Koktejly na hubnutí

Chcete-li zhubnout, jistě hledáte nejúčinnější a zároveň také nejpříjemnější způsob. Určitě pro vás bude důležité, abyste kýženého efektu, tedy shazování kilogramů dosáhli s co nejmenší námahou. Slibnou pomocí jsou koktejly na hubnutí.

Princip hubnutí pomocí koktejlů tkví v tom, že úbytek vaší hmotnosti nastává díky jejich pravidelné konzumaci. Budete pít dietní koktejly a ručička váhy půjde dolů.

Ovšem pozor, tak jednoduché to samozřejmě není. I když koktejly na hubnutí obsahují proteiny, vitamíny a vlákninu, které pomáhají redukovat hmotnost, shazování kilogramů je komplexnější proces. Potřebujete pohyb, dodržování zdravého životního stylu, to vše efekt koktejlů násobí.

Jaké mohou být koktejly?

Hubnoucí koktejly mohou mít různé složení. Základem koktejlu s účinkem na redukci hmotnosti by mělo být vyšší množství bílkovin a naopak menší množství sacharidů. Koktejly s větším obsahem sacharidů jsou vhodné jedině v případě, že potřebujete nárazově doplnit energii, například po náročném tréninku.

Proteinové koktejly připravíte z proteinového prášku a dalších surovin. Pokud jde o sacharidy, v případě, že se v koktejlu vyskytují, musí jít o sacharidy komplexní, nikoli jednoduché. Na hubnutí sacharidové koktejly rozhodně vhodné nejsou. Příkladem pro dietu jsou proteinové koktejly, které umožňují snižovat množství tukové tkáně, a přitom zachovat svalovou hmotu. Dále je v koktejlech důležitý dostatečný obsah vlákniny podporující trávení. Pomocí koktejlů konzumujete také velké množství enzymů ze syrové stravy. Proto koktejly mohou být i součástí raw stravování.

Jak si připravit proteinový koktejl na dobré ráno?

Nachystejte si:

  • Proteinový prášek, který vám nejlépe vyhovuje
  • Vanilkový extrakt
  • Kakaový prášek
  • Čajovou lžičku instantní kávy
  • Mléko

Mléko a vodu vložte do shakeru a protřepejte na lahodný základ koktejlu. Pak přidávejte další složky a ochutnávejte. Koktejl vám ráno dodá dostatek proteinů a nabudí vás energií do nadcházejícího dne.

Výhody koktejlů:

  • Můžete si připravit koktejl podle vašich požadavků, například s důrazem na některou složku (proteiny, sacharidy), pokud máte pocit, že ve vašem jídelníčku chybí.
  • Koktejl poslouží jako zdravá svačina, případně i lehká snídaně či večeře.
  • Zkombinujete v koktejlech různé potraviny za účelem vyvolání určitého účinku (například doplnění vitamínů, minerálů).
  • Jde o příjemné řešení stravování například při letních vedrech, kdy máte minimální chuť k jídlu.
  • Koktejly pomáhají účinně vyčistit trávicí trakt, protože jde o tekutiny s velkým obsahem vlákniny.
  • Můžete do koktejlu přidat některé potraviny, které jsou sice zdravé, ale pro některé strávníky nepříliš chutné (například špenát).

Nevýhody koktejlů:

  • Rozhodně nemohou plně nahradit pestrou stravu.
  • Pokud koktejly konzumujete místo klasického jídla, musíte hlídat jejich vyvážené složení (sacharidy, bílkoviny, vláknina).
  • Jednostranná strava pouze ve formě koktejlů není zdravým řešením hubnutí.

Jak vypadá stravování s koktejly?

Jako doplněk jídelníčku užívají koktejly vrcholoví sportovci a lidé vyznávající zdravý životní styl. Můžete si dopřát koktejl po tréninku, který svým složením nahradí lehkou večeři, protože bude obsahovat bílkoviny, vlákninu a trochu sacharidů. Základem může být proteinový prášek, dále čerstvé ovoce a mléko.

Například jahodový koktejl bude lahodnou dopolední svačinou pro doplnění sacharidů. Odpoledne ale sacharidy v koktejlech už omezujte a vsaďte na zeleninový koktejl s větším množstvím vlákniny, který popožene vaše trávení a zajistí detoxikaci. Zdravou výživu je rozhodně dobré doplnit koktejly.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 

Kam dál?

Hubněte se smoothie koktejly

Receptů na hubnutí koluje po světě spousta. Nejefektivnější jsou ty, které vycházejí ze zdravé a vyvážené stravy. Tyto podmínky bezezbytku splňují smoothie koktejly. Jedná se o husté ovocné a zeleninové šťávy. Pokračovat ve čtení

Chcete vyhrát boj s nadváhou? Jezte dostatek citrusů

Některé druhy ovoce jsou obzvlášť vhodné pro redukční jídelníček. Podporují totiž metabolismus, což je při shazování kilogramů obzvláště důležité. Do této kategorie spadají i citrusy. Jsou to velmi všestranné plody, které tělu dodávají nejenom vitamíny, ale i velké množství minerálů. Pokračovat ve čtení

Semínka: Superpotravina, se kterou se skvěle hubne

Nejen že jsou nejrůznější semínka skvělá při hubnutí, svým složením jsou vhodná i do jídelníčku pro sportovce nebo lidi, kteří chtějí zlepšit své zdraví. Jejich přínos pro lidský organismus je tak velký, že s nimi můžete doplňovat nejrůznější jídla a mlsat je ve velkém.  Pokračovat ve čtení

Chcete být zdraví a krásní? Pijte vodu z mladého kokosu

Určitě už jste i vy zaznamenali, že se na pultech obchodů stále častěji objevují mladé kokosy, které jaksi postrádají svůj typický hnědý kabát, na který jsme zvyklí. Že nemáte s tímto bílým plodem zkušenosti? Je nejvyšší čas to napravit, protože jde o výbornou potravinu a skvělý doplněk zdravého životního stylu. Pokračovat ve čtení

Jak může uspořádání jídla v lednici ovlivnit vaše hubnutí?

Provozujete také tzv. bílý sex, jak se někdy posměšně říká nočnímu vyjídání ledničky? Pokud ano, zaměřte se na to, jaké potraviny v ledničce máte a jakým způsobem tam jsou uspořádány. Možná vás to překvapí, ale když věnujete větší pozornost obsahu lednice a složení potravin, noční výpravy ustanou a bude se vám hubnout mnohem lépe. Pokračovat ve čtení

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 254 955 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?