Cholesterol

​Známe HDL cholesterol, který vnímáme jako ten hodný, jenž působí jako antioxidant, a naopak zlý LDL cholesterol, který přináší komplikace v podobě kornatění tepen.

Vysoký cholesterol je pro spoustu lidí strašákem. Jde totiž o velké riziko pro rozvoj srdečních a cévních nemocí.

Hodnoty cholesterolu u dospělého člověka by se měly pohybovat do 5,0 mmol/l, z toho LDL cholesterol do 3,5 mmol/l a HDL cholesterol u žen 0,9-1,4, u mužů potom do 1,2 mmol/l. Vyšší hladiny cholesterolu jsou nebezpečné. Doporučené denní maximum cholesterolu ve stravě je 300 mg.

Zvýšení cholesterolu je způsobeno jednak nesprávným stravováním, přibíráním, kouřením, ale také genetickými faktory.

Dieta na snížení cholesterolu by se měla soustředit hlavně na snížení konzumace nasycených tuků a naopak se zaměřit na tuky nenasycené, které najdeme především v rybách.

Je třeba také zvýšit podíl vlákniny ve stravě, tím se blokuje vstřebávání tuků. Pomáhá i zelený čaj, který prokazatelně snižuje hodnoty LDL cholesterolu. 

    Získejte ZDARMA jídelníček na míru vašim potřebám a exkluzivní SLEVY od našich partnerů!


    © COPYRIGHT 2022 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.