Velký stravovací horoskop na rok 2017: Jezte podle svého znamení

Chcete vědět, co byste měli správně jíst a pít během celého roku 2017, abyste byli fit a měli skvělou postavu? Vše vám prozradíme v našem velkém horoskopu...

Nenávidíte některá jídla a jiná naopak milujete? Máte slabost po určité potraviny? Možná jste si dosud marně lámali hlavu, čím to je. Nezoufejte. Jedním z příčin může být i vaše datum narození. Zkusme se proto společně podívat, mezi jaké hvězdné znamení patříte, a co vám dělá dobře a čeho byste se naopak měli v roce 2017 vyvarovat.

Kozoroh

21.12.-20.1.

Dostatek tekutin, především dobré pramenité vody, ale i ředěných ovocných a zeleninových šťáv či také ovocných a bylinkových čajů je základním kamenem pitného režimu kozorohů. Někdy mají tendenci ho podceňovat a následkem se jim v těle usazují škodliviny, proto je třeba je pravidelně vylučovat. Hodí se jim do jídelníčku drůbež, tučnější ryby včetně například lososa, ale i jehněčí. Maso by mělo být se zeleninovou přílohou, například špenátem nebo kořenovou zeleninou. Z ovoce hodně pomohou citrusy. Důraz je třeba klást hlavně na udržování správného pH, štíhlá linie u kozorohů obvykle moc ohrožena nebývá.

Vodnář

21.1.-20.2.

Vodní znamení plné vzduchu si obvykle dokáže udržet štíhlou postavu bez nějaké výraznější snahy. Velmi oceňuje stravu plnou mořských ryb a živočichů, která vyhovuje jeho založení. Dopřeje si klidně krevety a mušle, dodává svému tělu hodně jódu. Z ostatních druhů mas je to například hlavně libové hovězí. Masová jídla doplňuje velkými zeleninovými přílohami, nedá dopustit na míchané zeleninové saláty plné listové zeleniny, ale třeba i cukety, ředkviček, mrkve, celeru i dalších druhů zeleniny. V jídelníčku vodnářů nesmí chybět celozrnné produkty a spousta ovoce, třeba citrusů nebo meruněk.

Ryby

21.2.-20.3.

Lehké vodní znamení nejsnáze tráví dietní maso. Může sáhnout po kvalitním krůtím či kuřecím ideálně bez kůže, po rybách sladkovodních i mořských, různých plodech moře připravených podle rozmanitých receptů. Z červeného masa se hodí snad jedině libové hovězí, i to ale jenom v menší míře. Ze zeleniny především ta s velkým podílem kyseliny listové, například brokolice, salát, ale je možné vybrat a ochutnat i exotiku k podobě mořských řas. Z ovoce vítězí hroznové víno, jablka, ale také vodní melou. Ani ryby obvykle nemívají velké potíže s váhou, tedy pokud s jídelníčkem nejdou proti své vodní přirozenosti.

Beran

21.3.-20.4.

Energické znamení dokáže velmi dobře trávit. Dobře proměňuje přijatou potravu na tělesný i duševní výkon. Měli by si dávat ale pozor na přemíru tučného masa a těžká jídla. Lepší je sáhnout po libovějších kouscích, tedy drůbeži a také rybách. Bílé pečivo může způsobit váhové přírůstky, proto je lepší ho vynechat a naopak zvýšit konzumované množství celozrnného pečiva. Nezbytný je dostatek kyseliny listové, který toto živočišné znamení najde třeba v různých druzích salátů. Nemusí se bát i ostřejšího koření jako pepř a chilli, z pití hlavně pozor na tvrdý alkohol.

Býk

21.4.-20.5.

