BMI kalkulačka pro výpočet vaší ideální váhy

Vypočítejte si vaše aktuální BMI (Body Mass Index). Vložte do kalkulačky váš věk, pohlaví, váhu a výšku. Ihned získáte výsledky a uvidíte, jestli trpíte podvýživou, máte normální váhu nebo jste obézní.

Co je BMI

Body mass index je neznámějším indikátorem obezity, nadváhy, podváhy a normální tělesné hmotnosti.

Pracuje s Queteletovým vzorcem: BMI = Hmotnost (kg)/(výška (m))2.

Výsledné číslo se pohybuje v rozmezí čísel 15 až 40. Vaši kategorii můžete zjistit dle tabulky:

Podváha 18,5 Při podváze hrozí mnoho zdravotních rizik. Je proto vhodné držet se zásad zdravého životního stylu a přijímat dostatek kalorií.
Normální váha 18,5–25 Při normální váze své tělo neohrožujete. Je dobré si tento stav udržet zdravým jídelníčkem a dostatečným pohybem.
Nadváha 25–30 Nadváha je spojena s rizikem mnoha nemocí. Nejlepším řešením je zaměřit se na pravidelné a zdravé stravování a pohyb.
Obezita prvního a druhého stupně 30-40 Při obezitě prvního a druhého stupně je vhodné držet se zásad zdravého stravování a vykonávat dostatečný pohyb. Poraďte se s odborníky a lékaři, aby nedošlo k ohrožení vašeho zdraví a tělo přijímalo dostatek potřebných živin.
Těžká obezita > 40 Těžká obezita jde ruku v ruce s mnoha nebezpečnými nemocemi. Zeptejte se svého lékaře, změňte své stravovací návyky a zařaďte pravidelný pohyb. Tyto kroky vám pomohou zlepšit vaše zdraví, budete se cítit lépe a vyhnete se mnoha zdravotním komplikacím.

Pro koho není BMI vhodné:

BMI je obecně ne úplně přesný ukazatel, protože nepočítá s věkem, pohlavím a pohybovou aktivitou. Navíc nedokáže přesně určit, z jak velké části se na hmotnosti podílí tuk a z jaké svaly.

Proto není vhodné pro sportovce. Ti mohou být zařazeni do kategorie nadváhy, jelikož mají velké množství svalů, které jsou těžší než tuk.

Naopak některým lidem může ukazovat normální váhu, přestože budou mít ve skutečnosti nadváhu. Jednoduše proto, že nemají dostatek svalů a v jejich těle přebývá tuk.

BMI není vhodné ani pro děti, dospívající a těhotné ženy, mají totiž jinou stavbu těla. Je pro ně vhodnější využít jiný z indexů pro děti např. Rohrerův.

BMI není jediným ukazatelem. Dalšími jsou:

Brocův index udává, kolik kg vám chybí nebo přebývá k hranici normální váhy. Nepoužívá se často, nezohledňuje totiž osoby menší než 155 cm a vyšší než 165 cm.

Rohrerův index (index tělesné plnosti) se používá především pro osoby v pubertě, kdy je u BMI těžké dostat reálné výsledky.

WHR index je ukazatelem poměru mezi boky a pasem. Rozděluje typy postavy na gynoidní, androidní a smíšený. Pomocí tohoto rozdělení můžete zjistit, kde se vám ukládá tělesný tuk.


Chvilku strpení.
Už to pro vás vaříme.