Nejčastější chyby při hubnutí

Snažíte se hubnout, ale ručička váhy se ne a ne pohnout směrem dolů? Pak je možné, že se dopouštíte některé, ne-li možná více, z deseti chyb, které jsou nejčastější při redukci hmotnosti.

Mnohé z nás občas posedne rozhodnutí zhubnout. Většinou hubneme po Vánocích, kdy zjistíme, že oblíbené oblečení je nám najednou těsné. Nebo na jaře, když vykoukne sluníčko jako neklamné znamení, že budeme odkládat stále více šatů a za pár měsíců se budeme chtít ukázat v plavkách.

Přestože dnes máme k dispozici opravdu mnoho diet, ne vždy je výsledek takový, jak slibují. Nemusí to být tím, že dieta nefunguje. Jestliže si totiž zvolíme nevhodnou, nedokážeme ji zvládnout a zklamání je na světě. Aby byl výsledek co nejlepší, je také potřeba se vyvarovat těch nejčastějších chyb, kterých se při hubnutí dopouštíme a mít tu správnou dietu na míru vhodnou pro náš metabolismus.

Největší chyby

1. Nepravidelná strava

Jíst nepravidelně je velká chyba. Nejen při hubnutí. Jestliže chcete zhubnout, jezte naopak často, nejlépe v tříhodinových intervalech, ale jen opravdu malé porce. Tělo tak není ve stresu z hladu.

2. Nedostatečný pitný režim

Nezapomínejte pít! Tekutiny jsou důležitým pohonem pro tělo. Také vám krátkodobě pomohou překonat pocit hladu. Ne nadarmo se říká, že „hlad je převlečená žízeň“.

3. Příliš mnoho ovoce

Zeleninu a ovoce má v jídelníčku většina diet. To však neznamená konzumovat je v neomezeném množství. Zvláště některé ovoce totiž obsahuje hodně cukru.

4. Nedostatek pohybu

Kdyby ke zhubnutí stačila jen úprava jídelníčku, bylo by to až moc jednoduché. Pravda je taková, že nezhubneme, pokud se nebudeme během diety přiměřeně hýbat. A když, tak jenom nepatrně.

5. Zákazy

Nic ze stravy není dobré zcela vyřadit. Člověk se pak cítí ukřivděn a ošizen. Proto je dobré věnovat pozornost pestrému jídelníčku. Maličko toho, co máte nejraději si dopřejte i během diety.

6. Přehnaná kontrola váhy

Není dobré se moc často vážit. Hmotnost ubývá někdy rychleji, jindy pomaleji nebo může stagnovat. Stresovat se proto každodenním vážením je zbytečné.

7. Jídelníček bez tuků

Ani dietní jídelníček by neměl být zcela bez tuků. Jsou pro organismus důležité jako zdroj energie a mají v těle celou řadu důležitých úkolů. Při hubnutí je třeba tuky sice hodně omezit, ale ne úplně vysadit.

8. Hladovění

Chtít rychle zhubnout hladovkou, je nejhorší možná cesta. Dodržuje se velmi těžce. A i když vede k rychlému zhubnutí, ztracená kila jsou okamžitě zase zpět, jakmile hladovka skončí.

9. Rychlé jídlo

Jíst bychom měli v klidu a pomalu. Pokud ho jen v rychlosti zhltneme, dříve máme znovu hlad.

10. Netrpělivost

K hubnutí je třeba se obrnit trpělivostí a vydržet. Někdy to může trvat déle, než se dostaví výraznější výsledky. U pozvolného hubnutí je však větší šance, že si získanou váhu udržíme.

Nejjednodušší způsob jak správně zhubnout bez jojo efektu je nechat si poslat jídelníček na míru, stačí napsat a dostanete jej zdarma.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 169 304 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?