Jak funguje Mačingová dieta?

Takto zní motto Antónie Mačingové, slovenské autorky knih o hubnutí a zdravém životním stylu. Čtenářům se snaží vysvětlovat, že způsob stravování, který navrhuje, není dieta, ale postupný přechod k trvalé změně stravovacích návyků, který s sebou přináší řadu benefitů:

  • rychlý pokles tělesné hmotnosti s rovnoměrným úbytkem tuku na celé postavě
  • pokles hladiny cukru v krvi
  • snížení hladiny cholesterolu
  • úpravu krevního tlaku
  • výrazný ústup projevů kožních onemocnění (včetně celulitidy)
  • zlepšení stavu pleti, vlasů a nehtů
  • zmírňují se projevy Crohnovy choroby, celiakie a ulcerózní kolitidy (pacienti přestávají být anemičtí)
  • zlepšení funkce štítné žlázy
  • zlepšení psychické pohody

Jak funguje Mačingové dieta?

V první ze své knih, bestselleru který se jmenuje Zhubněte jednou pro vždy 1, představuje Mačingová čtenářům harmonizační 28 denní program, který  je v podobě detoxu odrazovým můstkem k trvalé proměně. Knihy Zhubněte jednou provždy 2 a 3 obsahují řadu dalších zdravých receptů, které Vám napomůžou udržet získané stravovací návyky – a to natrvalo. Kniha Zhubněte jednou provždy 2 (Harmonie zdraví, krásy a vitality) blíže vysvětlí principy stravování autorky a kniha Zhubněte jednou provždy 3 (Přestaňme dietovat – naučme se jíst) má za úkol ukázat cestu z nekonečného kruhu diet.

Hlavním cílem a poselstvím knih, je obnovení funkcí organismu a orgánů, které po úspěšné detoxikaci opět fungují tak, jak mají. Detoxikace těla je také důležitá pro správné vstřebávání a využití všech přijatých živin. Pozitivním vedlejším benefitem diety podle Mačingové je navíc snížení tělesné hmotnosti.

Mačingová navrhuje jídelníček, který tělu dodá co nejvíce živin. Neomezuje množství jídla, jak můžete znát z ostatních redukčních diet. Důležité je, aby se každodenní jídelníček skládal z doporučených potravin. Mačingová dieta má pouze jednou pravidlo – nejíst žádné jídlo minimálně 2 hodinky před spánkem.

Princip stravování při dietě:

Doporučený jídelníček je pevně daný a musí se také striktně dodržovat, jinak by zůstal 28denní detox  bez účinku. Při dietě se také doporučuje pít hodně čisté vody, ideálně až 4 litry denně. Jako u většiny detoxů, tak ani u Mačingové se nevyhnete vynechání kofeinu a alkoholu. Zato ale u diety Antonie Mačingové nehladovíte, také si nemusíte vážit a odměřovat dávky jídla. Naopak můžete sníst, kolik chcete, ale musíte se držet předepsaného jídelníčku. Základem jsou tři jídla denně, ale i mezi tím si můžete dopřát malé svačiny v podobě švestek, ořechů s medem, bílého jogurtu nebo ořechů se skořicí. Detoxikační program je na necelý měsíc, ale změna životosprávy a jídelníčku by měla být trvalá, aby Vaše váha vydržela a tělo mělo i nadále dostatek energie.

Doporučený seznam potravin při Mačingové dietě

V rámci diety jsou povoleny pouze vybrané druhy potravin, konzumace jiných potravin není  při dietě vhodná.

  • Červená řepa
  • Brokolice
  • Mrkev
  • Zelené fazolky
  • Hrách
  • Celer
  • Cibule
  • Česnek
  • Cuketa

Recept podle Mačingové: Mrkvový perkelt

V jídelníčku Mačingové se mrkvový perkelt vyskytuje poměrně často. Jde o jednoduchý pokrm, který připravíte během pár minut.

Budete potřebovat:

  • mrkev a cibuli
  • pepř, kmín (příp. koriandr či kurkumu), mletý rozmarýn
  • sójovou omáčku, olivový olej a vodu

Příprava pokrmu:

  1. Očištěnou, na kousky nakrájenou mrkev osmažíme na olivovém oleji spolu s nasekanou cibulí.
  2. Dochutíme kořením a dle chuti i sójovou omáčkou.
  3. Poté zalijeme vodou a dusíme, dokud mrkev nezměkne.
  4. Podáváme ještě teplé.

Výhody a nevýhody

+ ozkoušená dieta s úbytkem váhy

+ pročištění organismu

+ změna stravování a přijetí zdravého životního stylu

– pouze tři jídla denně

– nutnost dodržování jídelníčku i po ukončení detoxu

Celkově je značnou nevýhodou, že je jídelníček postavený na několika základních potravinách. Pokud vám některá z těchto potravin nesedí, těžko za ni budete hledat náhradu, protože jídelníček nepracuje s alternativami. Svoji cestu si tak v této detoxikaci nenajdou ani alergici.
Autorka nedoporučuje zaměňovat ani jednotlivé pokrmy v jídelníčku a také nedoporučuje některá z jídel vynechat.

Lidem preferujícím masové pokrmy, nevyhovují vegetariánské zaměření první dnů detoxikace, vegetariánům zase nesedí pokrmy z masa zařazené v druhé polovině jídelníčku.

Výsledky Mačingové diety

Výsledky při poklesech hmotnosti u Mačingové diety jsou velmi individuální. U někoho se projeví ihned, u jiných je nutná delší doba. Změna záleží od deficitu látek metabolizujících tuk a hospodařících s vodou v organismu, které v těle chybí kvůli špatným stravovacím návykům a předchozím dietám. Snad netřeba zdůrazňovat, že návrat k původním stravovacím návykům, Vám dříve či později přinese ten samý problém, který jste chtěli vyřešit.

Vydržte a především nezapomínejte na pitný režim, který je důležitý stejně tak, jako strava.

A co na to odborníci?

28denní program od Mačingové se přílišnému uznání ze strany odborníkůn esetkal. Chybí v něm živiny (např. bílkoviny) v prvním týdnu. Odborníci doporučují vyváženou stravu v pravidelných porcích. Taktéž říkají, že po dietě od Mačingové může přijít jo-jo efekt.

Ušetřete – používejte cashback

Není překvapení, že stále větší oblibu získává server Tipli.cz, kde lidí můžou ušetřit spoustu peněz. Podívejte se na jejich nabídku nejoblíbenější obchodů: 
Aliexpress, Booking, e-Obuv, Flixbus a mnoho dalších. 

Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?

© COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.