Antioxidanty

Omezit aktivitu kyslíkových radikálů - to je, jak už vyplývá z názvu, hlavní úkolem, který v našem těle plní látka, jíž se říká antioxidant. Váže kyslíkové radikály, které způsobují oxidaci a tím je dostává do méně nebezpečných chemických stavů. V přiměřeném množství má proto na lidské zdraví kladný vliv. Například pomáhá předcházet rakovinnému bujení. Proto se vyplatí zařazovat antioxidanty do jídelníčku.

Patří mezi ně například vitamíny, a to vitamín A, C, E. Dále flavonoidy, tedy rostlinná barviva (obsahuje je třeba červené a modré ovoce), karotenoidy, třísloviny. Velmi účinné přírodní antioxidanty jsou ostružiny, lékořice, ale také maliny nebo borůvky, červené víno, černý rybíz, granátové jablko, máta, kopr.

Je důležité zařazovat do stravy přírodní antioxidanty, protože jsou mnohem účinnější než ty, které podáváme tělu v podobě potravinového doplňku. To potvrzují i lékařské výzkumy. Při dlouhodobém užívání antioxidačních doplňků stravy může dojít ke zvratu a jejich opačnému, tedy škodlivému účinku, což u přírodních zdrojů antioxidantů nikdy nenastává. 

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

1 169 304 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?