Pojmy

Vláknina

05.09.2018

Vláknina v potravinách je důležitou složkou. Umí rozpohybovat trávicí systém a přináší řadu benefitů. Pokračovat ve čtení

Sacharóza

26.08.2018

Sacharóza je bílá krystalická látka sladké chuti, využívaná především v potravinářství jako sladidlo. V běžné řeči sacharózou označujeme řepný a třtinový cukr, nebo prostě jen cukr Pokračovat ve čtení

Jojo efekt

25.08.2018

Jojo efekt se obecně pojí se snahou zhubnout. V případě, že jste někdy zkoušeli krátkodobé nárazové diety, jste se nejspíš s tímto pojmem již setkali.  Pokračovat ve čtení

Energetický výdej

09.08.2018

Lidské tělo potřebuje neustálou energii pro veškeré své aktivity a dokonce i spánek. Jaký je tedy výdej energie v klidovém stavu a jaký při různých činnostech? Pokračovat ve čtení

Energetický příjem

08.08.2018

Lidské tělo vyžaduje určitý kalorický, neboli energetický, příjem, aby byly optimálně zajištěny veškeré tělesné funkce. Jaké množství potravin je tedy vhodné každý den zkonzumovat? Pokračovat ve čtení

Kilojoule

01.08.2018

Kilojoule je jednotka, na kterou ve svém dietním či redukčním plánu rozhodně narazíte. Proč je důležité vědět, jakou hodnotu má? Kde na potravinách se dá dohledat? Naučte se rozpoznat rozdíl mezi kaloriemi a kilojouly. Pokračovat ve čtení

Mikroživiny

01.08.2018

Mikroživiny jsou látky naprosto nepostradatelné pro lidský organismus. Bez jejich dostatečného a pravidelného příjmu zejména v potravě může dojít k závažným zdravotním komplikacím. Pokračovat ve čtení

Makroživiny

31.07.2018

S pojmem makroživiny se už určitě každý někdy setkal. Čím jsou ale specifické? Jak se liší od mikroživin? A k čemu jsou dobré? Pokračovat ve čtení

Vitamín K

25.07.2018

Vitamín K je v podstatě souhrnný název pro tři skupiny vitamínů K1, K2 a K3, jejichž hlavním úkolem je udržovat zdravé kosti a regulovat srážlivost krve. Pokračovat ve čtení

Vitamín C

24.07.2018

Vitamín C je velmi silný antioxidant. Je pro tělo nezbytný, jelikož upevňuje celkovou imunitu organismu. Doporučená denní dávka je pouhých 60 mg, přesto je někdy potíž denní dávku dodržet. Které potraviny jsou zásobárnou vitamínu C? Pokračovat ve čtení

Vitamín A

24.07.2018

Vitamín A je pro naše tělo nezbytný a má významný vliv na lidský zrak. Je také ale jedním z mála vitamínů, kterým se můžete i předávkovat! Pokračovat ve čtení

Steroidy

23.07.2018

Steroidy jsou fyziologicky a farmakologicky významné látky. Obecně se výraz steroid používá pro širokou skupinu látek, která je v organismu běžně vytvářena. Nejrozšířenější jsou však anabolické steroidy, které jsou bohužel škodlivé. Proč jsou tolik vyhledávané a co mohou způsobit? Pokračovat ve čtení

Vitamín B

23.07.2018

Vitamín B je soubor několika antioxidantů, které blahodárně působí na náš organismus. Zlepšují příznaky alergií, hydratují pokožku a podílí se na řadě dalších důležitých funkcí. Které potraviny vitamín B obsahují? Pokračovat ve čtení

Kortizol

18.07.2018

Kortizol je produkován kůrou nadledvin a slouží k udržení optimálního a vyváženého stavu tělesných funkcí. Problém ale nastává, když je produkován v nadměrné míře. Pokračovat ve čtení

Potravinové doplňky

18.07.2018

Potravinové doplňky, vitamíny a minerály se v podobě pilulek staly jedním z nejdiskutovanějších témat. Obsahují látky příznivě působící na zdraví a mají organismu dodat živiny. Jedná se o skutečně léčivé preparáty nebo pouhé prodejní lákadlo? Pokračovat ve čtení

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

2 288 345 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?