Jak začít hubnout?

Nevíte si sami s hubnutím, a přesto byste se chtěli zbavit pár kilogramů, které máte navíc? Poradíme s tím, jak se správnou redukcí váhy začít.

Procenta obézních lidí v České republice bohužel v posledních letech rostou. Například u žen dosahuje toto číslo už téměř jedné třetiny populace (uvádí se až 31 % žen). Připočteme-li i ženy s nadváhou, dostaneme se téměř k 68 %. U mužů jde o velmi podobná čísla. Proto hubnutí nabírá na důležitosti.

Zdravé hubnutí je postupné a dlouhodobé

Většinou neumíme s nadváhou nebo obezitou bojovat sami. S otázkou, jak začít správně hubnout, si nevíme rady. Mnoha z nás také chybí vhodná motivace k hubnutí, jiní hubnutí po několika neúspěšných pokusech raději vzdají.

Odradit od hubnutí nás může i skutečnost, že ze začátku jde shazování kilogramů poměrně dobře, ale pak nastane bod zlomu, kdy máme pocit, že jsme se zasekli. Hubnutí samotné je navíc jednodušší než následné dlouhodobé udržení váhy.

Je třeba mít na paměti i skutečnost, že zdravé hubnutí je pozvolné a trvalé. Rychlé hubnutí pomocí nárazových diet má pouze krátkodobý efekt. Z dlouhodobého pohledu může dojít k jojo efektu, při kterém se shozené kilogramy vrátí zpátky. Snaha tehdy nebude mít kýžený efekt. Jak začít s hubnutím, aby bylo opravdu účinné?

Jak zhubnout?

  • Vhodně se k hubnutí motivujte. Vaším cílem může být o několik čísel menší oblečení, nebo například vypracovaná postava oblíbené herecké hvězdy, ale také zlepšení zdravotního stavu. Záleží na vás, co považujete za nejdůležitější.
  • Stanovte si reálný cíl, kolik kilogramů chcete zhubnout a zaznamenejte si ho. I to vám bude sloužit jako motivace.
  • Naplánujte si hubnutí v určitém časovém horizontu. Délka hubnoucí kůry záleží na tom, kolik chcete hubnout. Nejzdravější je hubnutí v rozsahu  0,5-1 kg týdně, tedy cca 4 kg za měsíc.
  • Sestavte si jídelníček na hubnutí, který bude obsahovat doporučené denní dávky sacharidů, bílkovin, tuků, vitamínů a minerálů.
  • Pokud si se složením jídelníčku nejste jisti, navštivte výživového poradce, který vám vše vysvětlí.
  • Plánujte si nákupy podle připraveného jídelníčku. Vaše strava tak bude obsahovat všechno, co vaše tělo potřebuje.
  • Snižte příjem kalorií, především v oblasti sacharidů.
  • Vařte do zásoby. Připravte si větší množství jídla a rozdělujte jednotlivé porce do krabiček. Vždy tak budete mít připravenou porci zdravého jídla, kterou si budete moci vzít s sebou do práce, na výlet. Nebudete tak sahat po jídle z rychlého občerstvení.  
  • Jezte pravidelně pětkrát až šestkrát denně menší porce nejpozději po 3 hodinách.
  • Nezahánějte stres sladkostmi. Snažte se stres spíše prodýchat, projít se, uvolnit.
  • Jezte v pohodě. I v sebenabitějším časovém programu si udělejte na jídlo dostatek času, abyste si ho vychutnali a nemuseli ho do sebe „házet“.
  • Dodržujte pitný režim. Pijte minimálně 2,5 litru neperlivé vody denně.
  • Dávejte přednost pěší chůzi před jízdou automobilem nebo městskou dopravou.
  • Zařaďte do svého časového harmonogramu pravidelný pohyb alespoň dvakrát týdně.

Základem hubnutí je pravidelná a vyvážená strava

Hubnutí není zase takovou vědou, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jádrem hubnutí je především pravidelná, vyvážená a zdravá strava. Pokud se vám podaří nastolit ve svém životě režim, kdy budete jíst pravidelně v určité hodiny menší porce, jste na dobré cestě.

Důležité je i mít dostatečně silnou motivací k překonání krizí. Udělejte i na jídlo vždy dostatek času a vychutnejte si ho. Sníte toho méně než v chvatu.

Hubnutí si můžete zábavně zpestřit. Zkuste si třeba vyzkoušet heslo jez jen polovinu. Polovinu přílohy v podobě brambor nahraďte zeleninou. Nebo se snažte mít různé složky na talíři daného chodu co nejbarevnější.

Neberte také všechno příliš vážně. Udělejte si občas ze své postavy legraci a nevyčítejte si případná selhání. Uvědomte si, proč k nim došlo, a pokračujte v hubnutí dál.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 

Kam dál?

Proč jsou Francouzky tak štíhlé? Nemohou provozovat bílý sex

Francie a jídlo k sobě neodmyslitelně patří. Tento pohodový národ je plný gurmánů, kteří jsou schopni vydržet u jídla i několik hodin. Mohlo by se proto zdát, že jejich figury vzhledem ke zvyku vychutnávat si každé sousto budou trpět na kráse. Opak je ale pravdou a například takové Francouzky se chlubí velmi pěknými postavami. Pokračovat ve čtení

Jak se hubne ve 20 letech? Zkuste zdravý salát místo fast foodu

V každém věku se hubne jinak. Ve hře je totiž spousta faktorů. Lidský metabolismus zkrátka pracuje trochu jinak, když dosáhl věku dvaceti let a jinak později. Pokud chcete zhubnout, měli byste ve svém plánování shazování kilogramů zohlednit i tento faktor. Jestliže se na něj zaměříte a přizpůsobíte mu, bude hubnutí o poznání efektivnější. Pokračovat ve čtení

Jaké přílohy můžete jíst při hubnutí?

Zda-li řešíte hubnutí nebo se více zajímáte o životní styl, neměli byste ve svém jídelníčku rozhodně podceňovat přílohy. Někdy se to ani nezdá, ale tato součást pokrmu, může z daného jinak zdravého jídla udělat hotovou kalorickou bombu. Pokračovat ve čtení

Pestrý jídelníček

Máme pro Vás snadné řešení pro zdravé hubnutí a konečně ten správný pestrý jídelníček, díky kterému můžete shodit přebytečné kilogramy bez jojo efektu. Pokračovat ve čtení

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 417 043 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?