Arašídové máslo: Zdravější alternativa klasického másla

Arašídové máslo je v posledních letech velmi rozšířenou surovinou využívající se i v redukčních dietách nebo zdravém životním stylu.

Když se snažíte zhubnout, nikdy není na škodu poohlédnout se po potravinách, které by vám mohly ve vaší snaze pomoci. Můžete tak obohatit svůj jídelníček o něco nového a zvýšit jeho nutriční hodnotu. Jedním z tipů, který byste měli vyzkoušet, je arašídové máslo.

Vyberte si variantu s minimem soli

Původ arašídového másla hledejte v USA, i když ani tam není jeho domov. Ten se nachází v Mexiku a mezi Američany tuto součást jídelníčku rozšířili právě domorodí Mexičané. Povedlo se jim to velice úspěšně, protože dnes arašídové máslo tvoří nedílnou součást amerického jídelníčku. Mnozí Američané si život bez arašídového másla vůbec nedokážou představit. Využívá se jako surovina v mnoha receptech, které tvoří pestrý jídelníček.

Z čeho se vlastně skládá? Jak už název napovídá, základ tvoří pražené arašídy, které se míchají s rostlinným olejem nebo nějakým jiným tukem, například máslem, a také solí. Výsledkem je hnědá mazlavá hmota připomínající svojí konzistencí pastu.

Někdy ovšem v arašídovém másle najdete i cukr, platí ale, že by tam neměl být vůbec, nebo jenom nepatrné množství. Másla bývají slaná, i když s obsahem soli by to výrobci také neměli příliš přehánět. Obecně totiž solíme více, než zdravé. Proto je lepší sáhnout po másle s menším obsahem soli.

Zdroj nenasycených tuků

Proč má arašídové máslo při hubnutí takový význam? Možná, že nad tím budete kroutit hlavou. Určitě si totiž uvědomujete, že arašídy obsahují poměrně velké množství tuku, a když k tomu připočtete i máslo či rostlinný olej, vznikne řádně tučná potravina.

Ano, v arašídovém másle je opravdu hodně tuku, ale zdravá strava jím rozhodně není ohrožena. Jde totiž hlavně o rostlinné nenasycené tuky, bez kterých se lidské tělo neobejde. Můžeme potvrdit, že arašídové máslo je zdravější alternativou klasického másla z kravského mléka. Díky obsahu ořechů v něm najdete i vitamíny řady B a také vitamín E a navíc ještě stopové prvky a minerály jako hořčík či fosfor. Za zmínku stojí i obsah kyseliny listové a také velmi prospěšného koenzymu Q10.

Přínos arašídového másla pro hubnutí tkví v tom, že jde o potravinu, která má díky vysokému obsahu nenasycených tuků pozitivní vliv na hladinu cholesterolu v krvi. Příznivě ovlivňuje metabolismus tuků.

Všestranné využití v kuchyni

Není problém vyrobit si domácí arašídové máslo, pokud se vám to kupované zdá drahé nebo nejste spokojeni s jeho kvalitou. Při domácí výrobě také můžete ovlivnit složení másla, což je velice důležité. Vytvoříte si takové, které bude nejlahodnější pro váš mlsný jazýček.

Jak? Oloupejte arašídy, upražte si je a umelte na mlýnku. Můžete mlít buď na jemno nebo nahrubo, záleží na tom, co máte raději. Umletou směs smíchejte s trochou másla. Řiďte se ale pravidlem, že by másla mělo být jenom tolik, aby směs držela pohromadě.

Burákové máslo se hodí i na smažení nebo pečení. Můžete ho kombinovat třeba s džemem, namazat ho na topinky, dá se přidat do sladké, ale i do slané kaše. Jeho využití v kuchyni je velmi všestranné.

14.05.2016

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Vyzkoušejte tradiční podzimní polévky, které probudí i zlenivělý metabolismus

01.10.2018

Jste také jako většina lidí na podzim nešťastni z každého spadlého listu ze stromu? Cítíte, jak vám s přibývajícími dny ubývá energie? Máme pro vás jednoduché řešení, jak lépe probudit svou ospalou podzimní náladu a podpořit metabolismus. Zařaďte do svého zdravého jídelníčku podzimní polévky, které vás nejen zahřejí.  Pokračovat ve čtení

Jaký jídelníček je vhodný pro zdravý životní styl?

10.09.2018

Při zdravé životosprávě není potřeba mnoho volného času na zdlouhavé vyvařování, ani velké finanční rezervy na nákup potravin, jak si mnozí lidé mohou myslet. Je to pouze o uvědomění si jednoduchých zásad zdravého životního stylu. A my vám teď rádi ukážeme, jaké to jsou. Pokračovat ve čtení

Potraviny a jejich glykemický index

27.08.2018

Možná jste už od výživových odborníků slyšeli, že byste měli do svého jídelníčku zařadit potraviny s nízkým glykemickým indexem, protože jsou zdravější. Málokdo ale přesně ví, co si vlastně má pod pojmem glykemický index potravin vlastně představit. Proto tento pojem vysvětlíme a popíšeme vám, k čemu je dobré jeho hodnoty znát a řídit se jimi při sestavování jídelníčku. Pokračovat ve čtení

3x medvědí česnek: Ochutnejte v pokrmech přírodní antibiotikum

16.07.2018

V posledních letech stoupá obliba medvědího česneku. Už dříve jsme tuto rostlinu znali a dnes ji znova objevujeme. Příjemně oživí náš jídelníček a jako přidanou hodnotu nabídne vitamíny a řadu léčitelských schopností. Jaro je ideální dobou, kdy jeho působení na lidský organismus vyzkoušet. Pokračovat ve čtení

Snadné hubnutí s chia semínky

04.07.2018

Chia semínka obsahují hodně živin a současně velmi málo kalorií. Ne nadarmo se jim také říká superpotravina. Znáte veškeré výhody a účinky tohoto hubnoucího zázraku? Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 307 810 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?