Hodí se cvičení s vlastní vahou právě pro vás?

Jednou za čas to popadne každého z nás. Rozhodneme se, že se tentokrát konečně dostaneme do kondice a začneme cvičit. Jaké cvičení ale zvolit? Je nejvhodnější posilování nebo třeba běh? Je lepší cvičit doma nebo ve fitcentru? A co takhle zkusit cvičení s vlastní vahou? Podívejte se, jaké výhody cvičení s vlastní hmotností přináší a zda je vhodné právě pro vás.

Cvičení s vlastní vahou - O co jde?

Samotný název hodně napovídá. Cvičení s vlastní vahou těla je ve své podstatě cvičení bez sportovního náčiní a pomůcek. Jde zejména o posilování, a to bez činek, závaží nebo strojů.

Někdo by si mohl myslet, že takový trénink nebude dostatečně efektivní, ale opak je pravdou. Práce s vlastním tělem může být velmi fyzicky náročná a je možné ji podle libosti stupňovat a zvyšovat počet cvičebních sérií.

Cílem tohoto typu tréninku je posílit a protáhnout komplexně celé tělo, a to zcela přirozeným způsobem bez zatížení zad a kloubů. Mezi klasické cviky s vlastní vahou patří například dřepy, kliky, mosty, shyby a mnoho dalších.

Běžnými fitness programy, které pracují s vlastní vahou, jsou třeba pilates cviky či jóga.

Pro koho je cvičení s vlastní vahou vhodné a pro koho ne?

Jedná se o bezpečnou a přirozenou formu posilování, která nenásilně podporuje zvýšení tělesné kondice, rovnováhu, sílu, pružnost a správné držení těla.

Vhodné je cvičení s vlastní vahou pro ženy i pro muže a v podstatě pro jakoukoliv věkovou kategorii.

Je dobré pro sportovní začátečníky, kteří zatím nemají příliš velkou kondici nebo například při rehabilitaci, protože můžete jednoduše postupovat od snadných cviků k náročnějším.

Díky tomu dobře vidíte, jak se vaše kondice a tělesná zdatnost postupně zvyšuje.

Zkušené sportovce možná tento způsob tréninku nenadchne, protože jim nebude připadat jako dostatečná výzva. Na druhou stranu si ale každý může vytvořit plán cvičení s vlastní vahou přímo na míru svým fyzickým možnostem.

Ti, kteří se snaží hubnout, by se ovšem v momentě kdy si po pravidelném tréninku stoupnou na váhu, neměli děsit, jelikož tímto tréninkem sice nejspíš pár kilo shodí, ale pravděpodobně také naberou svalovou hmotu. Posilování s vlastní hmotností podporuje zejména zpevnění a tvarování postavy.

Základem je tedy cvičit dané cviky správně a poctivě, jinak se může stát, že trénink nebude dostatečně efektivní, nebo vás z něj budou například bolet záda či klouby.

Největší výhoda cvičení s vlastní hmotností spočívá v tom, že nejsou potřeba žádné pomůcky. Je možné cvičení s vlastní vahou doma i venku, nebo zkrátka kdekoliv, kde máte trochu času a prostoru.

Cvičení s vlastní vahou nebo posilovna?

Cvičení s vlastní vahou je výhodné pro ty, kteří raději cvičí v domácím prostředí a nechtějí utrácet peníze za sportovní náčiní.

Tento druh cvičení je pro tělo přirozenější a také šetrnější než trénink na posilovacích strojích. Dokonce se uvádí, že člověk by měl nejdříve zvládnout práci se svým vlastním tělem, než se pustí do posilování na strojích.

Přesto je vhodné alespoň pro začátek využít služeb zkušeného instruktora, který vás naučí vhodné cviky na míru a zejména to, jak je správně provádět bez rizika zranění

Posilování s vlastní hmotností a životní styl

Cvičení s vlastní vahou je dobré provádět asi dvakrát do týdne a to pouze půl hodiny. Tento posilovací trénink je také vhodné kombinovat s aerobním cvičením na hubnutí a se dny odpočinku a regenerace.

Vždy je samozřejmě nezbytné důkladně se před samotným cvičením rozehřát a po tréninku provést pečlivý strečink posilovaných partií.

Pokud se snažíte zhubnout a formovat postavu, vaše práce nekončí pouze u cvičení. Důležité je také dodržovat zásady zdravého stravování. Vyvážený a zdravý jídelníček tvoří v kombinaci se cvičením základ zdravého životního stylu a vede k větší fyzické i psychické pohodě.

28.09.2018 - autor: Lucie Vintrová

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Jak efektivně zhubnout přes břicho?

24.09.2018

Většina z nás sní o plochém břichu. Nikdo v této oblasti těla nechce nosit faldy nebo dokonce nevzhlednou pneumatiku. Ideálním stavem je vytvořit si pevný pekáč buchet, to znamená, že se z plochého bříška vyrýsují svaly. Pokračovat ve čtení

Intervalový trénink: K čemu je dobrý a jak s ním začít?

20.09.2018

Chcete shodit nějaké to kilo, ale nedaří se vám to? Zkuste intervalový trénink, který zlepší vaši fyzickou kondici a současně vás dostane blíž k vysněné postavě. Pokračovat ve čtení

Zapomeňte na knedlíky: tipy na zdravé a lehké přílohy

30.08.2018

Možná se divíte, že přílohy a hubnutí k sobě příliš nepasují. Pointa je ale v tom, že většina nejčastějších příloh v běžných jídelníčcích se skládá z brambor a produktů z bílé mouky, které tělu nedodají živiny a zásobují ho zbytečnými kaloriemi. Existují ale také přílohy, které jsou nutričně bohaté, obsahují vitamíny a naopak neobsahují příliš kalorií. A které přílohy to jsou? Pokračovat ve čtení

Fitness jídelníček: Jak jíst při aktivním sportování?

21.08.2018

Sportujete pravidelně? Naprostá většina aktivnějších sportovců začne dříve či později řešit i svůj jídelníček. Chce si totiž udržet dobře vypracovanou postavu a zdravý životní styl po celý život. A je dobře známo, že Fitness jídelníček pomáhá při pravidelném pohybu lépe udržet tělesnou i duševní kondici v optimálním stavu. Pokračovat ve čtení

Paleo jídelníček

08.08.2018

Co je paleo strava? Návrat člověka zpátky do doby kamenné. Základem paleo jídelníčku je stejná strava, jakou lidé jedli v pravěku, tedy tepelně upravené maso a různé plody. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 259 994 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?