Býci dost často bojují se sklonem přibírat na váze. Pro ně tedy platí hlavně velký pozor na jednoduché sacharidy. Koláče, dorty, zákusky, cukroví, bílé pečivo, ale skryté cukry v různých omáčkách, dresincích, to vše by mělo být pro býky tabu. Když už si chtějí zamlsat, tak jenom výjimečně a na zdravějších variantách sladkých dobrot z celozrnné mouky a s velmi nízkým podílem cukru a v případě, že živočišné tuky nahradily při pečení ty rostlinné. Nejlepší mlsání jsou ovšem ořechy a mandle. Zrádné mohou být i přílohy v podobě knedlíků, brambor. Zkuste místo nich zeleninu nebo rýži natural.  

Blíženci

21.5.-20.6.

Pohyblivé znamení obvykle nemívá potíže s nadbytečnou hmotností. Měli by se ale vyvarovat těžkých tučných pokrmů, které jim nedělají dobře. Masa se smetanovými omáčkami by raději měli vyřadit z jídelníčku, stejně tak jejich žaludku příliš nelahodí silně kořeněná a hodně slaná jídla. Naopak dobře udělají, vyzkouší-li různé druhy luštěnin, kde dominují především fazole, také obilné kaše jim prospějí, a to nejenom k snídani. Pochutnají si na peckovitém ovoci. Základem jejich jídelníčku by měla být lehčí jídla z netučných mas, nemusí se bát ani sýrů, a to spíše těch tvrdších.

Rak

21.6.-20.7.

Břicho a pas jsou pro raky kritickými místy. Když začnou přibírat, nejčastěji to bývá právě v těchto partiích. Proto varovně zdviháme prst: pozor na viscerální tuk, tedy špíčky v břišní oblasti. Jak s nimi bojovat? Žádné dortíky a čokoláda, zapomeňte na zákusky. Hodí se lehká jídla z netučného tvarohu, když mléčné výrobky, pak jedině ty s nižším obsahem tuku. Podstatné je omezit solení. Je vhodné zařazovat do jídelníčku hodně cibule, zelí, především zeleninu bohatou na vitamíny a enzymy s velkou porcí vlákniny. Klasickou českou kuchyni jedině v odlehčené variantě se spoustou zeleniny.

Lev

21.7.-20.8.

Exotická kuchyně s hodně výraznou chutí, spousta koření, to je velmi často doména lvů. Pokud mají dostatečný výdej energie, mohou si dopřát i výraznější podíl masa včetně například libového kvalitního hovězího a doplnit ho zeleninou. Ovšem jejich jídelníčku prospěje i sortiment ryb. Ze zeleniny jim skvěle sednou rajčata a papriky, ale také olivy. Měli by se ovšem vyvarovat přejídání se a konzumace tvrdého alkoholu. Nespálená energie jde na tuk, proto v případě menšího množství energie je třeba přísun potravy omezit. Nemusí se obávat ani vajec, z ovoce jim vitamíny doplní například jablka a hrušky.

Panna

21.8.-20.9.

Zemní znamení svým nositelům bohužel může přinést nemalé problém spojené s trávením. Proto je pro panny hodně důležitý dostatek vlákniny ve stravě. V jejich jídelníčku by neměl chybět dostatečný podíl vlákniny, především ve formě kvalitních celozrnných výrobků, ale také dostatku zeleniny, například kořenové jako mrkev, celer nebo petržel. Výborná jsou například z ovoce jablka. Hodí se také detoxikační kůry, třeba šťávou z červené řepy, z mrkve. Důraz musí být kladem hlavně na drůbeží maso. Ze stravy je třeba vyloučit tučnou smetanu.

Váhy

21.09.-20.10.

Váhy patří mezi vzdušná znamení, a proto mnohdy nemívají tak výrazné příbytky na váze, snáze si udržují štíhlou linii. Prospěje ji lehká strava, kde může být i výraznější podíl ryb, a to jak mořských, tak sladkovodních. Ocení především pestrou stravu, ve které by se neměly vyhýbat luštěninám a rýži, naopak klasické brambory a knedlíky či noky omezit. Ze zeleniny jim pomohou zelené fazolky, zelí, olivy či okurky. Nesmí ale podceňovat pitný režim. Nejlepší je vsadit na čistou pramenitou vodu, ovocné a bylinkové čaje, pokud podcení dostatek tekutin, mohou mít potíže s vylučováním.

