Citrónová dieta

Chcete-li se cítit svěží, pracovat na své štíhlé linii a ještě navíc dodat tělu spoustu vitamínů, potom vsaďte na citrónovou dietu.

Posilujte množství zkonzumovaných citronů

Ovšem na začátku vás vyvedeme z omylu. Hubnutí s citronem samozřejmě neznamená jíst pouze citron, ale zvýšit jeho konzumaci. Samozřejmě velice dobře víme, že jednostranné diety tělu neprospívají. Proto po vás nechceme, abyste jedli jenom citrony.

Vytvořte si zdravý jídelníček, ve kterém posílíte množství konzumovaných citronů a citronové šťávy. Ovšem pozor. Nepřidávejte citrón do horkých, vroucích nápojů, tím ničíte jeho tělu prospěšné látky. A za druhé, kupte si čerstvé citrony, nesázejte na nějaké citronové příchutě dostupné v obchodě. Ty se skutečnou chutí citronu nemají nic společného o obsahu vitamínů a dalších látek už vůbec nemluvě.

Pětidenní kůra sází na bílkoviny

Pro koho je dieta vhodná? V podstatě pro každého, ovšem pozor s výjimkou nemocných s metabolickými poruchami, s nemocemi jater a ledvin. Ti by neměli dietu zkoušet bez konzultace s lékařem. Ostatní se obávat nemusí.

Dieta v podstatě lehce omezuje příjem sacharidů a sází na kvalitní potraviny s obsahem rostlinných a živočišných bílkovin (luštěniny, kuřecí maso, ryby). Obvykle se jedná o pětidenní kúru.

Výhody diety

  • Kyselost snižuje chuť k jídlu.

  • Citrusy, citrón nevyjímaje, dokáží povzbuzovat metabolismus.

  • Citrony mají nízký glykemický index.

Nevýhody diety

  • Hrozí vám jojo efekt.

  • Kyselá chuť citronu nevyhovuje každému.

  • Jedná se o krátkodobé jednostranné změny v jídelníčku.

Příklad jídelníčku na jeden den

Před snídaní si nalačno dopřejte sklenku vlažné vody s citronovou šťávou. Dále si do vlažné neperlivé vody si vymačkejte polovinu citronu. Optimální koncentrace šťávy je asi jedna lžíce na 300 ml vody, ale pokud tak vysokou koncentraci nesnesete, klidně si vše více řeďte. Vodu si slijte do 2,5 litrové plastové lahve a pijte ji celý den. Voda s citronem dokáže velmi účinně detoxikovat vaše tělo.

Snídaně: Plátek celozrnného chleba, dietní šunka, paprika;

Dopolední svačina: Sklenice vody s citronem, pomeranč;

Oběd: Fazolový salát s kousky kuřete s dresinkem z citronové šťávy a olivového oleje;

Odpolední svačina: Sklenice vody s citronem, bílý jogurt s kousky citronu;

Večeře: Grilovaná treska zakápnutá citronem, směs hrášku, mrkve a kukuřice vařená v páře

Dejte si pozor na jojo efekt

Pokud si tuto dietu zvolíte, můžete sice během jednoho týdne zhubnout cca 3 kg (jedná se o dietu, kdy se například nevejdete do kalhot a potřebujete zhubnout o jedno konfekční číslo), ale počítejte s možným jojo efektem po návratu ke starému stylu stravování. V krátkodobé podobě ale dieta nemůže tělu nijak uškodit, protože vychází z principů zdravého stravování.

Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?

© COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.