Bílkoviny

​Z hlediska zdrojů, z nichž bílkoviny pochází, je dělíme na rostlinnéživočišné.

Bílkoviny živočišného původu obsahují vyšší podíl esenciálních masných kyselin a jsou využitelné lépe, ale často s sebou nesou také množství tuků a cholesterolu. Základními zdroji živočišných bílkovin jsou maso, vaječný bílek a mléčné výrobky.

Skvělým zdrojem jsou bílkoviny rostlinného původu, pokud se správně zkombinují tak, aby obsahovaly všechny esenciální aminokyseliny. Oproti živočišným bílkovinám je s jejich konzumací spojen podstatně menší příjem nasycených tuků a cholesterolu. Nejvýznamnějšími zdroji jsou luštěniny, ořechy a sója.

Bílkoviny nás budou zajímat také při hubnutí. Konzumujte potraviny bohaté na bílkoviny a snáze si udržíte svoji dosavadní svalovou hmotu na úkor tuků.

Bílkoviny mají nejvyšší sytící schopnost ze všech živin. Po jídle s vyšším obsahem bílkovin tedy budete mít hlad později než po jídle s převahou sacharidů. Pokud tedy máte často chuť na sladké, zkuste zařadit do svého jídelníčku více bílkovin.

Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


© COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.