Polyfenoly

Účinky polyfenolů

Polyfenoly jsou někdy popisovány jako látky, které prodlužují život. Jejich účinky zpomalují stárnutí organismu, chrání naše buňky před poškozením volnými radikály, snižují cholesterol a mají tudíž velmi pozitivní vliv na činnost oběhového systému. Kromě toho jsou dobrou prevencí Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby.

Polyfenoly v našem těle příliš dlouho nevydrží, a je proto vhodné dodávat je tělu průběžně po celý den.

Zdroje polyfenolů

Polyfenoly jsou přirozenou součástí rostlin, proto je můžeme najít hlavně v ovoci a zelenině. Velké množství těchto antioxidantů obsahuje zejména ovocná slupka, proto není vždy vhodné ovoce (například jablka) loupat.

Z těch nejvýznamnějších ovocných zdrojů jde například o lesní plody, tedy maliny, borůvky, brusinky ostružiny a černý rybíz. Dalším prospěšným ovocem jsou jablka, červené víno a třešně.

Mezi zeleninu bohatou na polyfenoly patří hlavně brokolice, cibule a rajčata.

Kromě ovoce a zeleniny se polyfenoly vyskytují v hojném množství rovněž v sóje, obilninách, kakau, lze je doplnit také pitím kávy a zeleného čaje.

Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?

© COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.