Jak se hubne ve 20 letech? Zkuste zdravý salát místo fast foodu

Jaké to je hubnout, když je vám 20 let?

Prohřešky nejsou tolik vidět, ale…

Obrovskou výhodou hubnutí ve dvaceti letech je, že metabolismus je mladý, rychlý, zkrátka většinou dobře nastartovaný. Toho je třeba využít. Návod, jak zhubnout, proto bývá jednodušší, než v pozdějším věku. Obvykle totiž lidé postupem času trochu přiberou a kilogramů se pak zbavují obtížněji. Naprosto funkční metabolismus ale neznamená, že by lidé kolem dvacítky nebo krátce po ní mohli libovolně hřešit v jídle. Mnozí to ale dělají, protože ještě nepociťují následky těchto hříchů.

Životní styl většiny lidí kolem dvaceti let je z velké části ještě studentský. Jedí mnohdy nepravidelně, jak jim to čas a situace dovolí. Proto se někdy nacpou a pak třeba následuje mezi jídly mnoha hodinová přestávka. To samozřejmě není zdravé, je to prohřešek proti správnému stylu stravování. Vzhledem k dobrému stravování se ale tyto prohřešky většinou ještě příliš výrazně neprojevují na postavě. Tělo mladého člověka je neustále v pohybu, a proto stihne většinu přijaté energie úspěšně spálit.

Nezdravé návyky táhnou

Velký problém je i to, že velká část lidí se v mladém věku ještě nezajímá o kvalitu jídla, nevnímá nutriční hodnotu vstupních surovin a jejich správné zpracování. Hodně se stravují ve fast foodech, v různých restauracích. Pokud už doma vaří, často tím stylem, že si koupí polotovar, který si ohřejí. Kvalitu jídla moc neřeší, to přichází až s věkem. Převažují hranolky, smažená kuřata, burgery, pokrmy z čínských restaurací, takhle ale pestrý jídelníček rozhodně nevypadá.

Také se často stává, že svoje objednávky přizpůsobují okolí, tedy hlavně svým vrstevníkům. Když se přijde skupinka mladých najíst a všichni si budou objednávat hranolky, pravděpodobně si je nakonec objedná i ten, kdo původně chtěl salát. Nebude se prostě chtít lišit. Nezdravé stravovací návyky zkrátka táhnou a to zvlášť v tomto věku, kdy většina mladých chce zapadnout do kolektivu a nijak nevyčnívat z řady ostatních. Proto se může stát i mladému člověku zvyklému ze své rodiny na zdravý životní styl, že podle nezdravým návykům a nepravidelnosti v jídle.

Nezkažte si stravovací návyky

Pokud ale budou mladí pokračovat tímto stylem a maximálně občas přidají hotové bagety ve folii nebo hotová jídla v balení pro ohřátí v mikrovlnce, může se velice snadno stát, že se jim to dříve či později vymstí. Metabolismus se zpomalí a začnou přibírat. Navíc jejich tělo pravděpodobně bude postrádat některé vitamíny a minerály nezbytné pro své správné fungování, a naopak se budou v organismu shromažďovat toxické látky z potravin. To se může negativně projevit ve formě překyselení organismu, chronických trávicích obtíží, kožních problémů, bolestí hlavy. Tělo tak volá po detoxikaci, větší péči, úpravě stravování. Je to výzva, kterou by měli mladí lidé poslechnout. Jestliže si totiž teď zkazí stravovací návyky, velmi těžko se budou v pozdějším věku navracet k těm správným.

Rozhodně je tedy dobré zdravě jíst i ve dvaceti letech. Snažit se si alespoň občas připravit nějaké jídlo doma. U takového jídla lidé mohou ovlivnit složení. Zároveň je třeba myslet na zdravé stravování i tehdy, když si něco objednávají v restauraci. I řetězce rychlého občerstvení většinou nabízejí zeleninové saláty. Proto je třeba nenechat se ovlivnit okolím a poručit si salát, i když ostatní sáhnou po plné míse smažených kuřecích kousků.

Cvičit se dá i venku a přes internet

I když mají mladí lidé pocit, že to ještě není nutné, měli by cvičit. Ideální je věnovat se nějaké sportovní aktivitě pravidelně. Platí, že co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. Pokud budou mít z mládí nasportováno, různé zdravotní problémy v pozdějším věku se jim vyhnou nebo budou mnohem mírnější. Výborné je cvičení venku. Naprostá většina mladých lidí kolem dvacítky ještě nemá rodiny, a proto má dost volného času. Může tedy vyrazit na různé formy venkovních tréninků, kde si efektivně zasportuje a má šanci najít i přátele nebo prostě lidi se stejným zaměřením.

Životní styl mladých je také leckdy nepravidelný, protože ještě studují, hodně cestují, někteří pracují. Nemají ve svém životě pevný řád jako lidé s rodinou. Proto většinou nemají čas chodit na cvičební lekce týden co týden v určitou hodinu. Hodí se jim proto cvičení online, které si mohou pustit kdykoli mají čas a chuť. Jak tedy hubnout ve dvaceti? Snažit se hýbat se, co to jde a nenechat si návštěvami fastfoodů zkazit linii. Objevit kouzlo doma připraveného zdravého jídla, i když tohle umění většinou doceníte až v pozdějším věku.

    Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


    © COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.