Potřebujete zlepšit kondici a nemáte čas trávit dlouhé hodiny v posilovně? Zkuste Flowin

Flowin pracuje především s vahou vlastního těla. Tím pádem jsou pro vás tento trénink dostupný kdykoli a kdekoli. Nejste vázaní na posilovací stroje, nepotřebujete činky a další nástroje. Můžete klidně cvičit doma. Především cvičení doma je velkou výhodou, nejste vázáni na otevírací dobu posilovny. Jediné, co budete potřebovat je flowin podložka, velká deska pro flowin a také sadu podložek na ruce, nohy, kolena a lokty.

Trénink okoukaný od desetibojařů

Za původem tohoto cvičení byste se museli vydat do Švédska. Vzniklo v prostředí vrcholových desetibojařů, kteří hledali vhodný fitness trénink, při kterém by efektivně dostalo zabrat celé tělo. Vlastně se dá s trochou nadsázky říci, že flowin vám dá tolik, jako souhrn různých sportovních aktivit. Když cvičíte pravidelně a poctivě flowin, nemusíte už se zaměřovat na další sporty, natolik je tento cvičební program komplexní. Ale samozřejmě vás nechceme odrazovat od spousty dalších sportovních aktivit, které vás baví.

Posilujete především hluboké svalstvo těla

V čem především spočívá přínos tohoto druhu cvičení? Nejedná se o žádné nárazové pohyby, které by nadměrně zatěžovaly pohybový aparát a klouby, proto můžete cvičit, i když trpíte kloubními obtížemi. Flowin totiž sází na posilování formou plynulých, na sebe navazujících pohybů. Nejde o poskoky, kdy by například chodidla byla vystavena nárazům na podložku.

Cvičební lekce se zaměřují především na posílení core, tedy hlubokého svalstva, které obklopuje páteř. Na toto svalstvo mnohdy při cvičení zapomínáme, přitom je nesmírně důležité. Jeho pevnost ovlivňuje správné držení těla, poskytuje potřebnou stabilitu pohybu. Pomáhá správnému držení páteře, dokáže významně posílit pánevní dno. Získává tím důležitost pro ženy, zejména ty, které mají gynekologické obtíže. Zpevnění pánevního dna jim mnohdy uleví.

Dochází zároveň také k posilování břišních svalů. Tvarujete svoji postava zevnitř, od jejího jádra. Právě proto budete úspěšní. Protahujete a zároveň posilujete svaly, které jsou bezprostředně upnuté na pánev a páteř. Mnohdy existenci tohoto svalstva ani nevnímáte, ale přitom právě jeho stav rozhoduje o tom, zda budete mít pevné a pružné držení těla nebo nikoli. Posilujete ohebnost, rychlost, vytrvalost, stabilitu, sílu, obratnost.

Celkově se dá říci, že cvičební lekce flowin stačí intenzivně provozovávat asi dvacet minut a protáhnete všechny svaly. Každý cvik totiž uvádí do pohybu hned několik svalových skupin. Podporujete celkovou koordinaci pohybů svého těla, procvičujete rovnováhu. Uvědomíte si, jak správně držet tělo. Všestranně si formujete postavu, můžete pár kilogramů zhubnout, tvarujete si svaly a můžete při postupném tréninku dosáhnout třeba i žádaného pekáče buchet na břiše.

Provádíte třecí pohyby

Základem cvičení jsou třecí pohyby prováděné ve velkém soustředění. Podložky pro ruce, nohy, kolena a lokty se třou o velkou tréninkovou plochu. Intenzita cvičení je daná hmotností vašeho těla, čili tlaku, který vaše váha dává na podložku. Tělo tak vlastně při cvičení tvoří přirozený odpor a zátěž. Provádíte klouzavé pohyby, při kterých si intenzitu cvičení můžete regulovat sami podle toho, jaký tlak na podložku vyvinete.

Jedná se o patentovanou metodu Friction TrainingTM. V rámci uvedeného programu existuje až 300 různých cviků. Cvičení Flowin se také považuje za velmi dobrou formu poúrazové rehabilitace. Je totiž nesmírně šetrné ke kloubům. Během lekcí nedochází k žádným trhavým pohybům, které by mohly poškodit kloubní aparát. Přínosem cviků je, že dokážou rozvíjet kondiční schopnosti, vyrovnávají dysbalance.

Cvičte nejprve s trenérem

Můžete zkusit jak skupinová cvičení, tak trénovat sami. Vždy je ale dobré nejdříve absolvovat nějaké skupinové lekce nebo lekce s osobním trenérem. Potřebujete se totiž naučit dělat všechny pohybu správně, aby posilovali a protahovali žádané svalové partie. Nesmíte si odnést žádné špatné cvičební návyky, abyste cviky neprováděli chybně.

Toto pravidlo ostatně neplatí jenom pro flowin, ale i další fitness a sportovní aktivity obecně. V zásadě se dá říci, že si lekce florinu ať už s profesionálním instruktorem nebo sám může dopřát každý pouze s výjimkou těhotných žen od 13. týdne těhotenství. Necvičte také krátce po jídle nebo tehdy, užíváte-li léky proti bolesti.

    Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


    © COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.