Ketóza

​Nejpozději do tří dnů se tělo dostane do ketózy, v níž lze jíst tuků a bílkovin neomezené množství a přesto dochází k hubnutí. Tento jev využívají tři populární diety: Atkinsonova, Kwasniewského a paleodieta.

Ketóza a hubnutí závisí tedy především na tom, co jíte. Doporučované potraviny odborníky při ketóze, jsou: maso, ryby a vejce, sádlo, oleje, tučné mléčné výrobky, listová zelenina, nakládané fazolové lusky, houby, vlašské a lískové ořechy, mandle, avokádo, olivy, light nápoje.

K nevhodným potravinám se řadí obecně cukr a škrob. V praxi to znamená žádné sladkosti a alkoholické nápoje kromě dia piva, žádné přílohy jako brambory, knedlíky, rýže, těstoviny, luštěniny (včetně arašídů) a žádné slazené nápoje ani sladké ovoce.

Pokud se rozhodnete pro hubnutí pomocí ketozy, bude po požadované redukci hmotnosti následovat fáze návratu, v níž se postupně do jídelníčku zařazují sacharidy. Tato fáze musí být pozvolná a vést ke zdravému racionálnímu stravování. Má zásadní význam pro úspěch diety a pro dlouhodobé udržení váhového úbytku.

    Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


    © COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.