Omega-6

Lidský organismus si nedokáže vytvořit mastné kyseliny sám, proto je potřeba dodávat je tělu prostřednictvím vyvážené stravy. Mastné kyseliny omega-6 se vyskytují v mnoha superpotravinách. Lze je najít zejména ve lněných, chia a slunečnicových semínkách, mandlích, v avokádu, v kukuřici a olivách. Z živočišných produktů se dají konzumovat hlavně v rybách, v hovězím mase a tučných mléčných výrobcích.

Pozitivní účinky omega-6

Mastné kyseliny omega-6 významně podporují správnou činnost metabolismu a tím se stávají vhodným pomocníkem v boji proti obezitě. Kromě toho snižují krevní tlak a slouží jako dobrá prevence proti kardiovaskulárním chorobám. Kyselina linolová dále posiluje imunitní systém, má vliv na mozkovou činnost, urychluje hojení ran.

Negativní účinky omega-6

Veškerá lidská strava by měla být vyvážená a totéž platí i pro příjem mastných kyselin omega-6. Ačkoli mají mnoho pozitivních účinků, není radno jejich konzumaci přehánět. Přebytek kyseliny linolové v těle může naopak imunitní systém oslabit a spustit zánětlivé procesy, které se mohou stát příčinou dalších vážnějších onemocnění. Kyseliny omega-6 by měly tvořit maximálně 9% denního příjmu.

    Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


    © COPYRIGHT 2021 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.