Štír

21.10.-20.11.

Smažená jídla a husté smetanové omáčky jsou pro štíry dost nebezpečné. Mohli by začít přibírat především na břiše. Proto když mléčné pokrmy a jídla, tak jedině v maximálně polotučné variantě. Nízkotučné jogurty, kefírové ovocné nápoje jsou správnou volbou. Smažení je třeba nahradit pečením s podléváním vodou nebo dušením či vařením klasicky nebo v páře. Výbornou volbou je listová zelenina, drůbež a mořské i sladkovodní ryby. Je také třeba doplňovat hodně potravin s vysokým obsahem vitamínu C, například zelí. Není třeba se bát většího množství cibule a česneku.

Střelec

21.11.-20.12.

Zvěřina a prakticky jakékoli druhy ryb významně svědčí střelcům. Naopak pro ně není vhodné vepřové a hovězí. Z příloh nejlépe tráví rýži a různé druhy luštěnin, od rozmanitých druhů fazolí, přes hrách, čočku, až po cizrnu. I oni by se měli vyhnout smaženým jídlům, především tučným hranolkům a zapékaným pokrmům s větším množstvím tuku. Rozhodně zapékané pokrmy nezalévat smetanou, ale lehčím mlékem. Doporučuje se pestrá škála zeleniny včetně česneku, cibule, pórku. V žádném případě by to neměli přehánět s tvrdým alkoholem, nejlepší volbou je pro ně lehké pivo. 

29.12.2016

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Jak získat novou energii do života? Zapomeňte na cukr a alkohol

08.01.2017

Chcete udělat něco pro své zdraví? Vzdejte se na určitou dobu cukru a alkoholu. Nemusíte držet žádné drastické diety, stačí tato dvě opatření a možná budete po měsíci či dvou překvapeni, co všechno tento krok s vaším tělem udělá. Pokračovat ve čtení

5x palačinky a lívance zdravěji: Skvělé recepty, se kterými nepřiberete ani deko

31.12.2019

Sladká mňamka v podobě palačinek či lívanců určitě nadchne vaše chuťové pohárky. Budete se olizovat až za ušima, jenže při pohledu na váhu spláčete nad výdělkem. Přesto existuje rozumný kompromis. Můžete si tuhle lahůdku dopřát a přitom se nezpronevěřit zásadám zdravé výživy. Ukážeme vám, jak na to! Pokračovat ve čtení

Vánoční cukroví: Proměňte tradiční pečení ve vzor zdravé výživy

21.12.2019

Svátky Vánoc jsou pro mnohé časem, kdy neřeší svůj jídelníček a tím ani svou postavu. Pokud mezi ně nepatříte a i přesto si chcete pochutnat na upečeném cukroví, máme pro vás zdravé recepty na tři nejoblíbenější druhy. Pokračovat ve čtení

Vyzkoušejte tradiční podzimní polévky, které probudí i zlenivělý metabolismus

13.09.2019

Jste také jako většina lidí na podzim nešťastni z každého spadlého listu ze stromu? Cítíte, jak vám s přibývajícími dny ubývá energie? Máme pro vás jednoduché řešení, jak lépe probudit svou ospalou podzimní náladu a podpořit metabolismus. Zařaďte do svého zdravého jídelníčku podzimní polévky, které vás nejen zahřejí.  Pokračovat ve čtení

Potraviny a jejich glykemický index

27.08.2018

Možná jste už od výživových odborníků slyšeli, že byste měli do svého jídelníčku zařadit potraviny s nízkým glykemickým indexem, protože jsou zdravější. Málokdo ale přesně ví, co si vlastně má pod pojmem glykemický index potravin vlastně představit. Proto tento pojem vysvětlíme a popíšeme vám, k čemu je dobré jeho hodnoty znát a řídit se jimi při sestavování jídelníčku. Pokračovat ve čtení

 
Chci jídelníček ZDARMA

3 165 372 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?