5 tipů, jak začít s běháním

Důvodů, proč lidé s během začínají, je opravdu nespočet, jako jedny z hlavních jsou:

  • touha zhubnout a být fit 
  • odbourání stresu
  • připojit se k půl maratónu nebo jiné vytyčené akci

Žádná z motivací není lepší či horší. Je ale dobré si uvědomit, proč chcete začít běhat právě vy. Asi nejčastější důvod, proč lidé začínají s během, je ten, že chtějí zhubnout nebo se dostat do formy. Pak se z běhu stává často nemilá povinnost. Hlavní je mít chuť se hýbat, pak se na běh nebo jinou aktivitu budete těšit. Jestli stále váháte, zdali do toho, jak se říká “praštit”, přečtěte si našich následujících pár tipů, co vás rozhodně navnadí.

1. Koupě nového oblečení

Tenhle tip je především pro dámy, ale kdo ví, možná jej ocení i pánové! Jako jeden z prvních kroků, jak začít s během, je rozhodně koupě slušivého sportovního outfitu. Dnes je nabídka sportovního oblečení velmi široká a vybere si tak opravdu každý. Volit byste měli ale výhradně oblečení, které je určeno ke sportovním aktivitám, jednak vám bude speciální materiál při vyšší tělesné zátěží příjemnější a také se vám bude v přilnavém, speciálním oblečení podstatně lépe běhat, než  v běžném oblečení. Jen si to představte, pořídíte si slušivé běžecké legíny nebo zajímavý top a hned ho budete chtít ukázat celému parku! Nezapomínejte také na to, že nejdůležitější je kvalitní obuv a bez té to zkrátka nejde!

2. Sparring partner

Další finta, jak vyzrát na běh, je spojit jej s něčím příjemným. Při běhu si častokrát můžete popovídat lépe, než nad sklenkou vína. Najděte někoho, s kým si rozumíte a můžete s ním sdílet zároveň své sportovní nadšení. Vybírejte ale obezřetně! Aby nakonec vás sparring partner neměl víc výmluv a každé domluvené běhání nesabotoval. Ideálně si zvolte například 2-3 dny v týdnu s pevným srazem a místem a z běhání se tak stane pravidelná aktivita. Ve dvojici můžete běhat navíc i na večer, kdy se často člověku už nechce nebo má dokonce strach, takto už se zkrátka nebude na co vymluvit.

3. Berte běh jako relax

Při běhání s zaručeně nejlépe vyčistíte hlavu a utřídíte myšlenky. A to obzvlášť, pokud pracujete v prostředí, kde se neustále mluví a telefonuje. Je fajn, když pak při běhu můžete úplně vypnout, udělat si kolem sebe tzv. bublinu a jen běžet a užívat si to. Spousta lidí se trápí tím, že jim to na tréninku nešlo, že se jim špatně dýchalo, špatně běželo. Chce to ale nevzdat se a říct si: když to nejde dnes, půjde to zítra.

Nemusíte se také stále zaobírat tím, kolik přesně km jste uběhli a v jakém průměrném čase to bylo. Občas je fajn si svůj výkon změřit a stejně tak je fajn běžet jen tak, pro dobrý pocit a neohlížet se na výkon, čas ani délku.

4. Sdílení na sociálních sítích

Sociální sítě mají v dnešní době obrovský dosah a vliv. Určitě to znáte, jak jednou něco přidáte a váš výkon má ohlasy, hned vás to motivuje přidávat dál a dál. Na sociálních sítích můžete najít několik sportovně zaměřených profilů, kde lidé denně přidávají své sportovní aktivity a také třeba jídelníčky. Nezapomínejte, že sport a kvalitní strava jdou spolu ruku v ruce. Sledujte tyto sportovně založené účtu a nechte se jimi motivovat, jen si to představte: Ráno se povalujete v posteli, nic se vám nechce, o ranním běhu ani nemluvě a najednou na vás z telefonu vyskočí, že člověk, kterého obdivujete a sledujte, už má za sebou ranních 10km ! Dobře také funguje, když vy sami sdílíte své dosažené vzdálenosti a časy, určitě pak i na váš účet přistane nejedna pochvala a také vás to nutí přidávat často, aby váš účet nebyl pozadu. Skrze sociální sítě si můžete také snadno najít podobné nadšence a navzájem si předvádět své výkony nebo dokonce začít sportovat společně!

5. Přihlaste se na nějakou výzvu

Jestliže vás neohromilo předvedení slušivého oblečku, zahnání stresu nebo plkání s kamarádem, nezbývá už nic jiného, než si dát osobní challenge a k něčemu se zkrátka upsat! Volte minimálně závody na 10 km, v lepším případě půl maraton. Taková to výzva vás jistě donutí trénovat, abyste se nezahanbili. A co si budeme povídat, zaběhnout půl maraton, bez jakékoliv průpravy není nic příjemného. Nuže vyberte si závod, ideálně to rozšiřte mezi své přátele, abyste si to jen tak nerozmysleli a začněte trénovat. Jestliže nejste v dobré fyzické kondici a netroufáte si na delší běh, volte závody typu Colours run, které nejsou tak náročné, bývají na zhruba 5 km a ještě se u nich zasmějete.

    Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


    © COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.