Vyvážený vegetariánský jídelníček

Vegetariáni tvoří skupinu lidí, kteří mají obsáhlejší důvody pro nepříjímání masa. Většinou jde o soucit se zvířaty, a to v jakémkoliv ohledu. Tento problém se týká i kosmetiky, kde se výrobky testují na zvířatech. Většina vegetariánů nepije alkohol a nekouří.

Ztotožňují se se zdravým životním stylem, působí vyrovnaně a klidně. Další skupinu lidí, která nejí maso je ze zdravotních důvodů (alergie na maso nebo na to, čím bylo zvíře krmeno). Proto budeme vaše myšlenky jedině podporovat v podobě jídelníčku nebo rad v případě, že budete potřebovat pomoc v oblasti hubnutí s ohledem na vegetariánství.

Možná máte vlastní zkušenost, že jste přestali jíst maso a váha šla nahoru. Je to dané tím, že jste jej  nahradili těstovinymi, smaženými jídly a velkými porcemi příloh. Pochopitelně máte pocit vy i vaše tělo, že si musíte vzít něco navíc, ale pohlídejte se v množství i v tom, co jíte. Všechny zmíněné jídla jsou vysoce kalorické. V jídelníčku vegetariána je podstatné nahradit zdroje z živočišných bílkovin, což jsou bílkoviny, vitamíny řady B a také železo. Maso jako takové nahrazují sójou nebo sýry (tofu), Robi. Železo získáte v zelené listové zelenině.

Jakmile se tedy rozhodnete suplovat maso jinými potravinami, zapoměňte na bílé pečivo, a nekvalitní suroviny. V našem jídelníčku je strava rozdělena na dopolední, která obsahuje ovoce a odpolední stravu, která tíhne k zelenině. Celkově by měl být jídelníček pestrý a měl by vám chutnat a hlavně doplnit tělu bílkoviny v podobě luštěnin nebo mléčných výrobků.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 169 304 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?