Zaposilovat si můžete i při nenáviděném mytí oken

Chcete mít štíhlou pevnou postavu, ale nestíháte chodit 3x týdně do fitka kvůli domácnosti? Máme pro vás řešení, jak tyto dvě činnosti skloubit dohromady a mít tak naklízáíno, vyžehleno, navařeno a zároveň se chlubit skvělou postavou bez faldů.

Naše prababičky, babičky a mnohdy i maminky na tom často byly s tělesnou kondicí mnohem lépe, než my současníci. Dříve v domácnosti nebylo tolik různých přístrojů, které spoustu práce vykonaly za nás. Vlastně jediným nástrojem byly ruce a nohy. Paradoxně tak lidé měli menší fitness centrum přímo doma. Různé domácí práce přinášely každodenní trénink, který byl nezbytností. Když jste chtěli mít doma navařeno, napečeno a čisto, museli jste prostě hýbnout kostrou. Chcete být fit i dnes? Domácím pracím se nevyhýbejte.

Udělejte si fitko doma

Nechce se vám do fitness centra? Bojíte se srovnávání své tělesné kondice a proporcí s ostatními? Je to pochopitelné. Každý není nadšený z pachu zpocených těl, nemá chuť reagovat na pohledy a poznámky ostatních, kteří si říkají: „Ta/ten má ale špeky“. Raději proto do posilovny ani nejdou, i když ji třeba mají za rohem. Pokud nechcete do fitka chodit, pak si ale naordinujte domácí práce. Možná tomu nebudete věřit, ale při pořádném, poctivě provedeném úklidu spálíte stejné množství kalorií jako na tvrdém tréninku v posilovně.

Spojte příjemné s užitečným

Proto doma zapomeňte na výmluvy. Nechce se vám do mytí oken, odkládáte ho na jaro, léto, podzim? Raději se do něj zčerstva vrhněte. Jde o jednu z nejefektivnějších domácích prací z pohledu spalování kalorií. Spojíte tak příjemné s užitečným. Budete cvičit a formovat si postavu směre ke štíhlosti a zároveň za svým snažením uvidíte konkrétní výsledek – zářící okna bez šmouh.

Je pravdou, že dříve lidé museli zastat všechny domácí práce rukama. Nepřišlo jim to divné, prostě to považovali za samozřejmost. Když se k práci nepostavili čelem, hotová prostě nebyla. Dneska dáme těsto do hnětače, zapneme tlačítko a za chvíli máme hotový výsledek, aniž bychom pro něj museli hnout prstem. A tak je to i s mnoha jinými domácími pracemi.

Kondici ovlivňuje i žehlení

Proto se nevymlouvejte, na to že nemáte čas. Neodkládejte domácí práce na neurčito, nevalte je před sebou jako balvan. Úplně postačí, když se budete domácím pracím věnovat dvě hodiny denně. Jaké činnosti patří mezi účinný způsob posilování? Zametání, vytírání a utírání prachu, ovšem protáhnete se i při povlékání postelí. Jedná se o všestranný pohyb, při kterém namáháte různé svalové skupiny, a to je ještě důležitější. Navíc jde o cvičení doma, které můžete dělat kdykoli se vám to hodí.

Výmluvy, že nemáte čas, proto neplatí. Představte si, že poměrně dost kalorií spálíte i poměrně běžnými činnostmi v domácnosti. Jak dlouho vám třeba potrvá spálení 100 kcal?

  • Při žehlení to zvládnete za asi 40-45 minut
  • Budete-li mýt podlahu nebo vysávat, potom cca 15-35 minut
  • Mytím nádobí trvajícím 45-50 minut
  • Utírání prachu po dobu 45 minut
  • Vařením v délce 40 minut
  • Samotným prostíráním stolu a přípravou jídla trvající 35 minut
  • Mytím koupelny v délce 25 minut

Trénujte doma s koštětem

Uvedené hodnoty jsou ale samozřejmě orientační, záleží na vaší hmotnosti, intenzitě činnosti atd. chceme vám ale ukázat, že je to pravda. Představte si, že máte hmotnost v rozmezí 65-75 kg. Potom vás hodinu trvající kuchyňské práce a běžný úklid nebo také mytí nádobí připraví asi o 175 kcal, stejně dlouhé drhnutí podlahy o 380 kcal, luxování o 274 kcal, žehlení o 160 kcal, mytí oken asi 197 kcal. Pokud budete hodinu stěhovat nábytek, odepište si dokonce 420 kcal.

