Velký stravovací horoskop na rok 2017: Jezte podle svého znamení

Chcete vědět, co byste měli správně jíst a pít během celého roku 2017, abyste byli fit a měli skvělou postavu? Vše vám prozradíme v našem velkém horoskopu...

Nenávidíte některá jídla a jiná naopak milujete? Máte slabost po určité potraviny? Možná jste si dosud marně lámali hlavu, čím to je. Nezoufejte. Jedním z příčin může být i vaše datum narození. Zkusme se proto společně podívat, mezi jaké hvězdné znamení patříte, a co vám dělá dobře a čeho byste se naopak měli v roce 2017 vyvarovat.

Kozoroh

21.12.-20.1.

Dostatek tekutin, především dobré pramenité vody, ale i ředěných ovocných a zeleninových šťáv či také ovocných a bylinkových čajů je základním kamenem pitného režimu kozorohů. Někdy mají tendenci ho podceňovat a následkem se jim v těle usazují škodliviny, proto je třeba je pravidelně vylučovat. Hodí se jim do jídelníčku drůbež, tučnější ryby včetně například lososa, ale i jehněčí. Maso by mělo být se zeleninovou přílohou, například špenátem nebo kořenovou zeleninou. Z ovoce hodně pomohou citrusy. Důraz je třeba klást hlavně na udržování správného pH, štíhlá linie u kozorohů obvykle moc ohrožena nebývá.

Vodnář

21.1.-20.2.

Vodní znamení plné vzduchu si obvykle dokáže udržet štíhlou postavu bez nějaké výraznější snahy. Velmi oceňuje stravu plnou mořských ryb a živočichů, která vyhovuje jeho založení. Dopřeje si klidně krevety a mušle, dodává svému tělu hodně jódu. Z ostatních druhů mas je to například hlavně libové hovězí. Masová jídla doplňuje velkými zeleninovými přílohami, nedá dopustit na míchané zeleninové saláty plné listové zeleniny, ale třeba i cukety, ředkviček, mrkve, celeru i dalších druhů zeleniny. V jídelníčku vodnářů nesmí chybět celozrnné produkty a spousta ovoce, třeba citrusů nebo meruněk.

Ryby

21.2.-20.3.

Lehké vodní znamení nejsnáze tráví dietní maso. Může sáhnout po kvalitním krůtím či kuřecím ideálně bez kůže, po rybách sladkovodních i mořských, různých plodech moře připravených podle rozmanitých receptů. Z červeného masa se hodí snad jedině libové hovězí, i to ale jenom v menší míře. Ze zeleniny především ta s velkým podílem kyseliny listové, například brokolice, salát, ale je možné vybrat a ochutnat i exotiku k podobě mořských řas. Z ovoce vítězí hroznové víno, jablka, ale také vodní melou. Ani ryby obvykle nemívají velké potíže s váhou, tedy pokud s jídelníčkem nejdou proti své vodní přirozenosti.

Beran

21.3.-20.4.

Energické znamení dokáže velmi dobře trávit. Dobře proměňuje přijatou potravu na tělesný i duševní výkon. Měli by si dávat ale pozor na přemíru tučného masa a těžká jídla. Lepší je sáhnout po libovějších kouscích, tedy drůbeži a také rybách. Bílé pečivo může způsobit váhové přírůstky, proto je lepší ho vynechat a naopak zvýšit konzumované množství celozrnného pečiva. Nezbytný je dostatek kyseliny listové, který toto živočišné znamení najde třeba v různých druzích salátů. Nemusí se bát i ostřejšího koření jako pepř a chilli, z pití hlavně pozor na tvrdý alkohol.

Býk

21.4.-20.5.

Býci dost často bojují se sklonem přibírat na váze. Pro ně tedy platí hlavně velký pozor na jednoduché sacharidy. Koláče, dorty, zákusky, cukroví, bílé pečivo, ale skryté cukry v různých omáčkách, dresincích, to vše by mělo být pro býky tabu. Když už si chtějí zamlsat, tak jenom výjimečně a na zdravějších variantách sladkých dobrot z celozrnné mouky a s velmi nízkým podílem cukru a v případě, že živočišné tuky nahradily při pečení ty rostlinné. Nejlepší mlsání jsou ovšem ořechy a mandle. Zrádné mohou být i přílohy v podobě knedlíků, brambor. Zkuste místo nich zeleninu nebo rýži natural.  

Blíženci

21.5.-20.6.

Pohyblivé znamení obvykle nemívá potíže s nadbytečnou hmotností. Měli by se ale vyvarovat těžkých tučných pokrmů, které jim nedělají dobře. Masa se smetanovými omáčkami by raději měli vyřadit z jídelníčku, stejně tak jejich žaludku příliš nelahodí silně kořeněná a hodně slaná jídla. Naopak dobře udělají, vyzkouší-li různé druhy luštěnin, kde dominují především fazole, také obilné kaše jim prospějí, a to nejenom k snídani. Pochutnají si na peckovitém ovoci. Základem jejich jídelníčku by měla být lehčí jídla z netučných mas, nemusí se bát ani sýrů, a to spíše těch tvrdších.

Rak

21.6.-20.7.

Břicho a pas jsou pro raky kritickými místy. Když začnou přibírat, nejčastěji to bývá právě v těchto partiích. Proto varovně zdviháme prst: pozor na viscerální tuk, tedy špíčky v břišní oblasti. Jak s nimi bojovat? Žádné dortíky a čokoláda, zapomeňte na zákusky. Hodí se lehká jídla z netučného tvarohu, když mléčné výrobky, pak jedině ty s nižším obsahem tuku. Podstatné je omezit solení. Je vhodné zařazovat do jídelníčku hodně cibule, zelí, především zeleninu bohatou na vitamíny a enzymy s velkou porcí vlákniny. Klasickou českou kuchyni jedině v odlehčené variantě se spoustou zeleniny.

