Potraviny

Vitamín D

Vitamín D je znám jako vitamín zdravých a silných kostí. V těle vitamín D působí jako hormon a dokáže regulovat velké množství genů. Lidé, kteří mají vyšší hladiny vitamínu D, bývají méně nemocní než jejich vrstevníci s nižšími hladinami. Pokračovat ve čtení

Vitamín E

Vitamín E je hlavním antioxidantem rozpustným v tucích. Je nazýván vitamínem plodnosti, reguluje hladinu krevního cukru, působí proti křečím a chrání buňky při poškozením. Také podporuje celkový nervový systém. Vitamin E má esenciální charakter, tělo si ho samo nevytváří, přijímáme ho výhradně v potravě. Vitamínu E se říká také vitamín lásky a plodnosti. Může se to zdát jako ženská záležitost, ale Pokračovat ve čtení

Vitamín B12

Vitamín B12 je pro naše tělo důležitý především kvůli podílení se na krvetvorbě a správné funkci nervového systému. Je rovněž známý pod označením cyanokobalamin a patří do skupiny vitamínů B. V dnešní době je kolem něj stále více otázek a lidé ho automaticky spojují s problematikou rostlinného stravování. Skutečnost je ale taková, že ať je člověk všežravec nebo se stravuje pouze rostlinnou stravou Pokračovat ve čtení

Transmastné kyseliny

Tuky jsou důležitou složkou naší stravy, ale i v jejich případě bychom si měli dávat pozor. Především se zajímejme, které z nich se v naší stravě objevují nejčastěji. Pokračovat ve čtení

Zásadotvorné potraviny

Překyselení organismu, které vzniká velkým množstvím kyselinotvorných potravin v jídelníčku, může způsobovat mnoho potíží. Je proto důležité, a především zdravé, konzumovat co nejvíc zásadotvorných a neutrálních potravin. Pokračovat ve čtení

Makrobiotická strava

Makrobiotické stravování pochází z Japonska, potraviny se při něm rozdělují do skupin podle energií jin a jang. U makrobiotické stravy se ale nemusíte tímto rozdělením řídit hned od začátku, pokud nechcete. Možná se k němu dopracujete později, nebo vám bude vyhovovat pouze omezení dovážených potravin a úprava jídelníčku. Makrobiotická strava vychází z japonské filozofie, která mluví o cestě ke vní Pokračovat ve čtení

Detoxikujte své tělo: Jezte zásadotvorné (zásadité) potraviny

Stres, nezdravý životní styl, konzumace nevhodných potravin, málo pohybu, to vše se bohužel sčítá. Když nám tělo vystaví účet za naše hříchy, není to zrovna příjemná podívaná. Jejich důsledkem je například překyselení organismu. Pokračovat ve čtení

3x medvědí česnek: Ochutnejte v pokrmech přírodní antibiotikum

V posledních letech stoupá obliba medvědího česneku. Už dříve jsme tuto rostlinu znali a dnes ji znova objevujeme. Příjemně oživí náš jídelníček a jako přidanou hodnotu nabídne vitamíny a řadu léčitelských schopností. Jaro je ideální dobou, kdy jeho působení na lidský organismus vyzkoušet. Pokračovat ve čtení

Kravské mléko - ano nebo ne? Řiďte se signály těla!

Konzumace mléčných výrobků z kravského mléka nebo i samotné pití tohoto nápoje je nedílnou součástí našeho jídelníčku. Avšak někteří výživový poradci jej nedoporučují při redukci hmotnosti díky obsahu mléčného cukru. Jak to tedy je ve skutečnosti? Pokračovat ve čtení

Přirodní fytoestrogeny: Bojovníci proti rakovině prsu i přebytečným kilům

Fytoestrogeny v potravinách mají mnoho příznivých zdravotních účinků a skvěle působí i při hubnutí. My vám dnes prozradíme, jaké suroviny tyto přírodní látky obsahují a jak je adekvátně zapojit do svého pestrého jídelníčku. Pokračovat ve čtení

Luštěniny: Proč je zařadit do jídelníčku a jak správně připravovat?

Za života našich babiček a prababiček byly nedílnou téměř každodenní součástí jídelníčku luštěniny. Šlo o levné, a přitom velice výživné jídlo. Bohužel se zvyšující se spotřebou masa jsme na luštěniny hodně zapomněli. Je to škoda, protože jsou jídlem výživově hodnotným, které se stále ještě dá pořídit s minimálními náklady. Pokračovat ve čtení

Chcete se vyhnout špatné náladě? Dopujte se hořčíkem z přirozené stravy

Hořčík je nedílnou součástí našeho těla a ovlivňuje mnoho funkcí organismu. Měli bychom ho tedy doplňovat pravidelně co nejpřirozenějším způsobem, tedy stravou. Pokračovat ve čtení

S alergeny v potravinách se potýká až třetina našich občanů

V současnosti se spousta lidí potýká s nepříjemnými alergiemi na některé potraviny. Už i vědci se shodují na tom, že průmyslové zpracování, přidávání aditiv, barviv a konzervantů sice zvyšuje trvanlivost, zlepšuje chuť a vzhled potravin, ale naopak může podněcovat vznik alergických reakcí. Tělo je vyhodnotí jako škodlivé a imunitní systém se brání. S jakými alergeny v potravinách se tedy setkáváme Pokračovat ve čtení

Afrodiziaka v potravinách: Na hubnutí i potenci se hodí chilli nebo vanilka

Afrodiziaka jsou potraviny, které mají příznivý vliv na sexuální aktivitu. Existuje řada pokrmů, u nichž je prokazatelné, že podporují postelové hrátky. Ovšem málokdo tuší, že afrodiziaka se velmi dobře rýmují s dietou na zhubnutí. Řada z nich totiž patří mezi jídla, která zároveň povzbuzují metabolismus. Pokračovat ve čtení

Co dát v zimě do košíku? Nakupujte potraviny, které vás zahřejí

Po celý rok bychom se měli zajímat o to, co za stravu přijímáme a jak kvalitní potraviny jíme. Nikterak by tedy tomu nemělo být ani v zimních měsících. Co dát v tomto období do svého nákupního košíku, vám poradíme v našem článku. Pokračovat ve čtení

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

1 737 828 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?