Chcete-li srovnávat, při hodinové gymnastice spálíte asi 200 kcal, podobně oři procházce, plavání nebo pomalejší jízdou na kole. Jasně tedy vidíte, že pokud budete trénovat doma s koštětem, dočkáte se stejných výsledků, jako při sportování. Proto domácí práce rozhodně nepodceňujte.

Připravte si ještě náročnější trénink

Klidně si můžete z programu domácích prací udělat ještě sofistikovanější posilovací cvičení. Místo, abyste si je z pohodlnosti zjednodušovali, zkuste si ho trochu zkomplikovat. Uvidíte, že trocha námahy stojí za to, abyste docílili opravdu pěkné štíhlé křivky. Pokud totiž budete takto posilovat poctivě a pravidelně, výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Jak tedy potrénovat svaly ještě trochu více?

  • Chystáte se žehlit? Přineste si koš plný prádla – trochu posilování na úvod neškodí. Nepokládejte ho ale do výše žehlicího prkna. Dejte si koš vedle sebe na zem. Při zvedání každého dalšího kousku oblečení udělejte poctivý dřep, abyste posílili hýžďové svaly. Kromě toho při žehlení samozřejmě zapojíte ruce, při procházení kolem prkna i nohy.

  • Plánujete zrovna vytírat nebo zametat a nikdo není doma? Pusťte si nějakou údernější, rytmičtější muziku a vrhněte se na to. Zkuste práci pojmout poctivě a zároveň tanečně v rytmu hudby. Rozproudíte si krev, vyplavíte pár endorfinů a spálíte mnohem víc kalorií, než když se budete s otráveným výrazem plazit se smetákem po bytě.

  • Chcete-li opravdu tvrdý trénink komplet celé postavy, zapomeňte při vytírání na mopy na dlouhé tyči a vezměte si klasický kbelík a hadr a zaklekněte. Ještě lepší to bude, pokud máte doma parkety. Jejich pečlivé vydrhnutí skutečně plně odpovídá tomu nejnáročnějšímu kondičnímu tréninku včetně toho, že vás druhý den budou bolet svaly na rukou, nohou a vlastně celého těla.

Kalorie spalují i maminky v domácnosti

Nechce-li se vám jít si zaběhat ven, nebo vyrazit do blízkého fitness centra, můžete najít adekvátní formu posilování přímo doma. Proto se pracím v domácnosti nebraňte, naopak je zahrňte do vašeho harmonogramu jako součást pravidelného pohybu. Třeba maminky na mateřské získávají svoji postavu před porodem zpátky právě díky tomu, že se neustále točí kolem domácnosti, kde vykonávají různé činnosti. I přebalování a nošení dětí je fyzicky náročné a spálí při něm dost kalorií. Pro zajímavost, spalujete, i když nicneděláte, a to asi 80 kcal za hodinu. Činnosti typu sezení u PC, psaní, čtení a podobně vám odbourají asi 100 kcal v hodině.​

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Cvičení na míči: Zpevňujte své tělo při zábavném posilování

Pořídili jste si velký nafukovací míč, občas si na něj sednete a tím všechny vaše aktivity s tou cvičební pomůckou končí? To je ale velká škoda. Velký gymnastický míč totiž patří mezi sportovní náčiní, které mohou všechny věkové kategorie využít k rozmanitým cvikům.  Pokračovat ve čtení

Fitness jídelníček: Jak jíst při aktivním sportování?

Sportujete pravidelně? Naprostá většina aktivnějších sportovců začne dříve či později řešit i svůj jídelníček. Chce si totiž udržet dobře vypracovanou postavu a zdravý životní styl po celý život. A je dobře známo, že Fitness jídelníček pomáhá při pravidelném pohybu lépe udržet tělesnou i duševní kondici v optimálním stavu. Pokračovat ve čtení

Cvičení pro budoucí maminky: Jak se lépe připravit na příchod miminka?

Když se dozvíte, že se ve vašem bříšku rodí nový život, je to samozřejmě důvod k radosti. Ovšem rozhodně to není důvod k tomu, abyste od této chvíle čekaly se založenýma rukama, co se bude dít, a pro jistotu se vyhýbaly cvičení. Je velice důležité přistupovat ke svému těhotenství aktivně, dobře se přichystat na porod a udržovat si tělesnou kondici. Jako budoucí maminka ji budete potřebovat. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

1 798 430 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?