8 potravin pro snížení vysokého tlaku

Díky čemu potraviny snižují tlak krve

Váš krevní tlak mohou snižovat potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, vápník, draslík a vitamín C a D. Všechny suroviny s vysokým obsahem těchto látek mají příznivý vliv na léčbu hypertenze.

Samozřejmě nechceme tímto článkem tvrdit, že když budete jíst každý den celer či česnek, zbavíte se vysokého tlaku a nebudete již muset užívat předepsané léky od vašeho obvodního lékaře. Avšak správnou kombinací těchto potravin se Vám může podařit tlak snížit natolik, že i dávkování vašich léků se bude snižovat.

Česnek

Tato potravina se na snižování tlaku používala již ve starověkém Řecku. Ordinovali ho všem, kteří trpěli malátností, závratěmi a častým omdlíváním. Později se ukázalo, že jde o zvýšený tlak, a proto česnek jako lék přetrval až do našich dob.  Pozor na česnek dávat by si ale měli dávat ti z vás, kteří trpí potížemi se žlučníkem či mají přecitlivělý žaludek. Navíc se o česneku říká, že je přírodní antibiotikum, takže když ho budete užívat každý den, měli byste tím navíc předcházet chřipkám a podobným onemocněním.

Cibule

Už naše babičky věděly, že cibule je všelék, dávaly ji na kašel, rýmu, bolavé břicho, tržné rány a dokonce i na problémy se srdcem. Dnes již víme, že to nebyly pouze domněnky, že je tomu opravdu tak. Cibule snižuje tlak krve stejně jako hladinu tuku a navíc rozpouští krevní sraženiny. Je tedy ideální nejen jako lék, ale také jako prevence třeba proti infarktu srdce.

Celer

Účinky celeru na náš organismus jsou natolik širokospektré, že se o nich nebudeme rozepisovat dopodrobna. Zmíníme pouze ty, které nám připadají nejdůležitější. Konzumace celeru působí blahodárně na depresivní stavy, na potíže s ledvinami, játry, žaludkem, napomáhá při hubnutí a dokonce má i kladný vliv na revmatické potíže. Nejlepších účinků dosáhnete, když ho budete jíst syrový. Ideální je tedy do různých salátů.

Celerový salát s červenou řepou

Ingredience:

  • 1 menší kus celeru
  • 1 červená řepa
  • 1 polévková lžíce citronové šťávy
  • 1 čajová lžička olivového oleje
  • sůl, pepř

Postup:
Zeleninu očistěte a následně nastrouhejte najemno, zakápněte citronovou šťávou a olejem. Kdo chce, může osolit a opepřit. Důkladně promíchejte a dejte vychladit do chladničky. Podávejte s žitným pečivem.

Červená řepa

Kromě snižování hodnot na tlakoměru dovede řepa také zmírnit pálení žáhy, překyselení žaludku a její největší zásluhou jsou protirakovinné účinky.

Okurková šťáva

Málokdo by čekal, že šťáva z okurek, které nejčastěji konzumujeme v zavařené formě, nám může snížit hypertenzi. Pravidelné pití okurkové šťávy nám zaručí nejen snížení tlaku, ale také příjem mnoha důležitých minerálních látek.

Grapefruit

Grep obsahuje vysokou hladinu draslíku a tím nám napomáhá ke snížení tlaku. Citrusové plody všeobecně jsou skvělým pomocníkem při redukci váhy. Proto nejlepší je grep si odšťavnit spolu s jablkem či kdo má rád, udělat si z těchto dvou surovin smoothie.

Banány

Opět obsahují vysoké množství draslíku. Poslouží jako rychlá dopolední svačinka, která pečuje o vaše srdce a cévy.

Med

Med obsahuje acetylcholin, což je enzym, který snižuje hypertenzi. Také je to zdravější variantou slazení. 

Tip redakce:
Udělejte si šťávu z řepy s medem a tím si zajistíte snížení tlaku a vyrovnání hladiny žaludečních šťáv.

Z dalších surovin snižujících tlak jsou: pohanka, ryby, jogurt, vlašské ořechy a všechny druhy luštěnin.

Prevence

Je velice důležité, aby každý z nás dbal na prevenci zdánlivě obyčejného onemocnění, jako je vysoký krevní tlak. Zdravý způsob života, vyvážený pestrý jídelníček, dostatečný pohyb, vyhýbání se stresovým situacím, správná péče o vaše tělo, to vše vede k prevenci hypertenze. Neberte na lehkou váhu varovné signály vašeho těla, je lepší řešit problém dříve než později. 

Pár tipů na prevenci hypertenze 

  • omezit příjem tuků
  • méně solit
  • jíst více ovoce a zeleniny
  • pohyb alespoň 30 minut denně
  • udržovat ideální váhu
  • pravidelný odpočinek
  • dostatečný spáne

    Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


    © COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.