8 potravin pro snížení vysokého tlaku

Trápí Vás vysoký tlak? Nabízí vám lékaři mnoho drahých léků, ale vy jste přesvědčeni, že to musí jít i jinak? Máme pro vás malou nápovědu, díky které zjistíte, jaké potraviny zařadit do jídelníčku, abyste si snížili tlak krve přírodní cestou.

Díky čemu potraviny snižují tlak krve

Váš krevní tlak mohou snižovat potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, vápník, draslík a vitamín C a D. Všechny suroviny s vysokým obsahem těchto látek mají příznivý vliv na léčbu hypertenze.

Samozřejmě nechceme tímto článkem tvrdit, že když budete jíst každý den celer či česnek, zbavíte se vysokého tlaku a nebudete již muset užívat předepsané léky od vašeho obvodního lékaře. Avšak správnou kombinací těchto potravin se Vám může podařit tlak snížit natolik, že i dávkování vašich léků se bude snižovat.

Česnek

Tato potravina se na snižování tlaku používala již ve starověkém Řecku. Ordinovali ho všem, kteří trpěli malátností, závratěmi a častým omdlíváním. Později se ukázalo, že jde o zvýšený tlak, a proto česnek jako lék přetrval až do našich dob.  Pozor na česnek dávat by si ale měli dávat ti z vás, kteří trpí potížemi se žlučníkem či mají přecitlivělý žaludek. Navíc se o česneku říká, že je přírodní antibiotikum, takže když ho budete užívat každý den, měli byste tím navíc předcházet chřipkám a podobným onemocněním.

Cibule

Už naše babičky věděly, že cibule je všelék, dávaly ji na kašel, rýmu, bolavé břicho, tržné rány a dokonce i na problémy se srdcem. Dnes již víme, že to nebyly pouze domněnky, že je tomu opravdu tak. Cibule snižuje tlak krve stejně jako hladinu tuku a navíc rozpouští krevní sraženiny. Je tedy ideální nejen jako lék, ale také jako prevence třeba proti infarktu srdce.

Celer

Účinky celeru na náš organismus jsou natolik širokospektré, že se o nich nebudeme rozepisovat dopodrobna. Zmíníme pouze ty, které nám připadají nejdůležitější. Konzumace celeru působí blahodárně na depresivní stavy, na potíže s ledvinami, játry, žaludkem, napomáhá při hubnutí a dokonce má i kladný vliv na revmatické potíže. Nejlepších účinků dosáhnete, když ho budete jíst syrový. Ideální je tedy do různých salátů.

Celerový salát s červenou řepou

Ingredience:

  • 1 menší kus celeru
  • 1 červená řepa
  • 1 polévková lžíce citronové šťávy
  • 1 čajová lžička olivového oleje
  • sůl, pepř

Postup:
Zeleninu očistěte a následně nastrouhejte najemno, zakápněte citronovou šťávou a olejem. Kdo chce, může osolit a opepřit. Důkladně promíchejte a dejte vychladit do chladničky. Podávejte s žitným pečivem.

Červená řepa

Kromě snižování hodnot na tlakoměru dovede řepa také zmírnit pálení žáhy, překyselení žaludku a její největší zásluhou jsou protirakovinné účinky.

Okurková šťáva

Málokdo by čekal, že šťáva z okurek, které nejčastěji konzumujeme v zavařené formě, nám může snížit hypertenzi. Pravidelné pití okurkové šťávy nám zaručí nejen snížení tlaku, ale také příjem mnoha důležitých minerálních látek.

Grapefruit

Grep obsahuje vysokou hladinu draslíku a tím nám napomáhá ke snížení tlaku. Citrusové plody všeobecně jsou skvělým pomocníkem při redukci váhy. Proto nejlepší je grep si odšťavnit spolu s jablkem či kdo má rád, udělat si z těchto dvou surovin smoothie.

Banány

Opět obsahují vysoké množství draslíku. Poslouží jako rychlá dopolední svačinka, která pečuje o vaše srdce a cévy.

Med

Med obsahuje acetylcholin, což je enzym, který snižuje hypertenzi. Také je to zdravější variantou slazení. 

Tip redakce:
Udělejte si šťávu z řepy s medem a tím si zajistíte snížení tlaku a vyrovnání hladiny žaludečních šťáv.

Z dalších surovin snižujících tlak jsou: pohanka, ryby, jogurt, vlašské ořechy a všechny druhy luštěnin.

Prevence

Je velice důležité, aby každý z nás dbal na prevenci zdánlivě obyčejného onemocnění, jako je vysoký krevní tlak. Zdravý způsob života, vyvážený pestrý jídelníček, dostatečný pohyb, vyhýbání se stresovým situacím, správná péče o vaše tělo, to vše vede k prevenci hypertenze. Neberte na lehkou váhu varovné signály vašeho těla, je lepší řešit problém dříve než později. 

Pár tipů na prevenci hypertenze 

  • omezit příjem tuků
  • méně solit
  • jíst více ovoce a zeleniny
  • pohyb alespoň 30 minut denně
  • udržovat ideální váhu
  • pravidelný odpočinek
  • dostatečný spáne

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 171 636 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?