Potraviny

Zapojte do svého jídelníčku konopí a buďte fit

30.04.2019

O potencionálních výhodách konopí na vaše zdraví jste již zajisté slyšeli. Přemýšleli jste ale někdy, že existuje spousty konopných dobrot, které nejenom, že prospívají vašemu organismu, ale také blahodárně působí na celou řadu neduhů. Pojďme si přiblížit, jak zapojit do jídelníčku konopí. Pokračovat ve čtení

Chilli, pohanka a další ingredience, které vás zahřejí

30.01.2019

Jestli patříte k těm, kteří si v mrazivém počasí zrovna nelibují, pak vám jistě udělají radost naše tipy na zahřátí. Třeba takovou pohanku, si v zimě vařili i naši prapředci, jelikož věděli, že jim pomůže zahnat zimu z promrzlého těla. Zaručeně vás zahřeje také zázvor a chilli a další ingredience světové gastronomie. Pokračovat ve čtení

Potraviny, po kterých váš mozek nebude zahálet

03.01.2019

Strava, kterou do sebe dostáváme, ovlivňuje mnoho funkcí našeho těla. Jednou z nich je činnost mozku. Samozřejmě platí pravidlo, že čím kvalitnější jídlo je, tím lépe se nám přemýšlí, soustředí, pamatuje apod. Objevte s námi potraviny, které zlepší všechny tyto faktory. Pokračovat ve čtení

Kurkuma: levné koření s blahodárnými účinky k nezaplacení

12.10.2018

Kurkuma se jako koření používá v mnoha světových kuchyních. Má bezesporu jedinečné účinky na náš organismus, podporuje hubnutí a dokonce příznivě působí na naši pleť a zuby! Jak si kurkumu vypěstovat a následně ji použít? Poradíme vám nejen recept na lahodný kurkumový čaj, ale i další užitečné tipy. Pokračovat ve čtení

Rakytník, proč a jak pěstovat: Vitamínová bomba pro posílení organismu

04.10.2018

Rakytník je ovoce, které v sobě skrývá vitaminy, karoten, třísloviny i stopové prvky. Naši denní spotřebu vitamínu C pokryje jeho jediná bobulka, navíc i celkově posiluje organismus. Jak rakytník pěstovat, kdy nastává sklizeň a co z něj můžeme vyrobit? Pokračovat ve čtení

Zásadotvorné potraviny: Které to jsou a kdy si na ně dát pozor?

25.09.2018

Zásadotvorné potraviny najdeme běžně v našich kuchyních. Pomáhají odstranit překyselení žaludku a slouží jako prevence. O kterých potravinách hovoříme a jak je vhodně zakomponovat do našeho jídelníčku? Pokračovat ve čtení

Božské rolády: Na sladko i na slano

17.09.2018

Sladké rolády jsou výtečnými dezerty a slané zase předkrmem či jednohubkami. Pomůžeme vám vykouzlit jedinečné dobroty bez zbytečných sladidel, dochucovadel a nezdravých surovin. Vyzkoušejte tyto recepty. Pokračovat ve čtení

Omega 3 a 6 mastné kyseliny: V jakých potravinách je najdeme a proč je jíst?

11.09.2018

Určitě už jste o mastných kyselinách někdy něco zaslechli a víte, že je vhodné je zařadit do jídelníčku. Potraviny, ve kterých omega 3 a omega 6 mastné kyseliny najdeme spolu s důvody, proč tyto suroviny konzumovat, si řekneme na následujících řádcích. Pokračovat ve čtení

Ostropestřec Mariánský a jeho blahodárné účinky na zdraví

04.09.2018

Ostropestřec byl jako léčivá bylina ceněný již v 16. století. Působí blahodárnými účinky především na funkci jater, vylučování žluči a dobré trávení. Víte, které části byliny jsou zdraví prospěšné a jak je využít? Pokračovat ve čtení

Vitamín B12

03.09.2018

Vitamín B12 je pro naše tělo důležitý především kvůli podílení se na krvetvorbě a správné funkci nervového systému. Je rovněž známý pod označením kyanokobalamin a patří do skupiny vitamínů B. V dnešní době je kolem něj stále více otázek a lidé ho automaticky spojují s problematikou rostlinného stravování.  Pokračovat ve čtení

Detoxikujte organismus: 12 zásaditých potravin pro zdravé tělo

31.08.2018

Stres, nezdravý životní styl, konzumace nevhodných potravin, málo pohybu. To vše se bohužel sčítá. Když nám tělo vystaví účet za naše hříchy, není to zrovna příjemná podívaná. Jejich důsledkem je například překyselení organismu. Co s tím? Pokračovat ve čtení

Potraviny a jejich glykemický index

27.08.2018

Možná jste už od výživových odborníků slyšeli, že byste měli do svého jídelníčku zařadit potraviny s nízkým glykemickým indexem, protože jsou zdravější. Málokdo ale přesně ví, co si vlastně má pod pojmem glykemický index potravin vlastně představit. Proto tento pojem vysvětlíme a popíšeme vám, k čemu je dobré jeho hodnoty znát a řídit se jimi při sestavování jídelníčku. Pokračovat ve čtení

Které potraviny jsou bohaté na železo?

20.08.2018

Železo je nezbytně důležitá minerální látka pro naše tělo. Ovlivňuje růst tkání, zvyšuje odolnost vůči nemocem a má pozitivní vliv na pokožku. Které potraviny obsahují železo a co naopak zapřičiňuje jeho nedostatek? Pokračovat ve čtení

Které ovoce má největší antioxidační účinky?

15.08.2018

Teplé měsíce přinášejí spousty šťavnatého ovoce. Zjistěte, které druhy jsou ty nejzdravější a využijte jejich přirozeně silných antioxidačních účinků. Pokračovat ve čtení

Potřebujete povzbudit? Vyzkoušejte matcha čaj

08.08.2018

Zelený čaj je známý svými pozitivními účinky na zdraví lidského organismu. Jednou z nejkvalitnějších odrůd je japonský zelený čaj s názvem matcha (čti “mača”), který je jednou z nejvšestrannějších superpotravin. Cítíte se unavení a bez energie? Objevte kouzlo matcha čaje. Pokračovat ve čtení

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

2 719 671 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?