Jak zrychlit metabolismus?

Nedaří se vám zhubnout, i když máte pocit, že jíte zdravě a také se dostatečně hýbete? Na vině může být zpomalený metabolismus.

Metabolismus je látkovou výměnou, souborem reakcí enzymů v živých buňkách. Dochází při nich k přeměně látek a energií v buňkách živého organismu, tedy i lidského těla.

U každého člověka funguje metabolismus trochu jinak. Základní principy látkové přeměny jsou sice stejné, ale někdo má metabolismus rychlejší, jiný pomalejší. Právě na těchto faktorech významně závisí skutečnost, zda budete dobře a rychle hubnout nebo nikoli.

Zrychlení metabolismu je přitom částečně i ve vašich rukou. Ovládněte svůj metabolismus pomocí různých opatření ve svém životním stylu a stravě. Připravili jsme pro vás body, jak nastartovat metabolismus.

Rady, jak probudit zpomalený metabolismus

Pomozte si jídlem

  • Jezte hodně zeleniny. Vláknina obsažená v zelenině má vynikající vliv na peristaltiku střev. Doplňujte proto svůj jídelníček o zeleninu s velkým obsahem vlákniny. Začněte například paprikou, rajčetem nebo kouskem salátové okurky už při snídani, k obědu i večeři si dejte misku zeleninového salátu. Budete trávit mnohem lépe.
  • Receptem, jak nastartovat metabolismus, je používat při vaření více koření a bylinek. Nejenom zpestří chuť pokrmu, ale svými silicemi také napomáhají jeho správnému trávení.
  • Využijte působení potravin, které vylučují teplo. Zahříváním organismu spalujete kalorie. Takto působí především ostřejší druhy koření jako chilli papričky, kajenský pepř nebo zázvor. Pomáhají odbourávat tuk.
  • Ideálním jídlem pro zrychlení metabolismu jsou polévky na vodovém základu s velkým obsahem zeleniny.

Pomozte si pitím

  • Ráno nalačno vypijte sklenku vlažné neperlivé vody. Můžete do ní přidat i několik kapek čerstvé citronové šťávy, která detoxikuje lidské tělo. Vlažná voda pročistí žaludek a střeva a donutí je k pohybu. Když se po té do nich dostane potrava, zpracují ji mnohem rychleji a efektivněji. Můžete si sklenku vlažné vody dopřát i před každým jídlem. 
  • Dodržujte pitný režim. Pijte ale nejlépe opět neperlivou vlažnou vodu, která organismu prospívá nejvíce. Dokonce i vědecké studie potvrzují, že popíjení neperlivé vody v průběhu celého dne má významný vliv na zrychlení metabolismu. Můžete tím svůj zpomalený metabolismus rozhýbat až o 30 %. Nejvyšší příjem tekutin byste měli mít hlavně dopoledne.
  • Pitný režim můžete doplnit například také zeleným čajem, který má prokazatelně kladný vliv na spalování tuků.

Pomozte si pohybem

  • Zpomalený metabolismus je třeba rozpohybovat už ráno. Zahajte svůj den krátkou rozcvičkou nalačno. Příjemně se probudíte do nového dne, zahřejete si svaly a rozproudíte krev. Rozpohybujete žaludek a střeva, která snáze budou trávit snídani a přeměňovat ji v energii určenou ke spálení.
  • Máte ve svém časovém harmonogramu různé pohybové aktivity, kterými se zabýváte už delší dobu, a vaše tělo je na ně zvyklé? Nejvyšší čas poohlédnout se po nějaké nové pohybové aktivitě, která vám rozproudí krev a přivodí trochu adrenalinu.
  • Cvičte na čerstvém vzduchu.
  • Pohybujte se a spěte v chladnější místnosti, zbytečně nepřetápějte.

Co metabolismus naopak zpomaluje?

  • Pití alkoholu,
  • Stres,
  • Nepravidelné stravování,
  • Nedostatek spánku,
  • Menstruace u žen,
  • Dehydratace,
  • Nedostatek bílkovin a vápníku,
  • Příliš malé porce jídla,
  • Vynechávání snídaně,
  • Dlouhé sezení

Udržte si správný metabolismus

Zdravé hubnutí je podmíněno správně fungujícím metabolismem. Pokud využijete rady, jak zrychlit metabolismus, budete se zdravě stravovat a dostatečně se pohybovat, je pravděpodobné, že účinně zhubnete a udržíte si optimální váhu.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 

Kam dál?

Ženy vs. muži v hubnutí: Proč něžné pohlaví shazuje kilogramy pomaleji?

Proč jde mužům hubnutí snadněji, než ženám? Jaké chyby ve shazování kilogramů obě pohlaví dělají? A co do jídelníčku bychom měli zařadit, pokud chceme redukovat svou váhu? Známe odpovědi na tyto i další otázky v hubnutí žen a mužů. Pokračovat ve čtení

Elixíry pro zdraví: Jak s nimi zhubnout a docílit věčného mládí?

Zdravé hubnutí jde vždy lépe a snadněji, pokud je dodržován pitný režim. Naštěstí to nemusí být jen o čisté vodě, shazování kilogramů nebo zlepšování zdravotního stavu lze i s jinými tekutinami. Poradíme vám, jaké to jsou. Pokračovat ve čtení

Pestrý čaj na podporu hubnutí

Jak můžete ještě více podpořit své hubnutí, když se zdravě stravujete a pravidelně hýbete? No přeci bylinným čajem, který jsme pro vás připravili. Pokračovat ve čtení

Není hubnutí jako hubnutí: Proč jsou pravidla pro každého jiná?

Jednou z nejčastějších otázek, která nám do Pestrého Jídelníčku chodí, je ohledně doporučeného denního příjmu. Téměř každá druhá žena se při svém hubnutí bojí jíst v takovém množství, které jí je dle parametrů předepsáno, a po přečtení nepravdivých článků v bulvárních plátcích si myslí, že je nutné přijmout maximálně 5 000 kJ za den. Pokračovat ve čtení

Pravda nebo mýtus: Pomůže bezlepková strava s hubnutím?

Bezlepková dieta v posledních letech zažívá obrovskou popularitu. Díky tomuto stravování si lze upravit zažívání k lepšímu. Jak je to ale tedy s hubnutím při dodržování bezlepkového jídelníčku? Pokračovat ve čtení

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 339 217 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?