nabrala.

Vyvážená strava pomáhá k optimální hmotnosti

Jaký jídelníček na hubnutí si sestavit? Platí, že musí být především vyvážený. Měl by tedy obsahovat hlavně dostatek bílkovin, vitamínů a minerálů.

To ovšem nebrání tomu, aby se maminky vyvarovaly všeho nezdravého. Proto by měly zapomenout na těžká smažená jídla, příliš vysoký příjem cukrů, zbytečně tuky (tučné maso apod.).

Není potřeba zkoušet žádnou drastickou dietu, ale spíše se soustředit na to, aby strava byla vyvážená, s dostatkem ovoce a zeleniny, mléčných výrobků, kvalitních nenasycených tuků. Proto by si maminka měla dopřávat ovocnou svačinu, zeleninové saláty (dospělému člověku se doporučuje sníst až 500 gramů zeleniny denně) a ryby a bílé drůbeží maso.

Měla by si hlídat velikost porcí a zbytečně se nepřejídat. Menší pravidelné porce vícekrát denně jsou ideální. Když dostane chuť na něco sladkého, nesahat po sušenkách, ale dát přednost kousku ovoce. Už tyto kroky by měly mít pro shazování kilogramů pozitivní efekt.

S pohybem začínejte postupně a rozumně

Cvičení po porodu rozhodně neznamená, že žena hned vběhne do fitness centra a vlítne do plného tréninku, i když to třeba před těhotenstvím dělala. Tvrdé cvičení má negativní vliv na složení mateřského mléka, takže na tvrdé posilování v době kojení rozhodně zapomeňte.

Při náročném cvičení se totiž uvolňuje ve svalech kyselina mléčná a ta se dostává i do mateřského mléka, které pak miminku nechutná. To ovšem neznamená, že by se maminka po porodu neměla vůbec hýbat. Naopak. Ideální je zařadit do každodenního programu dlouhé procházky, při kterých si protáhne celé tělo.

Je možné postupně zařazovat i cviky, které posílí tělesné partie, které těhotenství nejvíc utrpěly. Mluvíme v tomto případě hlavně o svalech pánevního dna a svalech břišních. Hubnutí břicha po porodu prostě chvíli trvá. Na pánevní dno jsou velmi dobré Kegelovy cviky, s těmi je ideální začít už v šestinedělí. Maminka může postupně praktikovat rehabilitační cviky na břicho a zádové svaly, které rovněž těhotenstvím trpí.

Výživoví odborníci, ale upozorňují, že dříve než po cca třech měsících kojení (tedy třech měsících od porodu) by se matka do náročnějších fyzických aktivit (máme tím na mysli třeba aerobik, spinning apod.) pouštět neměla. I pak je důležité, aby nakojila před cvičením a potě až cca 1,5 hodiny po skončení fyzické aktivity.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 170 451 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?