Jak začít běhat

Běhaní je hned po chůzi tím nejjednodušším pohybem. Pokud chcete zhubnout, cítit se lépe nebo se prostě jen začít trochu hýbat, je pro vás běhání ideální volbou. Nepotřebujete k němu žádné speciální vybavení; pouze vhodnou a kvalitní obuv. Ze začátku není potřeba kupovat si boty speciálně na běhání, ale později si takové určitě pořiďte.

Jak ale začít běhat? I běhání má svá pravidla, kterými byste se jako začátečník měli řídit. Bude to pro vás jednodušší a budete se postupně zlepšovat. Nejhorší, co můžete jako začátečník udělat, je zkusit uběhnout hned napoprvé několik kilometrů nebo běhat opravdu rychle. Tak byste si mohli i velmi závažně ublížit. Myslete proto především na své zdraví a uvědomte si, že nejbezpečnější cesta je v tomto případě ta nejpomalejší.

Nezapomínejte na protažení

Před každým během byste se měli pořádně protáhnout, aby nedošlo k natažení svalů. Samozřejmě protahujte celé tělo, nejen nohy. Dodržujte pravidla správného protahování, především obecně doporučované intervaly. To stejné platí i po běhu.

Jak začít

  1. Choďte. Pokud máte nadváhu nebo jste dlouho nevykonávali žádný pohyb, zkuste první týden pouze rychlou chůzi. Zlepší se vám kondice, tělo se lépe připraví na běh a vy sami své tělo lépe poznáte. Rychlou chůzi provádíme 3-4 krát týdně po 20-30 minut. Po dobu jednoho až dvou týdnů.
  2. Další týden přidejte běh. Jedná se ale o velmi pomalý běh. Rychlou chůzi, která bude trvat například 8 minut střídejte s jednou až dvěma minutami běhu. Snažte se opět přesáhnout 20 minut.
  3. Postupně snižujte rychlou chůzi o jednu minutu a o jednu minutu prodlužujte dobu běhu. Dodržujte běhání 3-4 krát týdně.
  4. Další týden se snažte uběhnout 10-15 minut vkuse. Po tomto intervalu můžete přejít do rychlé chůze a po chvíli opět běžet. Opakujeme 3-4 krát týdně.
  5. Stanovujte si cíle, jaký interval chcete uběhnout. Budete mít motivaci a vaše tělo si postupně zvykne na delší intervaly.

Výhody běhání

  • Vyčistíte si hlavu, přestanete myslet na věci, které vás celý den tíží a užijete si čas v přírodě
  • Budete se cítit dobře
  • Zhubnete, aerobními cvičeními hubnete tuk, pro hubnutí je vhodné dodržovat aerobní pásmo své tepové frekvence
  • Zlepší se vám kondice
  • Posílíte srdce
  • Mnoho kuřáků se díky běhání odnaučilo kouřit
  • Nejedná se o finančně náročný sport, běhat můžete v čemkoli a kdekoli

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

5 Tibeťanů

Pět Tibeťanů je soustava pěti tibetských cviků, která známa již od první republiky. Po zákazu alternativní literatury se znovu objevuje kolem roku 1989 a je známa dodnes. Lidé, kteří dlouhodobě Pět Tibeťanů cvičí, si velmi pochvalují zlepšení jak fyzické, tak duševní kondice. Cvičení zabere každý den zhruba 20 minut. Abyste pocítili účinky, musíte cvičit denně. Pokračovat ve čtení

Krokoměry

Člověk by měl denně v rámci prevence ujít alespoň 10 000 kroků, kdo by to ale sám počítal, že ano? Krokoměry jsou novodobí pomocníci, co za vás budou počítat každý krok. V dnešní době získávají mnoho obdivu a to nejen u sportovců, ale také u nadšených chodců. Krokoměry se staly také velmi motivujícími pomůckami. Sledovat své denní skóre, snažit se překonat svůj osobní rekord, to kde koho nakopne k Pokračovat ve čtení

30denní výzva

30 denní výzva představuje pro většinu lidí start do většinou dlouho neoprášené sportovní kariéry. Představa, že budete plnit sérii cviků po dobu 30 dnů, a tak získáte svou vysněnou postavu je jistě velmi lákavá, ale ne vždy zcela naplněná. Většina portálů nebo cvičebních plánu neobsahuje změnu jídelníčku, který je při redukci váhy také velmi důležitý. Celý proces hubnutí si dnes lidé postují na s Pokračovat ve čtení

Odstraňte bolest pomocí pásky: Proč se vlastně tejpuje?

Kinesiotaping je v posledních letech a v oblasti sportovního zdravotnictví velmi skloňovaným pojmem. Díky této technice lze podpořit hojení tkání, zmírnit bolest svalů, stabilizovat klouby apod.  Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

1 782 326 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?