Cholesterol

Cholesterol je tukem, látkou nezbytnou pro správnou funkci lidského těla. Obsahuje ho každá naše buňka. Známe HDL cholesterol, který vnímáme jako ten hodný, který působí jako antioxidant, a naopak zlý LDL cholesterol, jenž přináší komplikace v podobě kornatění tepen.

Vysoký cholesterol je pro spoustu lidí strašákem. Jde totiž o velké riziko pro rozvoj srdečních a cévních nemocí. Hodnoty cholesterolu u dospělého člověka by se měly pohybovat do 5,0 mmol/l, z toho LDL cholesterol do 3,5 mmol/l a HDL cholesterol u žen 0,9-1,4, u mužů potom do 1,2 mmol/l. Vyšší hladiny cholesterolu jsou nebezpečné. Doporučené denní maximum cholesterolu ve stravě je 300 mg.

Zvýšení cholesterolu je způsobeno jednak nesprávným stravováním, přibíráním, kouřením, ale také genetickými faktory.

Dieta na snížení cholesterolu by se měla zaměřit hlavně na snížení konzumace nasycených tuků a naopak se zaměřit na tuky nenasycené, které najdeme především v rybách. Je třeba také zvýšit podíl vlákniny ve stravě, tím se blokuje vstřebávání tuků. Pomáhá i zelený čaj, který prokazatelně snižuje hodnoty LDL cholesterolu. 

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

1 169 304 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?