Lev

21.7.-20.8.

Exotická kuchyně s hodně výraznou chutí, spousta koření, to je velmi často doména lvů. Pokud mají dostatečný výdej energie, mohou si dopřát i výraznější podíl masa včetně například libového kvalitního hovězího a doplnit ho zeleninou. Ovšem jejich jídelníčku prospěje i sortiment ryb. Ze zeleniny jim skvěle sednou rajčata a papriky, ale také olivy. Měli by se ovšem vyvarovat přejídání se a konzumace tvrdého alkoholu. Nespálená energie jde na tuk, proto v případě menšího množství energie je třeba přísun potravy omezit. Nemusí se obávat ani vajec, z ovoce jim vitamíny doplní například jablka a hrušky.

Panna

21.8.-20.9.

Zemní znamení svým nositelům bohužel může přinést nemalé problém spojené s trávením. Proto je pro panny hodně důležitý dostatek vlákniny ve stravě. V jejich jídelníčku by neměl chybět dostatečný podíl vlákniny, především ve formě kvalitních celozrnných výrobků, ale také dostatku zeleniny, například kořenové jako mrkev, celer nebo petržel. Výborná jsou například z ovoce jablka. Hodí se také detoxikační kůry, třeba šťávou z červené řepy, z mrkve. Důraz musí být kladem hlavně na drůbeží maso. Ze stravy je třeba vyloučit tučnou smetanu.

Váhy

21.09.-20.10.

Váhy patří mezi vzdušná znamení, a proto mnohdy nemívají tak výrazné příbytky na váze, snáze si udržují štíhlou linii. Prospěje ji lehká strava, kde může být i výraznější podíl ryb, a to jak mořských, tak sladkovodních. Ocení především pestrou stravu, ve které by se neměly vyhýbat luštěninám a rýži, naopak klasické brambory a knedlíky či noky omezit. Ze zeleniny jim pomohou zelené fazolky, zelí, olivy či okurky. Nesmí ale podceňovat pitný režim. Nejlepší je vsadit na čistou pramenitou vodu, ovocné a bylinkové čaje, pokud podcení dostatek tekutin, mohou mít potíže s vylučováním.

Štír

21.10.-20.11.

Smažená jídla a husté smetanové omáčky jsou pro štíry dost nebezpečné. Mohli by začít přibírat především na břiše. Proto když mléčné pokrmy a jídla, tak jedině v maximálně polotučné variantě. Nízkotučné jogurty, kefírové ovocné nápoje jsou správnou volbou. Smažení je třeba nahradit pečením s podléváním vodou nebo dušením či vařením klasicky nebo v páře. Výbornou volbou je listová zelenina, drůbež a mořské i sladkovodní ryby. Je také třeba doplňovat hodně potravin s vysokým obsahem vitamínu C, například zelí. Není třeba se bát většího množství cibule a česneku.

Střelec

21.11.-20.12.

Zvěřina a prakticky jakékoli druhy ryb významně svědčí střelcům. Naopak pro ně není vhodné vepřové a hovězí. Z příloh nejlépe tráví rýži a různé druhy luštěnin, od rozmanitých druhů fazolí, přes hrách, čočku, až po cizrnu. I oni by se měli vyhnout smaženým jídlům, především tučným hranolkům a zapékaným pokrmům s větším množstvím tuku. Rozhodně zapékané pokrmy nezalévat smetanou, ale lehčím mlékem. Doporučuje se pestrá škála zeleniny včetně česneku, cibule, pórku. V žádném případě by to neměli přehánět s tvrdým alkoholem, nejlepší volbou je pro ně lehké pivo. 

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Jak získat novou energii do života? Zapomeňte na cukr a alkohol

Chcete udělat něco pro své zdraví? Vzdejte se na určitou dobu cukru a alkoholu. Nemusíte držet žádné drastické diety, stačí tato dvě opatření a možná budete po měsíci či dvou překvapeni, co všechno tento krok s vaším tělem udělá. Pokračovat ve čtení

Fitness jídelníček: Jak jíst při aktivním sportování?

Sportujete pravidelně? Naprostá většina aktivnějších sportovců začne dříve či později řešit i svůj jídelníček. Chce si totiž udržet dobře vypracovanou postavu a zdravý životní styl po celý život. A je dobře známo, že Fitness jídelníček pomáhá při pravidelném pohybu lépe udržet tělesnou i duševní kondici v optimálním stavu. Pokračovat ve čtení

Hlídáte si linii? Vyzkoušejte chutné zdravé a levné recepty z luštěnin

Cenově dostupné, nutričně vyhovující a navíc chuťově skvělé jsou variace na nejrůznější recepty z luštěnin. Připravte si je i vy ještě dnes a zařaďte tyto pokrmy do svého pestrého jídelníčku, se kterým můžete shodit přebytečná kila. Pokračovat ve čtení

Jídelníček pro znovuzískání energie: Dopřejte si kopřivové smoothie

Cítíte se nyní na počátku jara unavení, chybí vám energie? Není divu. Tělo je po dlouhé zimě vyčerpané, doslova mele z posledního. Nedostatek sluneční energie, menší množství vitamínů a minerálů, to vše se podepíše na vašem zdraví. Nastává proto čas doplnit chybějící rezervy. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

1 583 775 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?