Jídelníček proti celulitidě: Jak se zbavit pomerančové kůže?

Na úvod si vysvětlíme, co se vlastně při celulitidě v lidském těle děje. Pomůže nám to pochopit mechanismus její tvorby a tím pádem i možnost, jak se jí vyhnout, nebo potíže zredukovat. Především je třeba zdůraznit, že celulitida se tvoří na místech, kde se něžné polovině lidstva nejčastěji usazuje tuk, tedy v oblasti hýždí a stehen. Většinou je celulitida záležitostí žen, ale může se vyskytnout i u mužů, třeba mají-li vyšší nadváhu.

Tvorbu dolíčků způsobují výkyvy vylučování pohlavních hormonů, které ovlivňují podkožní vazivo. Pod vlivem nerovnováhy hormonů se pod kůží tvoří kapsičky s tukovými buňkami. Množství tuku pak způsobuje tvorbu dolíčků a vzniká na pohled nehezká pomerančová kůže.

Právě vzhledem k závislosti na hormonálních hladinách může celulitida ve zvýšené míře vznikat u žen v období těhotenství, menopauzy apod. Někteří odborníci se domnívají, že roli může hrát i hormonální antikoncepce, ovšem není to přímo prokázáno.

Dále má na vznik celulitidy nemalý vliv nadváha, malé množství pohybu, ale také špatná funkce jater, která přináší zhoršení metabolismu tuků. Velmi účinnou zbraní proti celulitidě je zdravý jídelníček.

Zelenina podporuje podkožní vazivo

Snažte se odbourat jednoduché cukry, přemíru sacharidů, dále živočišné tuky a sůl. Úplně vynechte nebo výrazně omezte bílý cukr, bílou mouku a bílé pečivo, sladké dezerty a koláče. Dále smažená jídla, smetanové omáčky, dorty s polevami. Vsaďte na výrazný podíl zeleniny ve stravě, vytvořte si pestrý jídelníček. Jezte zeleninu syrovou nebo s minimální tepelnou úpravou. Například si připravujte zeleninu vařenou na páře, kdy se zničí jenom minimum vitamínů. Výborné je například nahradit klasické přílohy chutně upravenou vařenou zeleninovou směsí.

Kvalitní podkožní vazivo vám pomůže vytvořit kořenová zelenina, špenát, salátové okurky. Boj s celulitidou vám usnadní i kvalitní rostlinné bílkoviny v podobě fazolí, dále dostatek nenasycených mastných kyselin, které najdete v rybách i podíl vitamínu C obsažený třeba v zelí, špenátu, brokolici, z ovoce potom v pomerančích. Nezapomínejte na zinek, který podporuje tvorbu kolagenu, základu vazivové tkáně.

Zdravé stravování vám pomůže celulitidu zredukovat, inspirací k vhodnému jídelníčku pro vás může být i Výzva2017. V postupu, jak se zbavit celulitidy, hraje velkou roli i pitný režim. Nejlepší je čistá voda, bylinkové čaje. Důležité je pít pravidelně, po malých dávkách.

Výhody jídelníčku proti celulitidě:

  • Zařazujete do svého jídelníčku hodně zeleniny.
  • Omezujete cukry a živočišné tuky.
  • Zároveň hubnete.
  • Kladete důraz na správný pitný režim.
  • Omezujete solení, čímž předcházíte i dalším zdravotním komplikacím (potíže s ledvinami, vysoký krevní tlak).

Nevýhody jídelníčku proti celulitidě:

  • Musíte se vyhýbat potravinám s vysokým obsahem jednoduchých cukrů, tedy především sladkostem a výrobkům z bílé mouky.
  • Je nezbytné omezit solení (má vliv na rovnováhu vody v těle, přemíra soli také podporuje celulitidu).

Jídelníček proti celulitidě na 5 dní:

1. den

Snídaně: Celozrnný rohlík, dietní kuřecí šunka, rajče

Dopolední svačina: Pomeranč

Oběd: Přírodní kuřecí plátek, dušené zelené fazolky

Odpolední svačina: Smoothie koktejl z mléka, banánu a kousku hořké čokolády

Večeře: Zeleninový vývar

2. den

Snídaně: Plátek celozrnného chleba, sýr cottage, salátová okurka

Dopolední svačina: Jablko

Oběd: Krůtí steak, směs kořenové zeleniny dušené na páře

Odpolední svačina: Šopský salát s balkánským sýrem

Večeře: Hrachová kaše, dietní kuřecí párek

3. den

Snídaně: Müsli s oříšky a medem

Dopolední svačina: Mandarinka

Oběd: Pečený losos, brokolice vařená na páře

Odpolední svačina: Netučný tvaroh

Večeře: Fazolová polévka s dietním kuřecím párkem

4. den

Snídaně: Kornspitz se sýrem Fit Lučina, paprika

Dopolední svačina: Hruška

Oběd: Tuňákový salát s vařenou kukuřicí, hráškem a mrkví

Odpolední svačina: Netučný bílý jogurt

Večeře: Zelná polévka

5. den

Snídaně: Ovesná kaše s kousky pomeranče

Dopolední svačina: Grapefruit

Oběd: Pečené kuře bez kůže, salát z ledového salátu, cherry rajčátek a oliv

Odpolední svačina: Acidofilní mléko s ovocnou příchutí

Večeře: Rizoto s hráškem, kukuřicí a mrkví

Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


© COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.