Blogerka Veronika Wisiorková: Sport je mou velkou láskou

Usměvavá blondýna z Havířova, řeč je o Veronice Wisiorkové, kterou pro vás dnes vyzpovídáme. Veronika se již 6 let pohybuje v oblasti fitness a je autorkou blogu Healthy lifestyle, který píše o zdravé stravě, cvičení, cestování a životě. Veronika absolvovala jak populární soutěž bikini fitness, tak horské závody B7. Momentálně působí jako instruktorka ve fitness institutu, stará se o své klienty,

1) Když si vzpomeneš na chvíle, jak to všechno začalo. Cvičení, zdravá strava či psaní blogu. Pověz nám, co za tím vším stálo?

Začalo to tou zdravou stravou. Chtěla jsem se na tehdejších tanečních tréninzích cítit lépe a mít na ně energii. Pustila jsem se do vyhledávání zdravější ch potravin a začala jíst co dvě hodiny. Na to navázala touha po štíhlejší postavě a první úspěšně shozená kila. V té době jsem dokončila bakalářské studium a měla najednou hromadu času, který byl dříve vyplněný učením. A jelikož byl tehdy blogový svět v plenkách a já zjistila, že blogů, které by se věnovaly cvičení a stravě je žalostně málo, tak jsem měla chuť tu díru vyplnit a dělit se s ostatními holkami, co se snaží stejně jako já, o tipy na konkrétní potraviny nebo na konkrétní videa se cvičením. Tudíž jsem založila blog Healthy lifestyle, který píšu dodnes.

2) Jaké nejčastější chyby jsi při cvičení na začátku dělala? Dokážeš tak poradit, čemu se jednoznačně vyvarovat?

To, co mi dnes přijde úsměvné, byl rozhodně můj strach z těžkých vah. Měla jsem panickou hrůzu z toho, že mi narostou kulturistické svaly. Začátečnickou chybu bych rovněž viděla v cvičení bez plánu, chození od stroje ke stroji a nemít v tréninzích systém a jasný cíl. A pak taky přepálené začátky, kdy z ničeho začnete cvičit 7x týdně a po dvou týdnech jste vyčerpaní, bolaví a demotivovaní. Ale to si zakusí většinou každý, kdo se cvičením začíná.

3) Kdyby sis měla vybrat pouze jeden cvik. Který by to byl a proč?

Tak to je opravdu těžká otázka. Každý trénink bez ohledu na to co cvičím, udělám pár přítahů na hrazdě. Tak to z něj možná bude dělat ten „jeden“. Proč? Protože mám vždycky radost, když se přitáhnu. Protože když ho netrénuju, začínám zase od znovu a zároveň je na něm rychle vidět zlepšení. Je to skoro jako synonymum pro fitness. Když na tom pracuješ, dostaneš výsledky.  

4) Jaký pohyb ti kromě cvičení dělá největší radost?  Můžeš popsat, v čem ti to nejvíce pomáhá?

V současné době rozhodně horská turistika, která mě zejména v posledním roce absolutně získala. Přestože to primárně chodím kvůli svoji hlavě – rozuměj čistit myšlenky, třídit je, očistit je od špatné nálady, tak je to i skvělý full body trénink. To, že dostanou zabrat nohy a zadek je asi všem jasné, ale když si k tomu vezmete i hůlky, procvičíte krásně i vrchní část těla. Střed těla mě na druhý den bolí vždycky nejvíce a zároveň tam dobře natrénujete i kondici. Je to takové multi cvičení pro tělo i duši. A výhled z vrchu je pak třešničkou na dortu.

5) Posloucháš při cvičení či již zmíněné chůze hudbu? Inspiruj prosím čtenáře a nahoď tvé TOP písničky, které ti pomáhají k lepším výsledkům.

Bez sluchátek necvičím. Během tréninku si s nikým nepovídám, zavírám se do svého světa a právě hudba mi pomáhá utvořit si tu svoji bublinu. Nejoblíbenější písničky je pro mě velmi těžké vybrat, poslouchám totiž různé žánry a to především podle nálady. Ale pokud by to měl být zástupce z každého žánru, tak z rytmických disko záležitostí je to například Can’t Stop – Moguai, Niles Mason nebo Speechles od Robina Schulze. Pak mám ráda CZ a SK scénu – hlavně Kaliho, Ega, Simu či Bena. Anebo z jiného směru Guano Apes a Linkin Park. To je miš maš, co?

Na hory si někdy do sluchátek pouštím podcasty. Poslední byl od Terezy Salte – V oblacích.

