Kam za čerstvou rybou v Praze

Zajímá vás, kam pro ryby, případně dary moře a jiné vodní pochoutky, u kterých záleží především na čerstvosti?

Mimo velkoobchodní řetězce, jako je například Makro, se dají čerstvé ryby v okolí Prahy sehnat v menších krámcích nebo podle ročního období také na farmářských trzích.

Farmářské trhy (Rybárny Praha)

Středa + pátek

Jířák

Pátek + sobota

Kulaťák

1x za 14 dní

Karlín


Denně velký výběr sladkovodních i mořských ryb. Bohatá nabídka čerstvých ryb a dalších rybích specialit, jako jsou polévky či rybí saláty. V nabídce je mimo to také kompletní gastronomická poradna a zpracovatelský servis.

http://www.rybarnypraha.cz/

Ukázka z nabídky (Rybárny Praha)

Mořské ryby

Sladkovodní ryby

Pražma královská

Pstruh duhový

Mořský vlk

Uhoř řiční

Smuha tmavá

Sumec velký

Makrela obecná, Štikozubec obecný...

Candát obecný

Dále můžete navštívit:

BLUE FJORD

Restaurace a obchod. Najdete v Masné ulici – součást Tržnice Dlouhá 14. Mimo nabídku čerstvých ryb zde najdete také speciality, korýše a měkkýše.

www.bluefjord.cz

Losos uzený

Žabí stehýnka

Humr

Chobotnice

Ůstřice, slávky, mušle sv. Jakuba, tygří krevety..

FISH MARKET

Společnost je výhradním prodejcem výrobků z Třeboňského kapra a dalších sladkovodních ryb, provozuje v Praze na sádkách Lahovice prodejnu ryb s celoročním provozem. Rozvoz výrobků z ryb po Praze je možný 2x týdně (každé úterý a pátek mezi 9:00 až 16:00)

www.trebonskykapr.cz

Recepty

Když uz víte kam na čerstvé ryby, co z nich pak ale připravit? Poradíme vám jak připravit sladkovodní či mořskou rybu netradičně.

Candát s marinovanou cibulkou a mrkvovo-bramborovou kaší

Na 1 porci: 100g Candáta, 1 červená cibule, 2 mrkve, 2 větší brambory, rafinovaný olej, olivový olej, balzamiko, citrón, stroužek česneku, hrst čerstvého kopru,  sůl, pepř

Nejdříve si je třeba připravit marinovanou cibulku. Nakrájejte cibuli na tenké plátky, lehce osolte a přes noc nechte marinovat v olivovém oleji s trochou balzamika. Filet candáta osolte a vložte na pánev s rozehřátým olivovým (ne panenským) olejem, opečte z obou stran. Poté položte na talíř a ozdobte citrónem, který pak na rybu vymačkáte. Marinovanou cibulku dejte na pánev a restujte do změknutí.

Mezitím si připravte bramborovo-mrkvovou kaši. V osolené vodě s olivovým olejem uvařte na kousky nakrájené brambory a mrkev. Ke konci vaření přidejte půlku stroužku prolisovaného česneku. Rozmixujeme a do kaše přimíchteje hrst drobně nakrájeného čerstvého kopru.

Steak z tuňáka s čočkou a kedlubnovým pyré

Na 1 porci: 80 g tuňák, 60 g čočka beluga, 1 mrkev, 1 šalotka , špetka cukru, 1 kedlubna , máslo, olivový olej rafinovaný, citrón,  rozmarýn sůl, pepř.

Nejprve dejte vařit čočku dle návodu. Dále oloupejte kedlubnu, nakrájejte ji na osminy a vložte do vroucí vody. Vařte cca 15-20 minut do změknutí. Na pánvi rozehřejte olivový olej (ne panenský) a na malé kousky nakrájejte mrkev a šalotku, které následně orestujete. Přidejte špetku cukru. Až bude uvařená čočka, přidejte ji na pánev, směs zamíchejte, mírně osolte a opepřete a ještě chvíli restujte. Připravte si kedlubnové pyré tak, že rozmixujete uvařenou kedlubnu s máslem. Posledním krokem je příprava steaku z tuňáka. Příprava je ideální na grilovací pánvi, možný je i klasický gril nebo pánev. Rozpalte opět olej na pánvi na vyšší teplotu a přidejte lístky rozmarýnu. Maso z tuňáka jemně osolte a opečte asi 3 minuty z každé strany. Steak by měl být uvnitř alespoň z části syrový, jinak ztratí na kvalitě. Ozdobte citronem a větvičkou rozmarýnu.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Vitamín B6

Vitamín B6 je také přezdíván jako vitamín sportovců. Kvalitní a dostatečný přísun vitamínu B6 totiž potřebují hlavně lidé s vysokou fyzickou aktivitou, což jsou profesionální sportovci, nebo těžce manuálně pracující. Pokračovat ve čtení

Nejlepším receptem proti hloupnutí je konzumace ryb

Stále odevšad slyšíme, že bychom měli konzumovat zdravé tuky. Výživoví odborníci doporučují získávat je hlavně přirozeným způsobem, tehdy jsou nejúčinnější a tělo je dokáže nejlépe vstřebat. Pro nás jsou důležitým zdrojem těchto nenasycených tuků především ryby. Bohužel je nejíme v takové míře, v jaké bychom měli. Pokračovat ve čtení

V jakých potravinách najdeme omega 3 a 6 mastné kyseliny a proč je jíst?

Určitě už jste o mastných kyselinách někdy něco zaslechli a víte, že je vhodné je zařadit do jídelníčku. Potraviny, ve kterých omega 3 a omega 6 mastné kyseliny najdeme spolu s důvody, proč tyto suroviny konzumovat, si řekneme na následujících řádcích. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 149 494 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?