Energetický příjem

Lidské tělo vyžaduje určitý kalorický, neboli energetický, příjem, aby byly optimálně zajištěny veškeré tělesné funkce. Jaké množství potravin je tedy vhodné každý den zkonzumovat?

Denní energetický příjem řeší otázku, kolik energie bychom za den měli přijmout v potravě. Tedy v podstatě kolik sacharidů, tuků a bílkovin za den můžeme sníst. Tento problém řeší hlavně lidé, kteří se snaží zhubnout nebo si hlídají váhu.

Na čem závisí denní energetický příjem?

Minimální denní energetický příjem je pro každého člověka jiný. Různí se podle pohlaví, takže jiné množství potravin by měl denně zkonzumovat muž a jiné množství žena. Minimální počet kalorií ale závisí na věku, na tělesné hmotnosti i rychlosti metabolismu.

Důležitým kritériem je také celkový energetický výdej, který závisí na typu vašeho zaměstnání a hlavně na míře stresu. Pokud jste například vrcholový manažer, váš příjem by měl být patrně vyšší než u běžného úředníka.

Optimální energetický příjem lze snadno zjistit prostřednictvím kalorických tabulek.

Energetický příjem při hubnutí

Drastické diety a hladovění představují pro organismus velkou zátěž a navíc zpravidla vedou k nepříjemnému jojo efektu. Zdravější a přirozenější je pozvolné omezení až vyloučení nezdravých potravin a dodržování zásad zdravého životního stylu.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

Chci jídelníček ZDARMA

2 207 597 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?