6) Pořádáš kurzy, jsi spoluautorkou knih a píšeš blog a články pro další média. A to nesmíme zapomenout, že rovněž pracuješ. Jak si v tomhle nabitém kalendáři dokážeš udělat čas pro cvičení, vaření ze zdravých surovin a relaxování? Jak si plánuješ den, aby sis před usnutím řekla, že to byl fajn prožitý den?

Ono to zní všechno moc hezky, ale každý den není vyplněný všemi aktivitami, které zmiňuješ. Většinou se tak nějak hezky rozprostřou do celého roku. Pravdou ale je, že jsem moc ráda v jednom kole, mám pak pocit, že jsem ze dne vyždímala maximum. Cvičení beru jako nezbytnou součást dne, stejně jako třeba čištění zubů. Neumím si svůj život bez pohybu představit. Takže si plánuju ostatní aktivity tak, abych na cvičení měla vždycky prostor. Co se vaření týče, už jsem se naučila během dvaceti minut připravit jídlo na celý den, takže večeř před spaním nebo ráno před odchodem do práce, to není nic těžkého.

Jak si plánuju den? Jsem diářová holka, takže co si nenapíšu, to nevím. Takový fajn prožitý den jsem měla třeba včera – to znamená práce, vyřizování, západ slunce na Javorovém, live stream na Instagramu a večer si ještě na chvíli posedět s kamarády. To mi osobně přijde jako skvěle využitý čas. Ani minuta na zmar.

7) Pojďme se přesunout k jídlu. Jaká je tvá běžná snídaně? Jsi poté zvyklá na nějakou svačinu nebo následuje až oběd?

Dlouhá léta jsem nemohla začít den bez ovesné kaše, ale posledního tři čtvrtě roku snídám velmi nudně pořád stejně – vajíčka se šunkou, někdy kousek sýra, zeleninu, celozrnné nebo žitné pečivo a velký hrnek kafe.

Většinou svačím nějaký jogurt, müsli a ovoce. Když mám ale snídani tučnější – třeba díky přidanému sýru, tak někdy nemám hlad až do oběda. Tudíž prostě jím až mám hlad.

8) Můžeš nám prosím rovnou nastínit tvůj ideální jídelníček pěkně den po dni?

Jak zmiňuji výše, tak snídám vajíčka s pečivem, svačinu řeším třeba jogurtem s musli a ovocem. Oběd obsahuje vždy bílkovinu, někdy maso nebo rybu, ale i nemasové zdroje třeba šmakouna anebo tofu. Kombinuji například s rýží nebo bramborami a zeleninou. Odpolední svačina pak záleží na tom, jestli mám odpoledne trénink. Pokud ano, pak je to například menší ovesná kaše s proteinem. A den končím večeří. Pokud je potréninková, tak obsahuje větší množství sacharidů z brambor, batátů nebo rýže. A k tomu nějakou bílkovinu - nejčastěji hovězí nebo kuřecí maso. 

9) Diety – to je jedno velké téma.  Co vše jsi vyzkoušela a co tedy z tvých zkušeností můžeš doporučit dále?

Já myslím, že jsem vyzkoušela všechny dietní přístupy, které jsou. Od sacharidových vln, přes keto až po přerušované hladovění. Co bych doporučila dále je především to, aby ta daná dieta nevyřazovala žádné makroživiny, protože nemáme tři jen tak pro srandu, ale naše tělo potřebuje všechny. Jen si každý musí najít poměry, které mu budou vyhovovat. A neblbnout s extrémy, protože po extrémní dietě následuje v drtivé většině extrémní jojo efekt.

10) Jsme teprve na začátku roku 2019. Jaké máš cíle pro tento rok a to jak ve fitness, tak i osobním životě?

Tento rok 2019 je prvním rokem, kdy jsem si stále nesepsala cíle. Ale určitě můžu říct, že mým aktuálním cílem je projít reverzní dietou. Fitness se chci věnovat i v tomto roce a to jak formou přednášek, koučingu, tak i v oblasti marketingu, ve kterém se snažím vzdělávat. A v osobním životě? Už mám naplánované dvě cesty do zahraničí a věřím, že nebudou letos jediné. Cestování mě moc baví. Chtěla bych si rovněž skočit padákem z letadla. Nesmím zapomenout ani na trávení času s těmi, kteří dávají mému životu smysl. A pak taky pomáhat ostatním, aby se cítili krásní. Protože to zase dává smysl mě.


22.02.2019

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 
Chci jídelníček ZDARMA

2 832 109 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?