Jak zhubnout přes břicho

Většina z nás sní o plochém břichu. Nikdo v této oblasti těla nechce nosit faldy nebo dokonce ohyzdnou pneumatiku. Ideálním stavem je vytvořit si svalový pekáč buchet, to znamená, že se z plochého bříška vyrýsují svaly.

Jak zhubnout břicho?

Docílení plochého břicha je vždy součtem správného stravování a vhodného pravidelného posilování. Samotným posilováním bez zdravé stravy mnoho nedokážete, a podobně bez pohybu, i když se správným jídelníčkem, kýžený efekt také nepřijde.

Připravili jsme proto pro vás několik rad, jak nejlépe zhubnout břicho.

Plán cvičení

První část se týká cvičení. Myslíte-li to s vyrýsováváním svalů na plochém bříšku vážně, naordinujte si cviky na břicho.

Jak na ně?

  • Vytvořte si plán cvičení. Nejlepší je, když se budete posilování břišních svalů věnovat denně. Stačí třeba 20 minut posilování a za krátkou dobu už uvidíte rozdíl mezi počátečním a současným stavem.
  • Pamatujte také na odpočinek. Břišní svaly také musí regenerovat, aby mohly správně růst a rýsovat. Zařaďte proto do svého tréninkového plánu každý čtvrtý den odpočinek.

Nejúčinnější cviky na břicho

  • Přímé břišní svaly výborně procvičí poctivé zkracovačky. Ležíte na zádech s nohami pokrčenými v kolenou a zvedáte se z polohy vleže tahem nahoru s odlepením lopatek od země. Pokud kotník levé nohy opřete o pravé koleno a zvedáte trup, který zároveň točíte pravým ramenem k levému kolenu, procvičujete i vnitřní šikmé břišní svaly.
  • Zvedání pánve je dalším účinným posílením přímých a šikmých břišních svalů. Ležíte na zádech s rozpaženýma rukama. Vztyčíte nohy a dostanete je do polohy kolmé k zemi. Nadechnete se. S výdechem zvedáte pánev od země. Cvik musíte provádět tahem, ne švihem, jinak cvičení nemá smysl.
  • Na svaly bříška je také vhodný pomalý leh-sed. Lehněte si na záda. Pokrčte nohy v kolenou, roztáhněte je na šířku pánve. Ruce vzpažte nad hlavu, dejte ale pozor, abyste získali dostatečnou stabilitu v lopatkách. Zvedejte hlavu a rolováním i celý trup až do sedu. Zastavte se a vracejte se rolováním zpátky na zem.
  • Další z cviků je určený pro posílení šikmých břišních svalů a rotátorů, svalů obepínajících páteř. Opět ležíte na zádech, nohy pokrčené v kolenou a zvednuté tak, aby kolena byla nad kyčlemi. Upažte ruce dlaněmi vzhůru. Snažte se přetáčet kolena na jednu a na druhou stranu, a to až do okamžiku, kdy lopatky i ramena jsou stále na zemi.
  • Jógou a cviky pilates výborně posilujete čtyřhranný bederní sval.

Plán stravování

Strava má obrovský vliv na tuk, který se usazuje na břiše, tedy viscerální tuk. Právě tento druh tuku má také největší negativní vliv na vznik srdečně-cévních chorob (jejich následkem je mozková mrtvice, infarkt myokardu), takže je v zájmu každého, aby se snažil nebezpečného viscerálního tuku zbavit.

Pomůže k tomu vhodný stravovací režim s vyloučením některých potravin. Velmi důležitá j také pravidelnost v jídle během dne.

Jaké potraviny jsou z hlediska usazování tuku na břiše nejrizikovější

  • tučné maso, zejména vepřové,
  • uzeniny s vysokým obsahem tuku, pokud si chcete uzeniny dopřát, konzumujte jedině dietní varianty,
  • tučné mléko a tučné mléčné výrobky,
  • smažené pokrmy,
  • sladké perlivé nápoje,
  • cukrovinky, sušenky, zákusky,
  • chipsy,
  • jídlo z fast foodů​

Každému trvá hubnutí břicha jinak dlouho

Každý má ale trochu jinou tělesnou konstituci, proto opravdu plochého břicha dokáže docílit jenom málokdo a velmi v tomto případě záleží také na typu postavy. 

Ideálním stavem břicha je pekáč buchet, to znamená, že se z plochého bříška vyrýsovávají svaly. Jak už ale bylo řečeno, každý se tuku na břiše zbavuje jinak, pro každého je hubnutí břicha jinak úspěšné a trvá jinak dlouho.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 169 304 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?