Pravidelným pohybem ke šťastnějšímu já

Zvažujete, zda začít cvičit? Co vše by Vám to mohlo přinést? Jak začít? Vneste do svého života aktivní pohyb a buďte šťastnější. Stačí málo k tomu, aby to fungovalo

Pravidelný pohyb je jednou ze základních složek zdravého životního stylu. Ale není to pouze o cvičení, či vhodném jídle. Zdravý životní styl je způsob života, jakým člověk žije. Odráží postoj jednotlivce ke zdraví, upravuje jeho hodnoty a pohled na svět. Jedná se o tzv. „vyvážený život.“

Základní principy

  • správná výživa, zdravá strava
  • držet se fyzicky fit
  • dostatečný odpočinek
  • správné zvládání stresu
  • pozitivní myšlenky a stanoviska
  • pozitivní vnímání sebe sama
  • vnitřní klid

Zdravý životní styl je cenný pro snížení vzniku zdravotních problémů, regeneraci organismu, zvládání životních stresorů a zlepšení kvality života.

Jak začít

Pravidelný pohyb udržuje vaši váhu pod kontrolou, pomůže vám lépe v noci spát, chrání před infarkty a dalšími zdravotními problémy. Začátky jsou ale velmi těžké.  Pokud překonáte počínající lenost, vyrovnáte se s výmluvami typu „Nemám dost času.“, „Nevyhovuje mi doba lekcí ve fitness centru.“ nebo „Kdo mi pohlídá děti?“ jste na dobré cestě.

Nejdříve si stanovte jasný cíl. Chcete pravidelně sportovat z důvodu hubnutí? Rádi byste zrychlili svůj sprint nebo zlepšili fyzickou kondici? Ne každé cvičení je vhodné pro danou sportovní aktivitu a je důležité mít v tomto jasno.

Připravte si cvičební plán. Díky němu budete přesně vědět, jaké cviky chcete provádět. Zda budete protentokrát posilovat, protahovat se nebo pálit tuky. Neměla by zde scházet informace o tom, jak dlouho budete cvičení vykonávat. S tímto krokem úzce souvisí rozhodnutí, kdy se cvičení budete věnovat. Pravidelnost Vám ulehčí začátky.

Pokud jste se rozhodli cvičit v soukromí domova, stačí už pouze nachystat cvičební pomůcky, vhodné oblečení a pořídit si pěknou podložku.


Jak si oblíbit sport

Cvičení ve dvou

Velmi populární metodou, jak zkombinovat příjemné s užitečným, se stalo cvičení ve dvou. Zkuste vyrazit na trénink se svou drahou polovičkou nebo kamarádem či kamarádkou. Nejedná se pouze zajímavé zpestření tréninkové rutiny. Můžete se navzájem podporovat, dohlédnout na poctivost a vybičovat k lepším výsledkům. Uvidíte, že čas věnovaný cvičení uběhne tentokrát bleskovou rychlostí.

Tréninkový deník

Baví Vás sledovat pokroky, které děláte? Líbilo by se Vám porovnat rok staré záznamy s těmi současnými? Pokud byste rádi fyzickou aktivitu zařadili mezi standardy Vašeho života a víte, že se chcete posouvat vpřed, je tréninkový deník ideálním pomocníkem. Poslouží Vaší motivaci a dodá Vám sebevědomí.

Můžete si jej vést v papírové podobě nebo využít internetu. K tomu slouží speciálně upravené programy, mobilní aplikace ale také sociální sítě.


Instarun

Sociální sítě jsou důležitým nástrojem pro seberealizaci jedince. Dávají příležitost introvertům, podporují zdravé „hecování“ k dalším výkonům a zároveň působí jako povzbuzení.

Se sociálními sítěmi je ale nutné zacházet s rezervou. Brát si z interakcí na nich jen to dobré a nic zbytečně nepřehánět.


Sport Tracker

Mobilní aplikace s velkým výběrem aktivit. Můžete zaznamenávat běh, chůzi, jízdu na kolečkových bruslích, cyklistiku, lyžování a mnoho dalšího. Perličkou je, že Sport Tracker zůstává ke stažení zcela zdarma.

Endomondo

Aplikace Endomondo trenér vám vytvoří detailní rozvrh cvičení. Je možno ho pořídit ve dvou variantách. Základní zdarma, nebo plnohodnotnou za příplatek. V rámci plnohodnotné verze se můžete dokonce těšit z intervalových tréninků s audio koučem.


Nákup hezkého sportovního oblečení

Sportovní oblečení musí být v první řadě pohodlné, aby vás neomezovalo v pohybu. Ale zároveň i prodyšné, abyste se v něm cítili dobře. Obstarat vhodné a přitom vkusné oblečení na sport není vždy tak jednoduché. Naštěstí si můžete pomoci internetem. V zahraničí mají daleko širší sortiment za výrazně nižší ceny. Osvědčeným internetovým obchodem je v tomto případě eBay. V tom správném dresscodu si zamilujete nový sport téměř ihned.


Pravidelný sport je přínosem

Sport nemusí být chápan jako nutná samozřejmost. Může se stát příjemnou aktivitou, díky které bude Vaše váha snáz udržitelná bez drastických diet. Z pravidelného cvičení můžete pak vytěžit daleko víc, Pomůže Vám jasněji myslet a lépe se rozhodovat. Sníží Vaši negativní náladu, napětí a úzkost. Zlepší Vaši paměť nebo zvýší tělesnou spokojenost.

Ihned po docvičení zažijete návaly radosti a štěstí. Spouštěčem tohoto procesu je hormon endorfin, též nazýván jako hormon štěstí. Je vyplavován do těla při stresu, či svalové zátěži a dokáže dokonce blokovat bolest.

Pravidelný pohyb přináší další výhody:

  • udržuje zdravé srdce
  • zlepší Vaše držení těla
  • zajistí čistou pleť
  • zastaví křeče a bolesti
  • nabídne Vám nový okruh přátel
  • obstará kvalitní spánek

26.06.2018

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

Chci jídelníček ZDARMA

2 260 021 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?