Jídelníček na ideální hubnutí

Důležité je, aby vám zdravá strava a její zásady takříkajíc přešly do krve. Jakmile je ovládnete, potom už budete po zdravých potravinách sahat automaticky a bez přemýšlení.

Lehké jídlo je správnou volbou

 „Pořád si lámu hlavu, jak zhubnout,“ říká třicetiletá Jitka. „Proto si chci sestavit jednoduchý a pestrý jídelníček s minimem živočišných tuků a jednoduchých cukrů,“ dodává.

Jitka se vydává správnou cestou. Lehký, ale výživný jídelníček je v případě diety tou nejlepší volbou. Důraz je přitom třeba klást na pestrost jídelníčku, aby strava nebyla jednotvárná a obsahovala všechny potřebné minerály, vitamíny, stopové prvky a vlákninu.

Snězte denně půl kila zeleniny

Jak by měl zdravý jídelníček na hubnutí vypadat?

V žádném případě by v něm neměly chybět zdroje kvalitních bílkovin. Patří sem zakysané mléčné výrobky, rybí, krůtí a kuřecí maso, sýry, především typu cottage. Jako zdroj energie je třeba volit sacharidy čerpané především z celozrnných výrobků, musíte dávat přednost komplexním sacharidům před těmi jednoduchými. Z oblasti tuků preferujte rostlinné, oleje především olivový, řepkový, ale také dýňový, kokosový nebo lněný.

Postup jak zhubnout samozřejmě zahrnuje také konzumaci dostatečného množství zeleniny a ovoce. V případě zeleniny dovoluje zdravá strava dopřát si denně 500 gramů, u ovoce toto množství je menší, jenom 150 gramů, protože je v ovoci hodně cukru. Principy stravování jsou tedy poměrně jednoduché.

Zdravá strava pro každého

Pro koho se redukční jídelníček především hodí? V podstatě pro každého, kdo má zájem hubnout zdravým způsobem, tedy nikoli nárazově, ale postupně a dlouhodobě. Byli byste navíc překvapeni, že zdravé stravovaná není nijak těžké a znamená mnoho jednoduchých a rychlých receptů.

Díky správnému rozvržení poměrů živin (sacharidy, bílkoviny, tuky) se nemusí bát, že by tělu něco chybělo. Pouze pokud trpíte nějakou chorobou, například cukrovkou, nebo vysokým tlakem apod., je vhodné probrat složení jídelníčku a způsob hubnutí se svým ošetřujícím lékařem.

Příklad redukčního jídelníčku

Snídaně: Plátek celozrnného chleba, Sýr Lučina Fit Linie, salátová okurka,

Dopolední svačina: Kvalitní bílý jogurt, jablko,

Oběd: Kuřecí prsíčka s rýží parboiled, vařená brokolice,

Odpolední svačina: plátek Knäckebrotu, dva plátky výběrové šunky, ředkvičky,

Večeře: Tuňákový salát se zeleninou, celozrnný rohlík

Omezte sacharidy a přidejte bílkoviny

U běžné dospělé populace bez nadváhy je optimální toto složení jídelníčku: 55-60 % sacharidů, 25-30 % tuků a 10-20 % bílkovin. U obéznějších lidí by měl být nižší poměr sacharidů a naopak více bílkovin: 40 % sacharidy, 30 tuky a 30 % bílkoviny.

Potom dojde k postupné redukci kilogramů a redukční jídelníček splní svůj účel.

    Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


    © COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.